TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#85798  av GT_rider

Ligger som egen post. Trekkvogn til mr2 heter den.

#87965  av MR2turbo

hei og hopp, litt lenge siden jeg har vært her inne nå ;)

Sexten, hadde jo vært bra med vifter, og har absolutt vært inne på tanken, men nå har jeg bestemt meg for å få helt ferdig alt jeg har startet på med bilen før jeg tar til på mere... ;) Er redd for å bite over større bit enn jeg kan svelge... hehe

Ellers så har det tatt litt tid å få sendt over turboen og delene, de ble liggende over en uke i tollen i norge... :roll: Men de kom godt til slutt ;)
Så i dag måtte jeg bare ut og prøve montere delene, for inspirasjonen sin del... hehe.. hjelper alltid!

Håper på å få levert toppen og manifoldene til porting/sliping/ tilpassing asap... skal prøve å få gjort det i morgen (fredag). Har og bestemt meg for å sette på titan-retainere til ventilfjærene og bygge om til "shimless-buckets" buckets'ene veier 35% mindre enn org. bucketene... :D
håper på å lukte på 9000rpm+ rødfelt ;)

Måtte ta ett par bilder av herligheten når det var festet på motoren :D
Bilde
Bilde

#87977  av CavemaN

Dette blir helt vilt, gleder meg til å se den bilen når den blir "ferdig".

Man blir jo aldri ferdig:)

#88058  av Morten

Godt å se at du endelig fikk noen deler Markus! :D

Gleder meg til å komme innom for en titt når jeg er hjemme igjen :mrgreen:

#88068  av jan-erik

CavemaN skrev:Dette blir helt vilt, gleder meg til å se den bilen når den blir "ferdig".

Man blir jo aldri ferdig:)
Denne bilen blir nok aldri "ferdig" :wink: , selv om løpsbil prosjektet sikkert vil få større prioritet etterhvert og ta opp tida.

Verst blir det iallfall. Spennende å se hva den greier på rulla, og hvordan den blir på trackdays med så mye power.

#88103  av TomG

Jaja, en hel uke hos tollen, da gikk jo selve postgangen ganske fort allikevel da....Bra det!

Ser bra ut dette Markus.....!

T

#88156  av sw20

håper eg får se denne på autofil til høsten.... ikkje for å mase... men når planlegger du å få bilen kjørbar`????

spennende å vente på andres bil også når det blir så gromt..... :D

#88395  av Kjelliken

:D vet ikke om jeg skal smile og være glad eller bare ligge meg ned for og grine... JEG HAR LYST PÅ OGSÅ....... :evil: blir jo døds kjiipt og se ned i mitt stusselige CS inredning etter din bil er ferdig markus..

Men jeg gleder meg som en hund til og forhåpentligvis få meg en liten tur i den bilen din.. :wink:

#88476  av cameleon

peeeeent :!:

#88516  av Remi

blir så sykt bra det her ja. glede mæ også til autofil :D

#88728  av Trial

Det er mulig dette står nevnt en plass,men sånn ca hvor mange hester er det i den bilen nå??? :shock:

#88732  av GT4 CS

De bildene av mo,, *sikkle sikkle* prøver igjen, de bildene av motoren her og tanken på hva som skjer da den sitter i bilen på gata er jo bare dyrisk :)

#89046  av MR2turbo

ojoj... endel kommentarer siden sist ;) er absolutt veldig spent på resultatet.. Takk takk til alle sammen :D

Har sett litt og det var omtrent ikke noen av slangene/koblingene som fulgte med turbokitet, som passer, så det blir fortsatt litt mekking/innkjøp... hrmpf... :evil:
Så fikk jeg ikke med pakninger til gt30'n, og ARP headstuds'ene må jo kjøpes på nytt siden jeg ikke fikk de heller :roll:
men men...

Har vært ute og maskinert senter til bremseskivene i kveld da... eller begynnt.... hehe tar ikke bare litt tid å lage det... maskinerer de ut av ett stykke 7075 T6 aircraft-grade aluminium, som har omtrent samme styrke som endel rustfritt stål ;) når de er ferdig maskinert, skal jeg få de anodisert, enten vanlig grå eller med en eller annen farge... skal se hva jeg kan få gjort...

Jan-Erik, tror ikke den kommer til å bli sånn super-rask på bane selv om det blir mye hk.. ;) blir nok uansett dertil vanskeligere å kjøre... hehe men det blir uansett spennende!

TomG, Det er jo desverre vanlig det at det går fort til norge med post og så blir det liggende her alt for lenge..

sw20, jeg planlegger å ha den kjørbar raskest mulig ;) satser på i april. :)

Kjelliken... Jeg kommer aldri til å syns det er stusselig å kikke ned i et orginalt 3sgte-motorrom, forde om jeg bygger sånn ;) så må du bare minne meg på det med kjøretur vettu... !
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 49