TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ØK MK2 MR2

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #428757  av Emil_L
 
Tiden har da kommet for å kjøpe første bil, og MR2 virker, unskyld utrykket JÆVLI tøft. Sitter som en klegg på veien, og går godt.

Manuell
Targa
Ikke noe batmobilstyling.
Ikke noe alt for store skader, har bare et lite verksted med noen venner for tiden.
helst ikke mye rust, heller ikke veldig merkbare lakkskader.

Maks pris: ca 50 000,-

Har du noe som kan friste, send meg en PM her på forumet eller en sms/mms på 40603802
Holder til i lillestrøm.

Emil Leirud
 #428759  av ArildM
 
Bør kunne finne en bra Mr2 til den prisen. Hold et øye med på de som ligger på Finn.no / Autodb :)
 #428771  av Emil_L
 
Har sett 2 aktuelle på finn, ingen på autodb, tenkte jeg skulle spørre her, siden det kanskje er noen som skal selge
 #428776  av FT86
 
bra valg! jeg kjøpte meg også mr2 mk2 som første bil :) utrolig fin og kjøre og du får godfølelsen når folk glaner på bilen ;) lykke til! pass opp for drøy kontra hvis du skal prøve deg på drifting med den. ikke beste bilen til det akkurat. se opp for lekk i t-taket.
 #428790  av Emil_L
 
Heh, takk, har fått snakka med en her i området som sa det samme, sitter som en klegg på veien, men når den først slipper, så er den ikke lett å kontrolere. han nevnte også det med targaen, og at noen av dem lekker olje?
Noen som vet hvordan disse er på vinter, og hvordan dekk som bør brukes (pigg/piggfri)
Forestiller meg liksom at en MR bil er helt helvette på vinterføre, stemmer dette?
 #428795  av jona88
 
Mr2 er ikke beste bilen på vinterføre :P dårlig fremkommelighet og den snurrer lett rundt, men vist du tar det pent på snøføre så går det sikkert bra :)
 #428799  av ArildM
 
Har brukt AW11 på vinterføre i flere år. Kjør med vett så er det ikke noe problem. Den kjører forbi det aller meste i oppoverbakker siden den har vekta på bakhjulene :)
 #428802  av Emil_L
 
Er litt rust på undersiden av dørene noe problem å ta?
Ser litt på en som har noe rust på undersiden av dørene. Lurer på om jeg skal gå for den.
 #428831  av Emil_L
 
Har ikke sett den før nå, tar å sender han en melding jeg :)

Ja 5,8 ble vel litt om raskeste laget, husker ikke hva som er originalt på Mr2 i akselerasjon, men er ikke det en rundt 9 sek?
 #428843  av ArildM
 
Lykke til :)
Turboutgaven klarer vel 0-100 på 6,1 står det enkelte steder.
AW11 klarer 0-100 på 7,6?
SW20 er vel oppgitt til 8,6sekunder (ish).
Litt morsomt at 1.gen Mr2 er raskere fra 0-100 enn 2.gen, selv om den har 30hk mindre 8) Men så veier vel SW20en nesten 300kg mer :)
 #428851  av Emil_L
 
Har hørt av en kompis (driver mye med motorsport av all sort) at man ved dobling av vekt, må man ha 4 ganger så mye krefter for å få samme akselrasjon? Hvis dette da stemmer, er jo 300kg ganske mange prosent av en MR2 sin vekt :P

Var nede å prøvesatt MR2en til en kompis ista. Får faktisk plass til en påle på 193cm og greit lange bein. Bare røske ut dekselet under targaen (stoffbiten). Bare ha basser i sete istedet for bak ryggen skal jeg nok klare meg.
 #428869  av Emil_L
 
Sendte han en mld nå :D

Gøy med forum der lederene hjelper nykommerene :D ikke alltid det skjer (f.eks bimmers)
Hvordan er det med å bytte teller? slik at jeg evt kan ordne KM teller istedet for miles?
Ser også ut som at bilen mangler kjørelysene nede? Er dette bare å montere rett inn?