TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Doffen sin 91' MR2 mk2 (Moldetur)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#254956  av Doffen696

Mr2Even skrev:Fine bilder Doffen :) Fine blinkere :wink: og fin bil også, er den nylakkert? Skal du selge de gamle felgene dine?
Jupp, kun kjørt de 3000 km siden den vart lakkert :)

Interessert i gamlefelgene? Om noen vil kjøpe dem så kan det sikkert ordnes :)

Lysene var meget lette å skifte, men måtte lage nye koblinger siden jeg på bilen min har eldre versjon av kontaktene :P

#254957  av Mr2Even

Doffen696 skrev:
Mr2Even skrev:Fine bilder Doffen :) Fine blinkere :wink: og fin bil også, er den nylakkert? Skal du selge de gamle felgene dine?
Jupp, kun kjørt de 3000 km siden den vart lakkert :)

Interessert i gamlefelgene? Om noen vil kjøpe dem så kan det sikkert ordnes :)

Lysene var meget lette å skifte, men måtte lage nye koblinger siden jeg på bilen min har eldre versjon av kontaktene :P
Ojoj-sann :) Mye kostet lakkeringen? er det samme farge som den gamle eller? Det ser slik ut.. Jeg har forreten veldig lik bil som din bare at jeg har bytta leppa, baklyktene(94), eksosen, grillen og tåkelysa..

Ja jeg synes ikke felgene var så ille, er de hvite? Hva dataene på felgene/ dekka ? Nye/gamle dekk på de ?

#254960  av Doffen696

Lakkjobben vart gjort av firmaet som jeg kjøpte bilen med, så det fikk jeg med i prisen når jeg kjøpte bilen. Lakken er orginal rødfarge under med et lag perlemor over. Dette gir en hærlig effekt i solen :)

Felgene tror jeg er gamle. Om jeg skulle tippe uten å ha sjekket det nærmere så tipper jeg de er 16x7". Inpresset vet jeg ikke. Dekkene framme har mønster, men dekkene er gamle siden bilen har stått i ro de siste åra, dekkene bake er ikke å regne som dekk lengre. Berre sliks igjen. Felgene er ikke hvite, men meget lys i fargen. Ingen skade, bare en del striper etter at en viss Doffen gnikket litt ivrigt for å få vekk bremserester og asfaltflekker :P
Tror desse felgene hadde vert feite om man glassblåser dem og lakker dem hvite :) Har vurdet det selv, men inn til videre så ligger de der.

#254969  av Mr2Even

Doffen696 skrev:Lakkjobben vart gjort av firmaet som jeg kjøpte bilen med, så det fikk jeg med i prisen når jeg kjøpte bilen. Lakken er orginal rødfarge under med et lag perlemor over. Dette gir en hærlig effekt i solen :)

Felgene tror jeg er gamle. Om jeg skulle tippe uten å ha sjekket det nærmere så tipper jeg de er 16x7". Inpresset vet jeg ikke. Dekkene framme har mønster, men dekkene er gamle siden bilen har stått i ro de siste åra, dekkene bake er ikke å regne som dekk lengre. Berre sliks igjen. Felgene er ikke hvite, men meget lys i fargen. Ingen skade, bare en del striper etter at en viss Doffen gnikket litt ivrigt for å få vekk bremserester og asfaltflekker :P
Tror desse felgene hadde vert feite om man glassblåser dem og lakker dem hvite :) Har vurdet det selv, men inn til videre så ligger de der.
Oj, stili 8) Perlemor, er det noe de har i klarlakken ? Ja det var fint. Synes den orginale fargen er fin jeg. Ja felgene kunne sikkert blitt finere ved å pusse de opp. Jeg trenger et sett felger ikke før til neste år egentlig, for da skal jeg bytte til trurbo-bremser som jeg har liggende, også får jeg slite litt mer på de vinterdekka jeg kjøpte til de orginale 14" i fjord :wink: Er heller ikke sikkert jeg skal bruke bilen om viteren, men mye tenker du, du vil ha for felgene da?

#254985  av Doffen696

Å dei skal e ikkje ha mykje for 1970,- inkludert frakt :P Hehe, neida. Du skal få dei for en 1000 lapp plus frakt tenker jeg. Bilen min skal pakkes inn til vinteren og koses med i varmen tenker jeg, så jeg har ikke behov for vinterdekk, og felgene tar bare opp plass der de ligger.
Må vel ta i bruk koreaneren min litt også. Den er på utleige hos søstern nå.

Edit: Blir det mye i frakt mon tro? Dekkene kan jeg vrenge av før jeg eventuelt sender felgene, men det blir ikke gjort med det første da de ligger i en garasje i Ålesund og jeg ikke lenger bor der.

#255000  av GhostRider88

utrolig fin mr2 :D liker det jeg ser ;)

#255036  av Mr2Even

Doffen696 skrev:Å dei skal e ikkje ha mykje for 1970,- inkludert frakt :P Hehe, neida. Du skal få dei for en 1000 lapp plus frakt tenker jeg. Bilen min skal pakkes inn til vinteren og koses med i varmen tenker jeg, så jeg har ikke behov for vinterdekk, og felgene tar bare opp plass der de ligger.
Må vel ta i bruk koreaneren min litt også. Den er på utleige hos søstern nå.

Edit: Blir det mye i frakt mon tro? Dekkene kan jeg vrenge av før jeg eventuelt sender felgene, men det blir ikke gjort med det første da de ligger i en garasje i Ålesund og jeg ikke lenger bor der.
Hehe ja, man høster som man sår :wink: Har du en koreaner? tror kanskje jeg skal kjøpe meg en vinterbil jeg også. Avskilter du mr2'en om vinteren? går det greit ? 1000kr var ikke ille for felgene, men da vet jeg det Doffen. Frakten tror jeg blir i overkant av 600kr

#255106  av Doffen696

Berre å sei ifra om du vil ha felgene :)

Har en daff Huyndai Sonata 96' model. Grei som bruksbil. Mye bil for pengene, men kvaliteten er litt lav. Mange deler fra Mitchubishiblleklekrlgker.

edit: Avskilter ikke bilen til vinteren nei. Meir styr enn det er verdt. Men har meget lav kjøredistanse i året.

#256497  av Doffen696

Da hadde jeg meg en liten tur til Molde i helga og besøkte en kompis. Han hadde en kjempeflott utstillingsplass for bilen sin, så den måtte jeg bare låne litt og dra fram kameraet :) Bildene er helt råmateriale og ikke redigert.
Vedlegg
Litt nærmere
Litt nærmere
MR2 molde.jpg (71.09 kiB) Vist 1855 ganger
Flott hus i bakgrunnen også :)
Flott hus i bakgrunnen også :)
MR2 molde 2.jpg (85.8 kiB) Vist 1850 ganger

#256543  av Mr2Even

Fine bilder. Det gjorde seg med nye hjørneblink ja :wink: