TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tuning Av GT4 90 mod.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #102609  av Luciferen

Vurderer å tune min Gt4 pluss litt service.
Open air kit ombygget med filter i front
eksos kpl + fjerning av katalysator
Nye EBC bremsekloser Front+ bak + Ny racing bremsevæske.
Full sjekk av motor + service motor , olje plugger etc.
Og montere 2 computerbokser (Dastek Piggyback).
mappin g av bil i benk
Alt skal gjøres hos Tuningspesialisten.no

Vil dette gi noen resultat og er det å annbefale?
Noen som har noen tanker om dette?
Håper på råd

#102615  av Elzin

kan ikke si jeg har så enormt mye peiling, men om jeg var deg og med ræva full av penger hadde jeg også skiftet eksos anlegg siden motoren slutter å trekke godt på ca 5500 omdreininger ;) og etter montering kan du kjøre til turtall sperren med godt trekk

#102642  av CelicaTurbo

Du vil nok kunne hente en del effekt fra det der ja, 250-260 kanskje avhengig av hvor modig du er på trykket.. kanskje mer også. Men en del av de jobbene slik som bytte olje, bremsevæske, bremseklosser er såpass enkelt servicearbeid at du vil spare penger på å gjøre dette selv eller få en kompis til å gjøre det.

#103431  av 2fastgt4

da er du der jeg startet.og når turboen din går til helvete har du en utmerket grunn til å kjøpe en st3 ct26turbo 8)
da runder du lett 300hk.etter mye moro med det ryker stempelringa,da har du en unskyldning til å kjøpe inn smidde stempler. :D .......................................................................................................................------------ :) :)

#103435  av 2fastgt4

FMS tuningspesialisten er blitt utrolige flinke med disse bilene.
wonder why :?: :?: :idea:

#103441  av GT4 CS

2fastgt4 skrev:FMS tuningspesialisten er blitt utrolige flinke med disse bilene.
wonder why :?: :?: :idea:
De husket bilen din godt og bare gliset fra øre til øre da jeg fortalte hvor godt den dro :)

#103548  av Kjelliken

:D Kan veld trygt si at det der er en god begynnelse. Og at det neppe etter den oppgraderingen der vil gjøre at du får mer smak og vips var tuningen kommet opp til det dobbelte og litt til av det du tenkte på tilogbegynnemed.

Stå på sier bare jeg.

Og enig med celica turbo her skifte bremseveske og slikt er barnemat lett og gjøre selv eller få en kompis til og hjelpe med. :wink:
 #103552  av GT4 CS

Luciferen skrev:Vurderer å tune min Gt4 pluss litt service.
Open air kit ombygget med filter i front
eksos kpl + fjerning av katalysator
Nye EBC bremsekloser Front+ bak + Ny racing bremsevæske.
Full sjekk av motor + service motor , olje plugger etc.
Og montere 2 computerbokser (Dastek Piggyback).
mappin g av bil i benk
Alt skal gjøres hos Tuningspesialisten.no

Vil dette gi noen resultat og er det å annbefale?
Noen som har noen tanker om dette?
Håper på råd
Skal de legge filteret i fronten av bilen?
Montering av eksos,alt med bremsene dine,service på motor med olje og plugger bør du gjøre selv. Her kan du spare mange tusen kr. Hvor i landet bor du?
Sjekk av motoren din koster deg nokk 1 times job da de ser etter lekasjer,tester komp + litt små ting.
De pengene du sparer selv (nærmere 7-8000kr) kan du jo bruke på enda mere godis til bilen din, som f.eks ny clutch,turbotrykksmåler osv. Den orginale turbotrykksmåleren er en liten bløff bare. Vil og anbefalle deg og montere en boost controller, for selv om du chipper bilen din kan du stille ned trykket ditt og få mindre effekt slik at du er litt tryggere om du pluttselig blir innvitert på bremse effekt hos biltilsynet ;)

#103636  av Luciferen

Har sett litt på turboen å der står det CT26. Er det den orginale turboen eller? Hadde bilen på service i fjor å der sa dei at den orginale turboen var byttet ut med en større.

#103639  av GT4 CS

Er orginal turboen ja.

#103645  av Tor

CT26 er nok orginalen ja. Står helt eksakt "Totota CT26" på den.

#103651  av Luciferen

Jeg bor 4 mil fra Ålesund. Lurte på å ta meg en tur til Tuningspes. (Flisundet nær kongsvinger) i fellesferien. dei skulle ha 44.000 for arb og deler. Men tenker nok at bremser, plugger og eksos kan gjørest hjemme. Trur desktap piggyback har boostcontroller, eller er jeg helt på jodret nå? Er ny innen tuning. Har en bror med en Impreza gt som skal tunes. må prøve å holde følge med han.

#103652  av GT4 CS

Oki, da er det litt langt og møtes for og hjelpe til hehe. Om du ikke får noen til og hjelpe deg før fms så kan vi jo møtes før du drar dit. På veien assa :lol:

#103675  av Luciferen

Skal nok klare meg. Naboen er Toyota mekaniker så blir det problem så er d bare å spør han.

#103683  av CelicaTurbo

Luciferen skrev:Trur dastek piggyback har boostcontroller, eller er jeg helt på jodret nå? Er ny innen tuning.
piggyback'en heter Dastek Unichip ;) Og, du får boostcontroller som tilleggsmodul til disse ja men jeg ser britene (som bruker Dastek mye) ikke er helt overbevist om at den modulen er så veldig bra og de anbefaler andre måter å kontrollere trykket på. En annen controller vil også gi deg muligheten til selv å styre trykk om du ønsker det, mens Dastek modulen vil kun gi deg to faste valg om jeg husker rett.