TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ØK MK2 MR2

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #428872  av ArildM
 
Bare hyggelig det :)
Trolig bare å montere nye lys det ja :)
Sjeldent å se turbobiler i såpass ok stand til en så billig penge i alle fall :)
 #428882  av Emil_L
 
Blir nok solgt fort som fy :/

Må bare få den j****la coilen til exc og solgt! :/
 #428948  av Emil_L
 
Var i bjørkelangen i dag og prøvekjørte MR2
Fy faen å morsom bil dett var, men kjente at den ikke har blitt brukt på noen månder, litt smått, men ikke noe av betydning.
Blir det ikke solgt før excen blir, så blir den min :D
 #428953  av ArildM
 
NA eller Turbobil?
Vært morsomt å prøvd NA for å oppleve hvordan det er kontra turboutgaven :)
 #428961  av Emil_L
 
NA, morsomste jeg har kjørt hvertfall :)
(bortsett fra noe banebiler på 500hk da :P)

Blir nok NA for meg, kan tenke meg at forsikring på en turbo er skyhøy for en stakkars 18 åring.

Er noe småplukk på den, men som sagt ikke noe av betydning, men regna ikke med noe annet med en bil som har org lakk fra 1990 :D
Som sagt, merka også at den ikke har blitt gått over siden EU kontroll i okt. 2012
Kan det hende at gassen blir litt treg på returen pga at den ikke er smurt opp? Vet jo at det er gammeldags gassspjel på disse :)
 #428965  av ArildM
 
Noen bokser med WD40 og litt TLC så er nok bilen bra den :) Toyota fra 80 og 90 tallet er stort sett veldig greie biler lite feil, og egentlig ganske greie å skru på :) Ellers så er jo SW20 en knallmorsom sportsbil som få andre ting kan matche. Ikke bare fattigmanns Ferrari, men en miniferrari som man kan bruke hver dag om man vil :)
 #428967  av Emil_L
 
ja tenkte å gå løs på den med litt WD40, eller noe annen form for smøring en skulle ha tilgjengelig. Kjedeolje til tråsykkel skulle vel funke fint, da det er enda mer smøring i dette enn wd40 :)

Ja vennegjengen skal nok slite med å holde følge :) Som sagt, gøyeste registrerte bil, og tror nok den er like gøy som ktmen, bare en får kasta ut han som eier bilen :D

Merka at den var litt vrang å få inn i 2.gir noen ganger (motorbrems f.eks) og noen ganger så lyste ( (!) ) (Lignende) i dashbordet. Som sagt, så har ikke bilen vært gått over etter vinteren, og bilen har stått stille siden EU-kontroll, og eieren fikk tvilinger (og da kan man ikke akkurat ha MR2 :twisted: )
Merka også at treningsstudio er for dem som har servo :P Greit tundt i lav hastighet å svinge. er det muligheter for å bygge servo i disse? Evt hvor kan jeg finne guide til dette?
 #428982  av Emil_L
 
Tar muligens en tur inn til oslo i morgen hvis jeg får coil til ktmen i dag, ellers så blir det til helgen igjen og se på 2 MR2er, en hvit og svart.
ELLER så går turen til Hønefoss og ser på Turbo mr2 :twisted:
 #429000  av FT86
 
det med 2. giret du preka om er syncroniserings ring i girkassa. standard på mr2 :) hadde det på min også. der har du en mulighet til å prute vet du ;) å ta ut kassa på en sw20 kan være rimelig knotete (har jeg hørt da).
 #429118  av Emil_L
 
Hmm, MÅ man fikse det med synkronringen? eller er det bare å være litt forsiktig når man girer? frister ikke akkurat å starte med å bytte kasse.

skal nok greie å prate ned prisen litt, men får se hur skjer :)
 #429128  av ArildM
 
Ikke noe problem å kjøre med dårlige synk ringer, kommer helt an på hvor dårlige de er. Du kan unngå skraping ved å matche rpm med giret du skal i. Altså kan du mellomgasse slik at rpm treffer rett på når du skal slippe clutchen. Gjør du dette kan du vel ha kassa lenge :) Ellers er det ikke noe stort værre å bytte kasse i Mr2 enn i en hvilken som helst annen bil med framhjulstrekk :wink:
 #429145  av Emil_L
 
Ja var det jeg merka at den til tider (når gassspjelet hang litt pga dårlig smøring) gikk den rett i gir.
Emil prutetjeneste a/s på saken! :D
 #429725  av Emil_L
 
Har avtalt med en, om ikke salg av KTM tar ALT for lang tid :/
nesten 1200 visninger på finn siden onsdag kveld, men bare en mail, og han ville bytte i YZF-R 125. :evil:

Så kommer nok noe snart :) håper jeg :)