TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hjelp! ønsker kjøpe MR2 MKII 92++

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #459528  av Knutsen93
 
Da var vurderingene tatt, madammen overtalt og beslutningene satt.

Jeg skal kjøpe meg en MR2!
Har tidligere meldt min interesse på forumet etter og kjøpe en MR2 Med Turbo, men sier meg fornøyd i første gang med en NA, 156 hk

Er i hovedsak ikke redd for rust og ønsker heller at bilen skal være i teknisk god stand, men ønsker ikke kjøpe noe som jeg må sveise sammen for at bilen skal være trygg og kjøre.
Overflate rust er helt greit, men strukturell Rust / store mengder rust under bilen frister lite.
Ønsker også at bilen skal være 92 eller nyere, men alt er av interesse!


Har sjekket beholdningen på blant annet finn.no og autodb og det virker som om enten er bilene grei KM stand (ikke passert 200k) eller så sliter de med rust.

Er det noen her som har en MR2 i fin stand de ønsker og selge eller har tips til noen andre plasser jeg kan lete?

alt av svar settes pris på!

Mvh Knutsen
Sist redigert av Knutsen93 den 29 mai 2018 09:15, redigert 1 gang totalt.
 #459532  av ArildM
 
Tror det er langt mellom godkjente turbobiler :) Men de dukker opp en gang innimellom.
 #459568  av ArildM
 
Ja, det finnes noen få MR2 som er godkjent ombygd med turbo.
Det er ikke enkelt, og du må forberede deg på å møte mange hindringer underveis.
Mye fordi MR2 turbo ikke er solgt i Norge, og at 3.gen motor ofte kommer fra import i Japan slik at du ikke har en godkjent bil å hente motor fra (avgasskrav). ST205 er jo godkjent i Norge, men motoren er hakket hvassere og de har ørten tusen ting å henge seg opp i. Men klarer du å vise til dele-likhet, at SW20 chassiet tåler motoren, at avgassene er ok, og at du har originalt alt (innsug, eksos osv osv) så kan du få det godkjent.
Regn med å bruke 100k og masse tid for å få det slik som du må ha det for å få det greit.
 #459575  av ArildM
 
Spørs hvor mye du gjør selv, om du må kjøpe deler originalt på Toyota etc.
Men 100-150 kan det vel fort bli? :)