TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Annonser for bil ønskes kjøpt
 #454218  av Viggo90
 05 jul 2016 17:10
Hei!
Då begynne endelig pengane å strekke til å kjøpe seg drømmebilen etterkvart,
ser etter ein Toyota Supra MK4 Euro spec, e no på utskikk etter ein kvit/svart, men kan vurdere anna farge også :)
Samma ka side rattet er på, berre spennande med høgre ratta i tilfelle. ;) og berre kjekt om da e litt mods på an, coilovers og litt BPU, felger og div skada ikkje, manuell gir oge ;)
Den skal få seg mykje grom dela og pleie atte.
Får høyne Budsjettet til 450 000kr då.

Så gjer gjerne ein lyd på PM her inne, send gjerne bilde og spec.
Sist redigert av Viggo90 den 13 okt 2017 15:56, redigert 2 ganger totalt.
 #454219  av Zepticon
 05 jul 2016 18:06
For 350.000 kan du egentlig bare glemme alt annet en UK spec supraer.
De 200-og-noe hardtopene som har rattet på rett side må du nok legge i 150-200k ekstra for å kunen ha sjangs på.
 #454220  av Viggo90
 05 jul 2016 18:16
Zepticon skrev:For 350.000 kan du egentlig bare glemme alt annet en UK spec supraer.
De 200-og-noe hardtopene som har rattet på rett side må du nok legge i 150-200k ekstra for å kunen ha sjangs på.


Ja nei e no som eg seie, går gjerne for høgre ratta, eg veit venstreratta manuell hardtop går for over 400lappa, men så lenge så da e ein MK4 Supra TT hardtop med manuell gir og Euro spec, samma kass side rattet er på, høgre side for den del, så har eg eit utgangspunkt for vidare prosjekt :)
 #454222  av Philip
 05 jul 2016 18:34
Ser ikke mange euro hardtop manuell, fordi det ikke ble laget mange av de.. Cato Verge skal selge en. er en us spec og var 1 av 3 eller 5 hvite hardtop produsert i 95..

er nok langt over 400 ja. de går nok for 500 pluss.

Olav Susegg her på forumet skal selge sin PERVERST råe trd widebody også:-) prisant. 560k:-)

uk-spec er jo flott med tanke på bremser og motor, men ville kanskje heller valgt en jdm hvis du allikevel skal sitte på høyre. Mye rust på uk-spec fremfor jdm.. nå får du jo godkjent jdm på lik linje så lenge de kommer fra et Eu-land.. skal du over bpu blir handle lista den samme i motor.. nesten.. bremsene er mindre da.. pumpa også, men den vil du bytte i begge uansett hvis du skal singel veien:-)

Men se på blocket! har sett euro manuell til 350 og hvis du klarer å ljuge litt med tanke på mva så havner du rundt 420-450 totalt..
 #454225  av Viggo90
 05 jul 2016 19:18
Sandesupra skrev:Ser ikke mange euro hardtop manuell, fordi det ikke ble laget mange av de.. Cato Verge skal selge en. er en us spec og var 1 av 3 eller 5 hvite hardtop produsert i 95..

er nok langt over 400 ja. de går nok for 500 pluss.

Olav Susegg her på forumet skal selge sin PERVERST råe trd widebody også:-) prisant. 560k:-)

uk-spec er jo flott med tanke på bremser og motor, men ville kanskje heller valgt en jdm hvis du allikevel skal sitte på høyre. Mye rust på uk-spec fremfor jdm.. nå får du jo godkjent jdm på lik linje så lenge de kommer fra et Eu-land.. skal du over bpu blir handle lista den samme i motor.. nesten.. bremsene er mindre da.. pumpa også, men den vil du bytte i begge uansett hvis du skal singel veien:-)

Men se på blocket! har sett euro manuell til 350 og hvis du klarer å ljuge litt med tanke på mva så havner du rundt 420-450 totalt..


Takker for tips, hører du har ganske kontroll på antall og diverse ;) Er no generelt ute etter Euro-spec pga,panseret, front spoileren, keramiske turboane og større bremsene som leverer 330hk også turtellar/speedo som ikkje ender på 180km/t, for eg vil heller makse ut mot 90% av dei orginale turboane sin effekt med meir stealth tuning som dobbel bensinpumpe og injectorar, FMIC og 3-3,5" Eksos heile veien og nerme meg opp mot 500hk. Veit ikkje om enn går for singel om enn ikkje skal få da godkjent.

Ja den TRD widebody Supra'n er jo absolutt drømmen, men den drømmen rauk ilag med oljejobben oppsigelsen ensålenge... :P
Også er eg ikkje gira på automat (sverga til manuel gir) eller Targa top.
 #454229  av Philip
 05 jul 2016 19:34
Viggo90 skrev:
Sandesupra skrev:Ser ikke mange euro hardtop manuell, fordi det ikke ble laget mange av de.. Cato Verge skal selge en. er en us spec og var 1 av 3 eller 5 hvite hardtop produsert i 95..

er nok langt over 400 ja. de går nok for 500 pluss.

Olav Susegg her på forumet skal selge sin PERVERST råe trd widebody også:-) prisant. 560k:-)

uk-spec er jo flott med tanke på bremser og motor, men ville kanskje heller valgt en jdm hvis du allikevel skal sitte på høyre. Mye rust på uk-spec fremfor jdm.. nå får du jo godkjent jdm på lik linje så lenge de kommer fra et Eu-land.. skal du over bpu blir handle lista den samme i motor.. nesten.. bremsene er mindre da.. pumpa også, men den vil du bytte i begge uansett hvis du skal singel veien:-)

Men se på blocket! har sett euro manuell til 350 og hvis du klarer å ljuge litt med tanke på mva så havner du rundt 420-450 totalt..


Takker for tips, hører du har ganske kontroll på antall og diverse ;) Er no generelt ute etter Euro-spec pga,panseret, front spoileren, keramiske turboane og større bremsene som leverer 330hk også turtellar/speedo som ikkje ender på 180km/t, for eg vil heller makse ut mot 90% av dei orginale turboane sin effekt med meir stealth tuning som dobbel bensinpumpe og injectorar, FMIC og 3-3,5" Eksos heile veien og nerme meg opp mot 500hk. Veit ikkje om enn går for singel om enn ikkje skal få da godkjent.

Ja den TRD widebody Supra'n er jo absolutt drømmen, men den drømmen rauk ilag med oljejobben oppsigelsen ensålenge... :P
Også er eg ikkje gira på automat (sverga til manuel gir) eller Targa top.


Regner med du mener stål turbo og ikke keramiske;-) kjipt å høre! veit hvordan det er i bransjen.. Båt her da, men mange har måtte gå..

klart at en Uk-spec må jo ikke være rusten.. men har gått hele sitt liv i fuktige europa, så meget sannsynlig.. skjønner godt hvorfor du ønsker en EU/US utgave. Større dyser 550vs440 bensinpumpa er vel 255lph vs190.. bremser, kammer osv så klart mere potensiale i en økning på eu kontra jdm.. satt jo inn en jdm motor i min uk spec nå :wink:
Siden muligheten var der for en lav km motor.. planen er jo 650 dyser og 264 kammer, større pumpe. så da dumpa jeg eu motor siden de samme delene skulle byttes uansett;-)

Uansett hva du gjør, leit etter rust. legg deg ned å se under bilen. røyk ved oppstart av KALD bil, ta av røret fra intercooleren og se etter Store oljespor.. litt er naturlig da..

Mange som garrantert har mere input enn meg:)

lykke til uansett:-)
 #454234  av Viggo90
 06 jul 2016 06:56
Sandesupra skrev:
Viggo90 skrev:
Sandesupra skrev:Ser ikke mange euro hardtop manuell, fordi det ikke ble laget mange av de.. Cato Verge skal selge en. er en us spec og var 1 av 3 eller 5 hvite hardtop produsert i 95..

er nok langt over 400 ja. de går nok for 500 pluss.

Olav Susegg her på forumet skal selge sin PERVERST råe trd widebody også:-) prisant. 560k:-)

uk-spec er jo flott med tanke på bremser og motor, men ville kanskje heller valgt en jdm hvis du allikevel skal sitte på høyre. Mye rust på uk-spec fremfor jdm.. nå får du jo godkjent jdm på lik linje så lenge de kommer fra et Eu-land.. skal du over bpu blir handle lista den samme i motor.. nesten.. bremsene er mindre da.. pumpa også, men den vil du bytte i begge uansett hvis du skal singel veien:-)

Men se på blocket! har sett euro manuell til 350 og hvis du klarer å ljuge litt med tanke på mva så havner du rundt 420-450 totalt..


Takker for tips, hører du har ganske kontroll på antall og diverse ;) Er no generelt ute etter Euro-spec pga,panseret, front spoileren, keramiske turboane og større bremsene som leverer 330hk også turtellar/speedo som ikkje ender på 180km/t, for eg vil heller makse ut mot 90% av dei orginale turboane sin effekt med meir stealth tuning som dobbel bensinpumpe og injectorar, FMIC og 3-3,5" Eksos heile veien og nerme meg opp mot 500hk. Veit ikkje om enn går for singel om enn ikkje skal få da godkjent.

Ja den TRD widebody Supra'n er jo absolutt drømmen, men den drømmen rauk ilag med oljejobben oppsigelsen ensålenge... :P
Også er eg ikkje gira på automat (sverga til manuel gir) eller Targa top.


Regner med du mener stål turbo og ikke keramiske;-) kjipt å høre! veit hvordan det er i bransjen.. Båt her da, men mange har måtte gå..

klart at en Uk-spec må jo ikke være rusten.. men har gått hele sitt liv i fuktige europa, så meget sannsynlig.. skjønner godt hvorfor du ønsker en EU/US utgave. Større dyser 550vs440 bensinpumpa er vel 255lph vs190.. bremser, kammer osv så klart mere potensiale i en økning på eu kontra jdm.. satt jo inn en jdm motor i min uk spec nå :wink:
Siden muligheten var der for en lav km motor.. planen er jo 650 dyser og 264 kammer, større pumpe. så da dumpa jeg eu motor siden de samme delene skulle byttes uansett;-)

Uansett hva du gjør, leit etter rust. legg deg ned å se under bilen. røyk ved oppstart av KALD bil, ta av røret fra intercooleren og se etter Store oljespor.. litt er naturlig da..

Mange som garrantert har mere input enn meg:)

lykke til uansett:-)


Takk for mange tips, tolka det feil då på Supraforumet,
"This amount of different equipment combinations might be irritating. Furthermore almost all options (leather seats, airbags, targa roof, rearspoiler etc.) available could be ordered as extra equipment for all other versions. The targa roof is an option that could be only ordered together with the automatic gearbox. It wasn't available with turbocharged versions from 08.94 on. Big brakes were available from 05.95 on (standard on RZ, all others: option) The biggest differences between J-Spec vehicles and export vehicles can be found under the hood. The 2JZ-GTE turbo-engine specified for the Japanese Domestic Market does use smaller injectors (440ccm instead of 550ccm), a different intake camgear and turbochargers with ceramic exhaust turbines instead of metal turbines. This leads to a lower maximum power output J-Spec Supras reach. Official figures aren't available since Japanese manufacturers had a "Gentlemen Agreement" about advertising cars destined for their domestic market with a maximum of 280hp.
Nevertheless J-Spec Supras are measured with (~310-320hp DIN/~300-310hp SAE) on the dynometer. J-Spec Supras do have a limited-top speed at JDM-typical 180kph (112mph) while export models are limited to 250kph (155mph)"

Men du har heilt rett, og det er liksom det som gjør da meir interessant med ein Euro-spec :) Og rusten drepe, fysj verste sort. så blir ein overgang på det, slik som han Holger her på forumet bala med no :)
 #454278  av Philip
 10 jul 2016 19:18
kom en euro manuell til 280k idag! i sverige på den svenske supra siden på facebook :shock: