TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR 2 Mk1 Kjøpes

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #430987  av ArildM
 
Var du som startet det ja, skal gi deg den :oops: Sa jo at jeg måtte ha en slik jeg også 8)
 #431000  av ArildM
 
Dukket da opp et par fine i dag da :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42468994

Denne så jo veldig bra ut, "rett pris" også :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42473063

87modellen hadde dårlige bilder og annonse, men om man ser forbi dette så den ganske så rustfri ut da :)
 #431090  av Freebird
 
Jeg har sett de ArildM.
Jeg håper på å få sett på i allefall en av dem i løpet av helgen dersom den ikke blir solgt.
Inntil videre holder jeg kortene litt tett til brystet når det gjelder hvilken av dem og hva jeg tenker. ;)

Utrolig frustrerende med biler som dukker opp på andre kanten av landet når man ikke har ferie. :P
 #431170  av Freebird
 
Og der gikk de i vasken også. Det er surt, men begge bilene ble solgt rett foran øynene på meg. Jeg hadde hatt mulighet til å reise til Oslo i dag, men den som sto like utenfor ble solgt nå i dag dessverre.

Nå er det tre uker sommerferie og jeg håper det dukker opp en bil til meg i løpet av denne tiden. Jeg har egentlig ikke hastverk, men det hadde jo vært kjekt om jeg fikk meg et prosjekt før sommeren/høsten er over. :)

Og tusen takk for varm velkomst her på forumet og hjelp med å tråle bruktmarkedet. :)
 #431174  av ArildM
 
Bare hyggelig :) Denne familien vi har her på TS-ogn er alt fra inhabil og komisk til utrolig støttende i perioder, så om du holder ut med oss hoder vi ut med deg :mrgreen: Lykke til i jakten videre! SÅ at begge bilene var solgt nå. Gikk fort mtp på de andre bilene på bruktmakedet nå!
Kikker på en liten blikkboks av en Mazda fra tidlig 70tallet selv nå, håper den ikke er solgt :oops:
 #431181  av ure
 
Voldsomt så fort MK1ere selges nå for tiden :shock: :shock: Får jo ikke med meg det som blir lagt ut før de er solgt :cry: Er nå så heldig å ha to stk, men jakter etter en billig,dårlig bil som kan høgges med god samvittighet, trenger jo alltid deler for å holde liv i disse gamle klassikerene. Lykke til med jakten, vet det går en rød 86 mod på Sotra utenfor Bergen som er eid av en dame etter det jeg vet. Trenger nok litt fiks men er nå på veien. Du får prøve å spore opp den om du er i fra Vestlandet :wink:
 #431205  av Freebird
 
ArildM skrev:Bare hyggelig :) Denne familien vi har her på TS-ogn er alt fra inhabil og komisk til utrolig støttende i perioder, så om du holder ut med oss hoder vi ut med deg :mrgreen: Lykke til i jakten videre! SÅ at begge bilene var solgt nå. Gikk fort mtp på de andre bilene på bruktmakedet nå!
Kikker på en liten blikkboks av en Mazda fra tidlig 70tallet selv nå, håper den ikke er solgt :oops:
Det virker som det er et svært godt miljø her inne ja.
Jeg synes også det går fort med MR2er for tiden, men nå har jeg tre uker der jeg har mulighet til å forflytte meg til en hvilken som helst del av landet bortimot på dagen så da krysser jeg fingrene for at det dukker opp noe. :)
ure skrev:Voldsomt så fort MK1ere selges nå for tiden :shock: :shock: Får jo ikke med meg det som blir lagt ut før de er solgt :cry: Er nå så heldig å ha to stk, men jakter etter en billig,dårlig bil som kan høgges med god samvittighet, trenger jo alltid deler for å holde liv i disse gamle klassikerene. Lykke til med jakten, vet det går en rød 86 mod på Sotra utenfor Bergen som er eid av en dame etter det jeg vet. Trenger nok litt fiks men er nå på veien. Du får prøve å spore opp den om du er i fra Vestlandet :wink:
Tror nok at i årene som kommer skal vi få se at det blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i deler til disse bilene. Spesielt karosserideler. Jeg ser jo for meg at det ikke er lenge igjen til Toyota velger å fase ut f.eks forskjermer. Bilene er jo tross alt gamle og forespørselen er nok ikke stor.

Sotra hadde vært veldig passende, jeg bor i Bergen. :)
 #431242  av Freebird
 
Jeg har prøvd å ringe på denne allerede. :)
Jeg får ingen svar i andre enden, men jeg regner med at det er fordi det er forhandler og at de ikke er åpen i dag.

Jeg prøver å ringe med en gang de åpner i morgen. Fingrene av fatet, denne er min! :lol:
 #431251  av ArildM
 
Bare et par ting sånn raskt observert: Trolig opplakkert (lakkerte speil og midtstykke bak), MK1b framleppe (har den vært krasjet i front?), ikke originale seter. Rester etter harrystyling på pedalene. Sjekk bilen grundig før du evt kjøper den :)
 #431261  av Freebird
 
At den har vært lakkert slo meg også. Her gjelder det å sjekke om dette er skikkelig gjort. Dessuten er lakkert midtstykke bak ufattelig stygt i mine øyne.

Frontleppen var jeg ikke klar over, takk for at du gir beskjed om dette. Her skal jeg være grundig og sjekke etter tegn som tyder på kollisjonsskade eller skjevheter i fronten.

Setene har jeg også lagt merke til; det er setetrekk på øvre del av setene, men ikke nede, jeg lurer på hva som er grunnen til det. Skade i setetrekket? Jeg har allerede sjekket pris på nye setetrekk - det kan være greit å ha oversikt over dersom det skulle være en alvorlig skade i originaltrekket.

Bilen har dessuten vært avskiltet fra 2008 og frem til i dag. - Lurer på hva som er grunnen til dette, her må jeg prøve å få en oppklaring.

Jeg har snakket med selger på telefon, men han snakket dårlig norsk så det er vanskelig å gjøre seg forstått samt. forstå hva han prøver å si. Her må jeg nok bare avtale å komme til Arendal for å sjekke ut bilen selv. Jeg håper det lar seg gjøre fortløpende. Dessverre gjør Hovefestivalen at det er vanskelig å få tak i flybilletter.

Uansett, alle slike detaljer er viktig slik at jeg vet hva jeg går til samt. at jeg har noe å argumentere med ved eventuell pruting. :)

Takk for hjelpen ArildM.
Sist redigert av Freebird den 30 jun 2013 19:06, redigert 1 gang totalt.
 #431262  av ArildM
 
Jepp :) Frontleppa er i alle fall ikke korrekt med resten av bilen, noe muffins der. Den ser også skjev ut på bildene. Hvite seter var aldri solgt med Rød bil såvidt jeg vet så det er bare et par ting som skurer litt :) Om du åpner bakluka og fjerner eventuelle deksler i sidene kan du lett se til innsiden av bakskjermene på AW11, det anbefales på det sterkeste ;) Bare hyggelig :) Har eid og sett mye på AW11 så det er greit å kunne komme med råd :) Sjekk også foran under reservehjulet, enkelte biler har trekk der som samler fukt. Her kan rusta fort spise seg innover på ekle steder.
 #431272  av Mr2mr2
 
Grunnen til at frontleppa er så skeiv, er at MK1B leppa passer svært dårlig sammen med MK1A rammevang. Har personlig prøvd å bytte om ;)

Så denne er vel tilpassa på ett eller annet vis ;)
 #431285  av Freebird
 
Oida!

Den er ca 100 ganger mer interessant. Tusen takk! :D :D
Jeg ringer på den så fort jeg står opp i morgen tidlig.