TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR 2 Mk1 Kjøpes

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #431290  av Myklebust
 
Den har gått lenger og har ei skade i forskjermen då :(
 #431296  av ArildM
 
Den så veldig skitten ut i motorrommet da, selv om at så originalt ut.
Ellers så den jo ganske bra ut med unntak av framskjermen :)
 #431298  av Freebird
 
Forskjermen får man tak i hos Toyota. De ligger på 2162,- + lakk. Nå jobber jeg i bilbransjen så jeg skal nok klare å få den til en OK penge, men jeg må selvsagt høre hva historien bak bulken er. Jeg ser også at bilen skulle vært EU-godkjent i Mai i år, jeg må forhøre meg om hva som er saken der. :)
 #431299  av Mr2mr2
 
Du har og en jobb å gjøre i motorrommet, med tanke på utseende om du går for den :)
 #431301  av Freebird
 
Da skal jeg å se på denne i kveld.
Ja, det er en del å ta tak i med denne bilen, men samtidig så gir det rom for å presse prisen.

Jeg kan nevne ting som at:
- Den ikke er EU-godkjent og i dag havnet på klippelisten.
- Det er hull i gulvet på førersiden på størrelse med en femmer.
- Registerreim sist byttet på 187000km (Hva er intervallen på denne?)
- Bulk i forskjermen - eier vet ikke hva som har skjedd, har kjøpt bilen for å selge igjen.
- Mangler tåkelys (som de norske bilene var utstyrt med), men ledningene ser ut til å være på plass.
- Noe rust nede på døren på passasjersiden fremme.
- Skittent motorrom med en del rustede deler.

Men samtidig er det ting som taler i positiv retning:
- Bilen har gått 900km siste tre år (siden sist EU-kontroll)
- Ser OK ut i lakken - her har eier polert den før salg.
- Ser ut til å være originalstand, med helt og greit interiør.
- Motorblokk har vært byttet, ny blokk har gått 60000km - vet ikke når dette har vært gjort. Det vil ikke Toyota opplyse til andre enn eier.

Jeg skal uansett holde dere oppdatert. :)
 #431302  av Mr2mr2
 
Høres bra ut :D

Prute det som prutes kan :P
 #431303  av Inz4ne
 
Vel, med tanke på at bilen i løpet av 3 siste år har gtt 900km og den har gått nesten 70.000km siden sist reima ble byttet så ville jeg vel ha byttet den, vet ikke spesifikt hva som er intervalen på disse motorene, men med tanke på at reimer også blir morkne over tid, så ville jeg nok byttet den om du ikke finner ut nøyaktig hvor gamel den er, bedre å ta den jobben når det er usikkerhet enn å plutselig stå der med ryki reim.
 #431304  av Mr2mr2
 
Mener det er 150'000 eller 5Ã¥r. :)

Men motoren (4age) blir ikke ødelagt av at reimen ryker, er bare litt skipt å stå der med røket reim. som nevnt over her :)
 #431310  av Freebird
 
Da kan jeg meddele at jeg nok ikke kommer til å kjøpe denne bilen.

Når jeg nå var på vei ut døren for å rekke toget ringer fyren og sier at det kommer noen fra Oslo som skal se på den og at han ikke er villig til å holde den igjen med mindre jeg vil komme med et bud over telefon. Det er fullstendig uaktuelt for meg når jeg ikke har sett bilen i virkeligheten. Så da har jeg kastet vekk 1100 kroner på togbilletter fordi selgeren er useriøs.

Det er surt, men sånn er det nå bare en gang.
 #431311  av ArildM
 
Hoff :x
 #431314  av Myklebust
 
Dumt, men du har jo fortsatt arendalbilen? :D
 #431347  av FSR
 
Freebird, kan trøste deg med at du sparte en bomtur fra Bergen til Gol. Var jeg og en kompis som dro fra Oslo, og vi kjørte tomhendt hjem, til tross for at selger prutet seg selv ned til 19000. Jeg vet ikke helt hvor mye som er vanlig av rust, men det var hull i dørkarmen under A-stolpen og ikke noe igjen av bakre del av kanal/nederste del av bakskjermer. Bilen så forøvrig lurvete ut og bar preg av å ha blitt neglisjert. Dog tror jeg det er mulig å få denne VELDIG billig, og til rett pris er jo alt interessant. Om du får den for 15-16K og er interessert i et prosjekt som krever en del timer rustsveising så er kanskje dette bil for deg. For oss som er ute etter en ganske fin bil så var det uaktuelt.

Et par andre varsellamper er hvorfor denne ikke selges ferdig EU-godkjent, ettersom selger driver med motorsport og har eget verksted på gården. Da skulle man jo tro at han hadde nok kontakter i bygda til å klare å fikse en kontroll på denne bilen. Ser også at selger har lagt til en setning i annonsen etter at jeg var der og fjernet en 10x20cm rust/sparkelklump fra bakskjermen. Ny tekst lyder "noe rust i bunn"...

Kan forøvrig meddele at jeg også var og tok en kjapp titt på den som sto på Rasta, og også denne var ganske lurvete, dog kanskje noe bedre teknisk. Vet ikke hva denne ble solgt for, men der var bakskjermene dårlig reparert, og begge forskjermene var kast. Noe mer rakk jeg ikke å se på der og da, men heller ikke denne var aktuell for oss til den prisen.

Som dere sikkert har sett så dukket det imidlertid opp en svart en 100m bortenfor der jeg bor nå i kveld. Har vært i kontakt med selger og skal se på denne i morgen da denne i det minste ser noe bedre ut. Men etter å ha sett hvor mange som har dukket opp den siste måneden så er vi ikke så desperate lenger som vi var for noen uker siden. Bedre å ha litt is i magen og finne rett bil :)

PS. Beklager forøvrig at vi indirekte kostet deg en togbillett. Det var useriøst av selger og i etterpåklokskapens lys skulle jeg heller sett at han holdt den av til deg, slik at vi slapp 7 timer i bilen til ingen nytte :(
 #431348  av Myklebust
 
Den svarte var eg førstemann å ringe på, så seier han at han har en interessert, så stemmer det :P
 #431357  av Freebird
 
FSR skrev:Freebird, kan trøste deg med at du sparte en bomtur fra Bergen til Gol. Var jeg og en kompis som dro fra Oslo, og vi kjørte tomhendt hjem, til tross for at selger prutet seg selv ned til 19000. Jeg vet ikke helt hvor mye som er vanlig av rust, men det var hull i dørkarmen under A-stolpen og ikke noe igjen av bakre del av kanal/nederste del av bakskjermer. Bilen så forøvrig lurvete ut og bar preg av å ha blitt neglisjert. Dog tror jeg det er mulig å få denne VELDIG billig, og til rett pris er jo alt interessant. Om du får den for 15-16K og er interessert i et prosjekt som krever en del timer rustsveising så er kanskje dette bil for deg. For oss som er ute etter en ganske fin bil så var det uaktuelt.

Et par andre varsellamper er hvorfor denne ikke selges ferdig EU-godkjent, ettersom selger driver med motorsport og har eget verksted på gården. Da skulle man jo tro at han hadde nok kontakter i bygda til å klare å fikse en kontroll på denne bilen. Ser også at selger har lagt til en setning i annonsen etter at jeg var der og fjernet en 10x20cm rust/sparkelklump fra bakskjermen. Ny tekst lyder "noe rust i bunn"...

Kan forøvrig meddele at jeg også var og tok en kjapp titt på den som sto på Rasta, og også denne var ganske lurvete, dog kanskje noe bedre teknisk. Vet ikke hva denne ble solgt for, men der var bakskjermene dårlig reparert, og begge forskjermene var kast. Noe mer rakk jeg ikke å se på der og da, men heller ikke denne var aktuell for oss til den prisen.

Som dere sikkert har sett så dukket det imidlertid opp en svart en 100m bortenfor der jeg bor nå i kveld. Har vært i kontakt med selger og skal se på denne i morgen da denne i det minste ser noe bedre ut. Men etter å ha sett hvor mange som har dukket opp den siste måneden så er vi ikke så desperate lenger som vi var for noen uker siden. Bedre å ha litt is i magen og finne rett bil :)

PS. Beklager forøvrig at vi indirekte kostet deg en togbillett. Det var useriøst av selger og i etterpåklokskapens lys skulle jeg heller sett at han holdt den av til deg, slik at vi slapp 7 timer i bilen til ingen nytte :(
Hehe, vi får se det positive i det. :)
Jeg ga selger beskjed på forhånd om at jeg nok ikke var villig til å gi 29000 for bilen slik den fremsto i annonsen og over telefon og det var nok det som gjorde at han så en mulighet i dere i motsetning til meg. Uansett så er det jo nå selgeren som sitter igjen som taperen her. Jeg er lite interessert i å handle med denne mannen i det hele tatt, spesielt når jeg nå vet hva du sitter igjen med etter å ha sett på bilen. Prosjektbiler er forsåvidt greit nok det og noe man kan vurdere, men jeg blir irritert av at folk skal annonsere et sarv som en bil som bare trenger litt pleie og omsorg når de egentlig vet bedre.

Når det gjelder EU-kontrollen så tenkte jeg det samme. Jeg ringte i går morges og tilbød meg å betale EU-kontrollen hvis han kunne levere bilen inn før jeg reiste, men da begynte han å mase om 2 ukers bestillingstid. Jeg fikk opplyst noe rust på en dør og hull i dørken på førersiden på størrelse med en femmer. Rust er en del av jobben min så jeg har en ganske grei idè angående hva som er greit å ta på seg av prosjekter og hva som er for mye. :)

Den på Rasta fremsto som et bedre kjøp utifra den informasjonen jeg sitter med også. Forskjermer er det minste problemet synes jeg. Det er langt værre med kanaler som er ihjelrustet og bakskjermer som det ikke er noe igjen av.

Den som har dukket opp utenfor Oslo nå ser svært bra ut. Jeg la merke til den i går, men da var det for sent å ringe. Den har vel også bedre potensiale med tanke på at den var bruktimportert i 2007. Uansett så må du gjerne holde meg oppdatert på hvor du ender med tanke på denne bilen. Jeg tenker som så at dersom du ikke vil ha denne så vil sannsynligvis ikke jeg det heller. ;)

Når det gjelder togbillettene så får jeg de refundert av NSB. Posten i går kom like etter at jeg hadde fått telefon fra mannen på Gol og var skrevet i frustrasjonens ånd. Jeg ønsker deg lykke til i jakten på bil også håper jeg det dukker opp noe fint i mitt nærområde i løpet av sommeren/høsten. For min del er pengene nå satt til siden og prosjektet lagt litt på is inntil det dukker opp noe mer lovende :)
 #431358  av ArildM
 
1989 modell er jo sjelden vare :)
SÃ¥ ganske bra ut den da.

Ellers er det jo klart at dette er gammel japsebil på nesten 30 år, rust finner du på alle :wink: