TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dunking i 90 mod celica.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #106693  av Stoylen

Har hørt dunking i bakstilling på dårlig vei en stund nå! Jeg tenkte som så at siden bilen snart skulle på EU godkjenning på NAF ville de fortelle meg hva problemet (dunkingen) var. :D

Jeg sendte celicaen på EU test --> der fikk jeg beskjed at de var lekasje på venstre demper bak.. Jeg bestillte nye dempere å mansjetter, fikk fagfolk til å skifte, men dunkingen er der fortsatt? er det foringer som er slitne? burde ikke naf sjekket det?

Kan noen svare meg på hva dette er?

Har også en pipelyd i frontruten når det er kaldt, om man holder på ruten piper det ikke, er det pakningen som er løs? eller er det noe annet?

#106703  av ST182

Er vel mest sannsynlig foringene på bærearmene som er slitte..
Der må du bytte hele armen hvis foringen er slitt, (er 4 bærearmer)

Jeg kjøpte akkurat nye til min nå og de kosta 1250,- per stk.
Så trenger du å la et verksted til å justere det etter du har montert det.

kenneth

#106735  av GT4 CS

Foringer til stabstag eller linkene til stabstaget er og ting som kan lage slik lyd, ang frontruta di høres det ut som at noe ligger litt skjevt. Om du mistenker den ikke er limt godt nokk fast kan du få noen til og hjelpe til med blåsepistol, så legger du kinnet inntil eller noe annet lurt for og se om det er lekasje.

#106980  av Stoylen

Når du sier det så kom jeg til å tenke på att det kom noen få dråper inn når jeg vasket bilen engang.. Men dette har jeg ikke sett mer enn en gang! hva kan gjøres for å få dette til? Må ruten ut å limes på nytt?