TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4AGE Motor 20/16v Ønskes kjøpt

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #377736  av EmilSolli
 
Heyhey!

Tenkte å "bygge" ,meg GTi Corolla utfra en vanlig 1,6 XLi og trenger evt god motor!:)
 #377737  av ArildM
 
Hør med David her på forumet, Toyota og 4AGE guru ;) Evt også Drift IT.
Ellers kan jeg anbefale Joshua på Phoenix Tuning som lager proffe ledningsnett til alle slike prosjekter.http://www.phoenixtuning.com/

Usikker på om stikkakslinger og girkasse må byttes, men dette vet sikkert David, ellers så står det sikkert i en eller annen prosjekttråd (Plumbo vet sikkert også siden han har 20v swap i sin Corolla :) ).
 #377756  av EmilSolli
 
Har sendt en Mail til motorimport.dk og hørt om pris på komplett motor med ledningsnett.
Vet du om akslinger bremser osv er like på en 1,6 kontra 1,3?
Evt for å ha et billigst mulig utgangspunkt :D

Hadde Big port Black&Red top på den gamle GTi'n min, med 256 Kammer.. Gikk som et uvær. Men 20v er vel værre den? 8)
 #377761  av ArildM
 
20v er en fin oppgradering for å si det mildt :) Ettersom det er en 4A blokk trenger du heller ikke å bygge om motorfestene noe som gjør "transplantasjonen" enklere, men det forutsetter at du bruker en 1600 motor som utgangspunkt såvidt jeg vet.

Som sagt spørr David eller Plumbo ang motor, girkasse og stikkakslinger. Jeg byttet fra 16v til 20v på Mr2en og da trengte jeg ikke bytte ut verken kasse eller stikkakslinger :)

Dessuten ville jeg ha satt av i alle fall ~20'000,- til motorbytte, slike ting koster uansett hvordan du snur og vender på det :) Vil uansett si at du sparer deg en del utgifter å kjøpe en "non" GTI i bra stand, kontra å kjøpe en nedrustet ihjælkjørt GTI med dårlig motor for da koster det i alle ender, samtidig som det ikke er så utrolig mange som liker å sveise rust.
 #379508  av kodalracing
 
halla en kompis av meg har en corolla ae101 med 4age 20 black top med 6 trinn kasse han lurer på å selge. ferdig bygd. bygd om til større bremser forran og skiver bak. coil overe, alu rad, grovere eksos MM. han skal ha 35000,- for den. gi beskjed hvis intr/info/bilder
mvh kim