TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lørnings Supra

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#277156  av Lørnings

Nå var jeg å skrudde litt idag også, driver å sandblåser festene til tårnstiveren, og mens jeg venta litt på at det skulle slutte å være sandstorm i blåsekabinettet, så fant jeg fram turbotimeren etter forespørsel fra horspowerfreak. Den så jo så lett ut å koble, så jeg stupte under dashbordet, og fikk kobla den opp. Ekke helt ferdig ennå, må finne en måte å legge ledningen pent opp bak rattet, men det ordner seg vel. Slenger også med bilder av reg deksel og hvordan bilen står i garasjen nå :wink:
Vedlegg
Bilde057.jpg
Bilde057.jpg (219.68 kiB) Vist 1148 ganger
Bilde056.jpg
Bilde056.jpg (306.81 kiB) Vist 1153 ganger
Bilde055.jpg
Bilde055.jpg (289.51 kiB) Vist 1148 ganger

#277166  av kong karl

FETT 8) 8)
Hvist det er ønskelig kan jeg sjekke om jeg får tak i nye kammdrev. like de jeg hadde :wink:

#277978  av Lørnings

Horspowerfreak skrev:FETT 8) 8)
Hvist det er ønskelig kan jeg sjekke om jeg får tak i nye kammdrev. like de jeg hadde :wink:
Det hadde vært ålreit, gidder du å sjekke ut pris? :wink:

#277979  av Lørnings

Da var jeg tilbake etter nok et mandagsbesøk i garasjen :wink: Jeg driver å styrer litt med turbo opplegget, jeg må shimse opp turboen for at kompressorhuset ikke skal butte i det ene røret på manifolden. Derfor driver jeg nå å lager en spacer. Det ser omtrent slik ut midt i kappe prosessen (ae86'en til Petter i bakgrunnen :wink: )
Bilde

Deretter må kantene avrundes for at det skal bli nogenlunde likt som flensen på selve manifolden
Bilde
Bilde

Det ble sånn cirkus liktus, så da får jeg frese litt neste gang :D Håper det ordner seg etterhvert :wink:
Bilde

#278227  av Lørnings

Still working! :D Litt flere oppdateringer, driver som vanlig med spaceren til turboflensen :P

Begynt å måle opp her
Bilde

Borrer hull rundt for å gjøre det enklere å skjære ut!
Bilde
Bilde

Da var det over til stikksag og surv med kappeblad=)
Bilde

Det er så få her som har bilde av seg sjøl i trådene sine, så da ble det bilde av meg idag med sexy vernebriller jeg fant hengende på veggen :D
Vedlegg
Meg med sexy-brills=D
Meg med sexy-brills=D
Bilde062-3.jpg (175.87 kiB) Vist 1154 ganger
 #278516  av kong karl

sendt deg en pm andgående de kamdreva :D
 #279358  av Lørnings

Har vært litt giddalaus i det siste, men igår sandblåste og grunna jeg festene til tårnstiveren.
Gjett hvilken som er sandblåst! :P
Vedlegg
Bilde046-4.jpg
Bilde046-4.jpg (265.08 kiB) Vist 1151 ganger
 #279370  av Supramk3turbo

Den, svarte:) he he. Blir greier detta her altså:)
 #280906  av Supramk3turbo

Ja, er du ferdig med å sandblåse den andre snart også eller?? :lol:
 #281425  av Lørnings

Supramk3turbo skrev:Ja, er du ferdig med å sandblåse den andre snart også eller??
Hehe, jada begge er sandblåst og grunna..jeg må bare finne ut hvilken farge de skal bli før jeg får lakka dem! :D Noen forslag? :wink:

Idag leverte jeg turbo'en min hos turboservice for en sjekk, så får vi se hva det fører til. Det er visst stress med turbo'er fra GReddy fordi de ikke selger reservedeler, men de skal visst være flinke de gutta der, så ordner seg nok, de får sikkert triksa til noe 8)
 #281428  av Supramk3turbo

De festene syntes jeg i grunn kan være svarte, syntes det er finest når ting ser enkelt å rent ut. Ikke noe fan av masse farger å dill dall. Skal de bare sjekke turboen din eller er det noe galt som du vet om?? Kan jo kjøpe en ny da :D
 #281495  av Lørnings

Det er ikke alle som driter penger skjønner du :P går på skole nå, så gjennomsnittlig inntekt er 4000kr i mnd :( Så ting tar tid. Det har rast et stempel i denna motoren før, og da tror jeg det kom noen biter ut, det ser ihvertfall sånn ut på skovlhjulet på eksos siden, men det får man ikke bytta løst, for det sitter visst fast på hele akselen, bare innsugsvifta man kan bytte fritt. Vi får se hva som skjer! :D
 #281528  av Supramk3turbo

Åja stemmer det, du går på skole du ja:) Men du får da til mye uansett syntes jeg:) Stå på :D
 #282007  av Lørnings

Da var jeg igang med litt skikkelig skruing igjen(med god hjelp! :wink: ) etter et motivasjonsavbrekk hvor jeg har surra litt med diverse interiørdetaljer og lakkering av tårnstiver. Idag fikk vi ned forstillinga, så nå skal jeg inn og montere toga oljepumpa og lakkere bunnpanna svart (man kan ikke ha blå bunnpanne, det er en uskreven regel! :P ) Prøvd meg med litt bilder igjen da, men blir ikke dødsbra med telefonen, men dere får ihvertfall en anelse om hva som foregår :wink:
Vedlegg
Hengt opp motoren for å ta ned traversen.
Hengt opp motoren for å ta ned traversen.
Bilde066.jpg (234.61 kiB) Vist 1146 ganger
Hele dritten på vei ned!
Hele dritten på vei ned!
Bilde069.jpg (376.08 kiB) Vist 1146 ganger
Her er alt nede=)
Her er alt nede=)
Bilde070.jpg (223.79 kiB) Vist 1149 ganger
Tårnstiveren er ferdig lakkert, beina ble svart matt, det ble ganske mye kulere enn de ser ut på bilde, så blir sikkert bra på bilen!=D
Tårnstiveren er ferdig lakkert, beina ble svart matt, det ble ganske mye kulere enn de ser ut på bilde, så blir sikkert bra på bilen!=D
Bilde064-4.jpg (274.87 kiB) Vist 1146 ganger
Lakkering av deksel til midtkonsollen:o)
Lakkering av deksel til midtkonsollen:o)
Bilde063-4.jpg (197.22 kiB) Vist 1147 ganger
 #282008  av Lørnings

Her kommer dekselet til midtkonsollen når det er ferdig lakkert! :wink:

Tusen takk for hjelpa idag Petters :wink:

Tror for en gangs skyld jeg skal si som Arne; Jeg trenger ingen sponsorer (Men hvis noen har lyst til å sponse er de hjertelig velkomne :wink: ), bare gode kamerater. :D
Vedlegg
Bilde067.jpg
Bilde067.jpg (193.13 kiB) Vist 1146 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9