TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 mk1 i rimelig stand øk

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #425726  av mr2pondus
 
jo 65 lapper. men hvilken bil det var da!! Den måtte sees. :shock:
Finnes det maken eller bedre vil jeg se den. Måtte finanskrise å tap av jobb brenne.....
Hadde hatt den enda hadde det ikke vært for det. :evil:
 #425731  av MR2i
 
Fant en Mk1 på mobile.de med samme farge som min. Rimelig grei. Kun antydning til lakkrust. €2199, ca 17.000,-. Ikke så ille å frakte fra Tyskland.. evt. hente selv.
Men det kommer vel mva i tillegg..

Men kan man feks hugge en rustholk for så å endre vognkort til det nye karosseriet? På en måte "karosseribytte"?
 #425733  av mr2pondus
 
MR2i skrev:Fant en Mk1 på mobile.de med samme farge som min. Rimelig grei. Kun antydning til lakkrust. €2199, ca 17.000,-. Ikke så ille å frakte fra Tyskland.. evt. hente selv.
Men det kommer vel mva i tillegg..

Men kan man feks hugge en rustholk for så å endre vognkort til det nye karosseriet? På en måte "karosseribytte"?

Jeg har snust på import. Da fra Sveits. virker som om de har et annet forhold til bil der. Rust er 1.pri.
Bytter heller div deler før jeg sveiser mer rust. Da jeg regna på avgift for 4 år siden,kosta det ca 18000kr i avg hos biltrangsynet. mva kan jo justeres med en lav kjøpspris.
Planene er å finne en bil for langtidseie. Da bruker jeg heller tid før jeg bestemmer meg.
 #425745  av ArildM
 
Finner du en 85 modell er det jo bare 2 år til den er veteran og da blir det ikke rare importavgifta :)
 #442855  av ArildM
 
Kan jo ikke selge AW11en sin da! :D Særlig ikke nå på sommeren!
Kanskje det dukker opp noe pent til høsten?
 #442871  av Inz4ne
 
Fin en i utlandet billig og i grei stand
Norske skilter
Send til latvia
Hent hjem
Suksess
 #442876  av mr2pondus
 
Inz4ne skrev:Fin en i utlandet billig og i grei stand
Norske skilter
Send til latvia
Hent hjem
Suksess
Leker med tanken ja. Men import har jeg aldri drevet med. Men Latvisk makeover er ikke ueffent!
 #442882  av Inz4ne
 
Om du ikke har noe imot å kjøpe en norskreget i behov for en mer omfattende latviatur så kan du få kjøpe det hvite prosjektet mitt billig, litt avhengig av hvor mye ekstra deler du skal ha med.
 #442883  av mr2pondus
 
Inz4ne skrev:Om du ikke har noe imot å kjøpe en norskreget i behov for en mer omfattende latviatur så kan du få kjøpe det hvite prosjektet mitt billig, litt avhengig av hvor mye ekstra deler du skal ha med.
Takker for tilbudet,men jeg foretrekker å finne en kjørbar en,som ikke trenger en masse med en gang. Jeg trives bak rattet,ikke i ukesvis under en løftebukk. Latviatur er godt mulig,men da med et godt utgangspunkt.
 #442886  av Inz4ne
 
Det skjønner jeg godt, den hvite ender nok som delebil, motoren er allerede donert til en annen MK1. http://www.autoscout24.com her dukker det opp MK1 relativt ofte.
 #442897  av ArildM
 
Er nok ikke lønnsomt å kjøpe en bil som trenger mye jobb og sende den til latvia. Prisene på en overhaling på en dårlig bil kommer fort oppi 40 lapper. Import er vel heller ikke særlig lønnsomt før bilen har fått veteranstatus, hvis ikke blir det fort 15-20 lapper i mva, skilter, frakt+++ :)
Men alt er jo mulig. Det beste hadde vel vært å kjøpe et godt utgangspunkt og fått den evt gjort strøken i Latvia. Da kommer en unna med 20-30 lapper + bil :)
 #443106  av Mr2mr2
 
Har hatt bilen min på EU kontroll nå EU ok mulig om en uke

må bare på biltilsynet å vise senkefjærene :P

fortsatt interessert?
 #443130  av mr2pondus
 
Mr2mr2 skrev:Har hatt bilen min på EU kontroll nå EU ok mulig om en uke

må bare på biltilsynet å vise senkefjærene :P

fortsatt interessert?
Avslørte eu kontrollen noe av betydning? Er det andre ting som bør tas på bilen?
Er ikke fremmed for å se på den.