TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#101813  av CelicaTurbo

akk, det her er det mange som er spent på gitt, føler du presset Markus? ;)

#101820  av Erlend

Markus, fort deg! Når skal vi få se vidunderet i toppform? Nå som sola viser seg i Stavanger om dagen begynner jeg å lengte etter å se en topptrimmet kameleon-MR2 med targaen av suse forbi :)

#101862  av MR2turbo

GT_rider skrev:Lurte på en liten ting. Har du skilter på den, eller er det en ren banebil?? Kan ikke være helt lett å kontrollere noe slikt på norske veier :wink: Kommer nedover helga 6-8 mai jeg vettu :D
hehe, mesteparten styres jo via høyrebeinet da, så det går bra langs veien :P skiltene sitter på...

Morten, håper at det blir like morro som da jeg satt på med deg her :D

Kenneth, jepp GLiset ble kun stoppet av ørene... ;)

Celicaturbo, hehe kan vel ikke være helt fritt for det ;) men jeg liker å jobbe under litt press da... :D ah, håper at alt går bra...

Erlend, jeg forter meg så masse jeg kan, jeg :) ... må løpe ut og tilpasse IC-rør nå forresten :P

#101865  av Kjelliken

:twisted: Og spenningen STIGER til STADIG høyere MÅL blir det bare usle 124+ eller BLIR DET ENORME 600+ Idenne multi fargende BILEN..

:shock: vi sitter bare her med ARGUS øyne og venter....

Hjertene våre ligger på langt under hvile puls og slår dunk dunk ..... dunk dunk...............d u n k .... d u n k........... :shock: blinke med øynene og håper på et fyrverkeri uten sidestykke... :twisted: Vi er klar Markus er du??? :D

#102444  av chris

Markus: du vet jeg skal sitte på med deg noen runder på ACR ja? :D

#102658  av MR2turbo

hehe, kjelliken, skikkelig godt ja ;)

Chris, må vel prøve å få til det, ja ;)

Har vært litt mekking... og med litt hjelp fra sveisern på jobb fikk jeg klar både IC og rørene denne uka... fan, så lette de alurørene er! de veier jo ikke noe som helst, jo :D

Så i morra (når morten har stått opp :mrgreen: ) starter jeg med innkjøringa :D skal gjøre litt småting først, har en case ang. litt dårlig plass til pcv slangen, fra toppen, men skal fixe til ett eller annet der :)
Morten har sagt han skal komme med laptop og datalogit, så det blir adskillig greiere å justere enn om jeg skulle sittet med fc-commanderen...

Alle rørene skal jo poleres til samme finish som røret i midten, men prioriterer innkjøringa nå, for det blir sikkert no vente tid fremover og der jeg får tid til å ta det :)

satan som jeg gleder meg til i morra!! :D :D :D

hehe

Er litt bilder av det under...
Vedlegg
rør i motorrom...
rør i motorrom...
motor2.jpg (64.23 kiB) Vist 1274 ganger
kjølerrørene baki trunken...
kjølerrørene baki trunken...
ic.jpg (59.49 kiB) Vist 1271 ganger
alle rørene er på plass!
alle rørene er på plass!
motor_og_ic.jpg (67.71 kiB) Vist 1271 ganger
andre stussen
andre stussen
nyeicror1.jpg (52.13 kiB) Vist 1271 ganger
nye stusser på IC'en er sveist inn :)
nye stusser på IC'en er sveist inn :)
nyeicror.jpg (50.86 kiB) Vist 1271 ganger

#102662  av sindrejl

eh hvordan ser bilen din ut under med det kjøleaggregatet der? :P er spennt på hvordan løsningen din ble der :)

#104604  av Morten

Siden Markus går med hue oppi ræva og bare tenker på å ut og kjøre om dagen får vel jeg snike inn en liten teaser da... :mrgreen:

Det begynner å bli bil av det nå, motoren er ferdig innkjørt og vi har vært og små mappa litt de siste dagene. Opp til 0,8bar og 8000 omdreininger er vel egentlig så godt som ferdig. Nå skal load-skalaen regnes om så den går til 2bar (istedet for 1,6bar som er standard) og bensintrykket opp litt, og så blir det vel litt mapping på høyere trykk etterpå. :wink:

PS! det drar helt jevnt oppover på 0,8 og har ikke passert toppen enda ved 7900 ihvertfall, så det ser jo veldig lovende ut sålangt! :wink: :mrgreen:

#104634  av erling

MR2turbo skrev:
"SALLANN" så gudd! :mrgreen:
Morten skrev:PS! det drar helt jevnt oppover på 0,8 og har ikke passert toppen enda ved 7900 ihvertfall, så det ser jo veldig lovende ut sålangt! :wink: :mrgreen:
Har hannkatten tenkt å prøve ut 2 bar og eller? :P

#104648  av Morten

erling skrev:
MR2turbo skrev:
"SALLANN" så gudd! :mrgreen:
Morten skrev:PS! det drar helt jevnt oppover på 0,8 og har ikke passert toppen enda ved 7900 ihvertfall, så det ser jo veldig lovende ut sålangt! :wink: :mrgreen:
Har hannkatten tenkt å prøve ut 2 bar og eller? :P
Tror han har tenkt å pingle ut på rundt 1.5bar nå FØR mappingen ihvertfall.. :roll: :evil:

#104659  av erling

Morten skrev:Tror han har tenkt å pingle ut på rundt 1.5bar nå FØR mappingen ihvertfall.. :roll: :evil:
Pfff... Typisk.. :mrgreen:

#104699  av sw20

off dette skulle vert standar på alle mr2a..........

kjenne misunnelsen g år ut av sikkerhets ventilen her no......
:x vill ha sann!!!!!!
*hehe*

kjempe bra at det ikkje va noe som klikka sann rett før inkjøringa da...

når blir det autofil da!!!!

grattis med norges desidert råeste mr2 markus... kjør fint... :roll:

#104717  av Erlend

sindrejl skrev:eh hvordan ser bilen din ut under med det kjøleaggregatet der? :P er spennt på hvordan løsningen din ble der :)
Er også spent på det der! For øvrig må jeg si at selve motorbygget ser helt hinsides ut! Sjeldent jeg ser noe så rått i utenlandske bilblader til og med.

#104868  av Kjelliken

:shock: Errr LYD BILDE FILM?????

Vi vil ha smakebiter ikke bare tørrprat!!!! :twisted:

#104884  av chris

Kjelliken skrev::shock: Errr LYD BILDE FILM?????

Vi vil ha smakebiter ikke bare tørrprat!!!! :twisted:
ACR!! :D
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 49