TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#55502  av MR2turbo

takk for det :)

Plukka ut motoren i går kveld så det er ikke no serlig nytt enda...
Begynnte å rydde verkstedet klokka 21:30 og motoren var ute klokka 2.. puh....! :P

Kikker litt på ulike muligheter angående motor bygget... Har egentlig det meste klart for meg, men lurer litt på å stroke den til 2,2.. men får ikke helt bestemt meg..

Må stikke ut nå og få frahverandre motoren og finne ut hva som er galt nå...

Men kommer nok til å poste noen bilder av defekte deler ;)
Vedlegg
klokka 2 i natt... ;-)
klokka 2 i natt... ;-)
motoruteigjen.jpg (72.71 kiB) Vist 2841 ganger

#55503  av Remi

får du til ? :mrgreen:

#55529  av kennethx

chris skrev:ja, vi elsker bilder av defekte deler :lol:
Skadefryd asså =P

#56321  av Kjelliken

:? ja hur går dette her Markus vi trenger oppdateringer... :roll:

#56439  av MR2turbo

hehe.. er syyyyykt optatt med arbeid på bilen om dagen... jobber før jobb, etter jobb og litt om nettene... hehe
Men IC'en begynner å komme godt på plass med ferdig scoop over men må støpe det som skal være under. Nye dekselet mellom lyktene skal jeg lakkere nå i kveld....

Motoren erdemontert.. (ble gjort på 4timer inkl. å ta av travers og girkasse) Den er skåret pga. biter fra egt-sensor og turbin har kommet inn i motoren, så blokka må borres.
Toppen må freses ut av og tig sveises i.. Stemplene er "grus"

Har magnafluxet blokka og det er ikke sprekker i den, samme med veiva..
Får antagelig veiva sjekket og polert i løpet av uka, stempler kommer og forhåpentligvis i løpet av uka eller begynnelsen av neste...

Toppen får jeg tatt så fort jeg har kammene og fjærene.. tror det blir i slutten av neste uke.. eller uka etter det..

Så planen nå er:

-Full toppjobb med porting, sliping av ventiler, nye tetninger, HKS ventilfjærer, HKS kammer og HKS justerbare kamdrev..
-Blokk Custom laga JE-stempler med lavere comp., Carillo råder, Fullt opp med ARP bolter overalt. HKS topppakning, racing rådelager, og ellers det meste nytt ;)
-Clutch oppgradering TRD zinter + TRD trykkplate
-800cc dyser
-Apexi powerFC
-Custom TMIC
-Extremeboost GT30R-kit
-custom 4" innsug
-osv... osv.... ;)

Skal være ferdig på noen uker nå... :P :)

Wish me good luck... hehe

Mye står å henger på leverandørene av alle delene.... Jeg går på kruttsterk sort kaffe og holder ut... :mrgreen:

Men nå må jeg stikke har en kasse full av deler som skal lakkes i kveld.. ;)

#56440  av Mr2 Mk2

MR2turbo skrev:
Mye står å henger på leverandørene av alle delene.... Jeg går på kruttsterk sort kaffe og holder ut... :mrgreen:
Hmm hvorfor tviler jeg ikke et sek? :lol: Hehe du får ha lykke til videre håper ting går smooth for deg!! :) det fortjener du!!

offtopic-tar meg kanksje den friget å ringe deg en av dagene,eller nettene :lol: ang motor om det er ok :oops:

#56499  av Christian

SÃ¥ motorprosjektet ditt drar i vei ja, blir nok bra det :)
Si ifra når du skal rane neste bank da, så blir jeg med :lol: Regner med at dette kommer til å rive litt i lommeboka di også :wink:

#56503  av MRQuoc

Christian skrev:SÃ¥ motorprosjektet ditt drar i vei ja, blir nok bra det :)
Si ifra når du skal rane neste bank da, så blir jeg med :lol: Regner med at dette kommer til å rive litt i lommeboka di også :wink:
:mrgreen: denne gangen må han vel lengre ut enn til stavanger .. nå som NOKAS er tatt liksom .. :mrgreen:

#56506  av cameleon

MR2turbo skrev:hehe.. er syyyyykt optatt med arbeid på bilen om dagen... jobber før jobb, etter jobb og litt om nettene... hehe
Men IC'en begynner å komme godt på plass med ferdig scoop over men må støpe det som skal være under. Nye dekselet mellom lyktene skal jeg lakkere nå i kveld....

Motoren erdemontert.. (ble gjort på 4timer inkl. å ta av travers og girkasse) Den er skåret pga. biter fra egt-sensor og turbin har kommet inn i motoren, så blokka må borres.
Toppen må freses ut av og tig sveises i.. Stemplene er "grus"

Har magnafluxet blokka og det er ikke sprekker i den, samme med veiva..
Får antagelig veiva sjekket og polert i løpet av uka, stempler kommer og forhåpentligvis i løpet av uka eller begynnelsen av neste...

Toppen får jeg tatt så fort jeg har kammene og fjærene.. tror det blir i slutten av neste uke.. eller uka etter det..

Så planen nå er:

-Full toppjobb med porting, sliping av ventiler, nye tetninger, HKS ventilfjærer, HKS kammer og HKS justerbare kamdrev..
-Blokk Custom laga JE-stempler med lavere comp., Carillo råder, Fullt opp med ARP bolter overalt. HKS topppakning, racing rådelager, og ellers det meste nytt ;)
-Clutch oppgradering TRD zinter + TRD trykkplate
-800cc dyser
-Apexi powerFC
-Custom TMIC
-Extremeboost GT30R-kit
-custom 4" innsug
-osv... osv.... ;)

Skal være ferdig på noen uker nå... :P :)

Wish me good luck... hehe

Men nå må jeg stikke har en kasse full av deler som skal lakkes i kveld.. ;)
Ey, I know this guy I met in the joint one time :mrgreen:

#56514  av Hobbes

LYKKETIL

oij dette så omfattende ut. Men kjenner jeg deg rett så blir resultatet perfekt.

#56526  av Kjelliken

:D Den er god dette kaller jeg skikkelig oppdatering..
Det er slik vi liker å høre..

Lykke til med masse godt arbeid. skulle nesten tatt turen nedom og hjulpet til med div ting men er desverre så alt for opptat selv.. med å lære meg nye programmer og slikt.

skal begynne i ny jobb om litt over en måned så da må jeg være klar til å bruke deres programmer så jeg må lære meg nye ting.. :wink:

#56553  av chris

MRQuoc skrev:
Christian skrev:SÃ¥ motorprosjektet ditt drar i vei ja, blir nok bra det :)
:mrgreen: denne gangen må han vel lengre ut enn til stavanger .. nå som NOKAS er tatt liksom .. :mrgreen:
Kanskje det var han som prøvde seg på Jessheim i helga? :mrgreen:

#56608  av Kjelliken

:oops: faen og eller nei han er ikke gammel nok til det lol yngste var jo 35 og markus er ikke så gammel men kan jo være en av bakmennene... :roll:

#56610  av chris

Kjelliken skrev::oops: faen og eller nei han er ikke gammel nok til det lol yngste var jo 35 og markus er ikke så gammel men kan jo være en av bakmennene... :roll:
kanskje han lyver om alderen til deg? :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 49