Side 1 av 1

Catch tank og Oil relocation kit

Legg innLagt inn:11 jul 2007 13:30
av StianMK3
Nå er det meste av deler på plass endelig.. Det som gjenstår er det overnevte,og det pga jeg er litt usikker på hva som kan brukes.

Finns det noe kits spesielt til MK3'n? Jeg ser det er en del oil relocation kits og få tak i.Men det er sånn typisk Supra,mr2,skyline universal kit etc

Ang catch tank.Hvordan skal olje dampen rutes i form av inn og utganger osv?

Legg innLagt inn:17 jul 2007 10:10
av StianMK3
Ingen som har peiling?

Legg innLagt inn:17 jul 2007 12:52
av tojo
Oil relocation kit
Universalkit fungerer utmerket(plug and play kit kan kjøpes gjennom f.eks http://www.supramania.com og http://www.supraforums.com )
Kittene kan kjøpes med enkelt filter evnt dobbelt filter, med eller uten termostatblokk.

Enkelt: Bilde

Dobbelt: Bilde

Eks på Universal: Bilde





Ang oil catch tank:
Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK

Denne kan kobles enten i serie eller den kan kobles lukket med filtrering.
Fins mange måter å koble den på.