TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Leiter etter herjebil!

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #433099  av Myklebust
 
HAR KJØPT VINTERBIL, SÅ TOPIC ER ENDRA TIL HERJEBILSØK!
Leiter etter billig bil (under 15000,-) med bakhjuls-/firhjulsdrift. MÃ¥ vere eu-godkjent ut vinteren.

Har ikkje tenkt å utsette Celicaen for vintersalta veier, så eg er på jakt etter en solid bil som kan ta på seg vinterskiftet ;) Har lyst på 4WD og vil helst ha en Toyota, men det er ikkje veldig mykje å velge mellom under 30000kr, så er open for det meste. Gjerne en god veteran! :D

Aktuelle biler eg vurderer (ut i frå finn.no): Carina, Corolla, Tercel, Subaru Legacy, Mitsubishi Lancer, Mercedes 190, BMW 3-/5-serie, Suzuki Impreza.
Har veldig lyst på 4-Runner, men fy så overprisa dei er. Rustholker uten EU-godkjenning går for rundt 25k..

Kvalifikasjoner i en aktuell vinterbil:
[list]
- Varmeapparat i orden.
- Varme i bakrute.
- EU-godkjent.
- Piggdekk.
- Pris under 30000kr.[/list]

SÃ¥ er det noken som har en bra bruksbil dei vil bytte ut, eller noken som berre har tips om bra vinterbiler, spytt det ut! :D
Sist redigert av Myklebust den 18 okt 2013 23:26, redigert 8 ganger totalt.
 #433104  av lasse
 
Kommer jo helt an på bruken vinterstid det da :mrgreen:
Jeg har jo alltid vært forelsket i bakhjulstrekk, og har hatt min del med mercer og bmw'er, jeg synes de er suverene på vinteren.
Kan ha litt problemer med fremkommelighet til tider, men man kommer alltids frem ved litt "kreativ" gassbruk, kan også være en fordel å ha en sekk med singel i bagasjen.
Manuelt gir er å foretrekke om du skal leke deg, får ikke samme følelsen med automat, hadde en Mercedes w124 260e med manuell for noen år siden, helt konge å leke med! Og også en bil man føler seg trygg i, jeg krasjer heller i en Benz fra 80 tallet enn en japse fra 90 tallet for å si det sånn...

Om du ikke er opptatt av å ha en strøken vinterbil, så dukker det jo opp endel mercer til spottpris innimellom ihvertfall, se etter biler med EU mangellapper, ofte får du dem grisebillig om du gidder å skifte litt forstillingsdeler eller bremser :wink:
 #433106  av ArildM
 
En tysker er jo finfint å utsette for saltet også. Noe som du ikke gjør med en veteranbil fra Japan! :mrgreen:
323GTX er dog en morsom bil om du skal ha 4x4 og noe å leke med.
Ellers, det Lasse sa ;)
 #433109  av Myklebust
 
Skal først og fremst vere "A til B"-bil, som ikkje er for dyr å eige. Bør vere selgbar etter vinteren og. Får eg ikkje solgt delebilen, så har eg herjebil :P
 #433115  av lasse
 
Nevnte merce betalte jeg i sin tid 9000,- for, akkurat EU godkjent og full av rust :D
Hadde den bilen i 1,5år, og kostet på den tilsammen 500,- i reparasjoner, gåen servopumpe (fikk tak i brukt) og måtte legge opp ny styring til bensinpumpe, billigste bilen jeg har eid :lol:

Trikset er å kjøpe en som er grisebillig og kan vrakes før 20 mars, en som er lett å selge igjen, eller en som er grei som du kan ha mange vintre :)
 #433354  av A_hjelme
 
Skal selge en legacy til høsten.
1996 mod 2.5 liters motor.
Blir byttet automatkassa og bremser til da.
Holder til i Ã…lesund.
 #433358  av Myklebust
 
Takk for tilbudet, men er ikkje veldig lysten på automatkasse :P
 #433389  av tad
 
Du kan få kjøpe landcruiseren,100.000 kr,snart vetteran også :mrgreen: 4 runneren får du solgt att,alle biler i den sjanger ligger høgt i pris vis dei er bra rustmessig,slik er det berre.Ser eg har ein patol super roof,dei ligger også frå 30.000 og oppover alt etter tilstand og rust,so lenge dei er godkjente.Eg har ein som er over snittet vil eg seie.Skal du ha deg slik type bil må du kjøpe pajero frå 80 tallet vis du skal få ein noke lunde bil til den pris du nevner.
 #433415  av Myklebust
 
Blir nok ikkje den typen bil når det er såpass priser på dei, nei ;)
 #434829  av Holger
 
finn deg en sierra! helt enormt varmeapperat og en drøm å kjøre sladd med. sveis sperre og ribb den
 #434832  av ArildM
 
Liker :wink:
 #436056  av Myklebust
 
Endra topic!
 #436063  av Mr2mr2
 
merce 190 med manuell kasse :)
 #436358  av tojo2
 
blå 83`kp61 er nett eu godkjent
stygg . PM hvis intresert
 #436615  av Myklebust
 
Kjøpte tojo2 sin KP61 :)