TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 ØK

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #448967  av nippon81
 
Jeg ser etter en MR2 MK1, kan godt være et lett prosjekt. Vurderer alle modeller, men foretrekker MK1-b (1987 - 1990) med T-Tak.
Kan legge i 50.000,- alt etter tilstand, utgave og utstyr.

Kontakt på PM
 #448981  av nippon81
 
Selve bilen kunne jeg ha kjøpt, men ifølge bildene er bil gjennomhullet som en sveitserost innvendig med HiFi, så dette får jeg overlate til en 18åring.
Men takker meget for tippset! :D
 #448985  av Myklebust
 
Hehe, ser den! Ville ikkje kjøpt bilen sjøl, av samme grunn.. Men veit jo aldri om folk liker sånt :)
 #448988  av Inz4ne
 
Var mange lydløsninger der jeg ville helst vært foruten ja, men det mest negative med den bilen er at selger følte det var greit å kjøre rundt med en ukjent ulyd fra motor i en hel sesong. Det sier vel egentlig sitt om hva slags stell bilen har fått?

Men fant igjen en gammel annonse, vet ikke om du kan se den, men den er ikke merket som solgt.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
 #448990  av nippon81
 
Tusen takk for tippset! :D Der er vi nok mer inne på hva jeg kunne tenke meg, men jeg er ser fremdeles helst etter en 87-90 bil. Den er ikke solgt enda, men det er en som kommer og ser på bilen på Fredag. Jeg skal holde kontakten.
 #448991  av Inz4ne
 
Gjør det :) Skal søke igjenom litt gammelt lagret her kanskje jeg finner en annonse på en 87-90 som ikke er solgt.
 #448993  av Inz4ne
 
Fant flere gamle annonser

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=47509242

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42405389

Dessverre ingen 87-90 men da har du muligens et par andre muligheter om den første skulle glippe.

skal legge inn flere om jeg finner.
 #448995  av Myklebust
 

NYDELIG bil! Om den ikkje er solgt så kjøp den!
 #449000  av nippon81
 
Den var desverre solgt og den andre ser jo deverre ut som om den har blitt forsjømt stakkar. Jeg er uhyre takknemelig for deres engarsjement i min leting :D
Jeg venter spent på neste oppdagelse :shock:
 #449001  av Myklebust
 
Denne stod aldri som solgt. Berre inaktiv. Mulig at dei tenker å legge den ut igjen no i vår? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=53519587
 #449002  av Inz4ne
 
Den der glemte jeg helt bort, ser bra ut men ligger muligens litt høyt i pris?

Men tok uansett en utregning på toll.no der jeg tok utgangspunkt i en bil fra 1988
med følgende videre info
Utregningmåte
Bensin
Slagvolum i kubikkcentimeter
1587
NOx-utslipp i mg/km
150
Egenvekt i kg
1066
Motoreffekt
HK
124
Varriere jo litt hva som er oppgitt i vognkort avhengig av utstyr osv, men med disse innstillingen så var importavgift inklusiv vrakpantavgift på ca 8000 norske så det kan være aktuelt å lete etter en bil i utlandet. Når du finner en så kan du bruke de faktiske opplysningene til å sjekke prisen.
 #449007  av ArildM
 
Var ca 20 lapper importavgift for AW11 i 2006, men har sikkert gått ned nå.
Om du venter ett år med å registrere enn 86 mod bør det bli enda billigere siden det er veteran.
Så litt til UK ei stund for der var de latterlig billige ei stund for 1-2 år sia, men med kronekursen og et plutselig oppgang i prisene er det vel kanskje ikke like lønnsomt lengre.

Ligger jo en del i Tyskland, men der er jevnt over gamle veteranbiler enda høyere i pris enn i Norge.

AW11 i god stand er rett og slett ikke enkelt å finne.
 #449008  av lasse
 
Den røde som ble linket til her oppe (Selges av Alf Tomassen) har vært datteren hans sin bil, han selv driver gjersjøen antirust, ett lite verksted som har holdt på i en årrekke, har overlevd fordi han gjør en veldig god jobb.
Så om den ikke er solgt, så tror jeg om ikke annet den er verdt en kikk rustmessig, vil tro den er meget bra!
 #449015  av nippon81
 
lasse skrev:Den røde som ble linket til her oppe (Selges av Alf Tomassen) har vært datteren hans sin bil, han selv driver gjersjøen antirust, ett lite verksted som har holdt på i en årrekke, har overlevd fordi han gjør en veldig god jobb.
Så om den ikke er solgt, så tror jeg om ikke annet den er verdt en kikk rustmessig, vil tro den er meget bra!
Alf solgte den til nåværende eier for 1,5 år siden. Den var vist ikke noe sælig tilstand da han tok over bilen. Mye er gjort og den skal være i bra stand. Jeg holder kontakten og skal fremdeles lete etter drømmebilen.