TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#107881  av VeilSide

Advarsel : Vist ikke Marcus får i skikkelig bøttestol og 4-punkt belte så vær forberedt på vondt i magen. Var ikke lett å holde seg fast gitt under banekjøringa på lørdag ... :oops:

Det er lenge siden jeg har vært bilsyk men innifyttihampen så det gikk. Ufattelig skummelt. Var kanskje nervene som fikk med til å si "Aldri med Marcus" etter turen i går men for all del ... kan ikke si nei vist sjangsen byr seg. :D :D

Bare synd at kameraet jeg hadde med meg ikke takla kjøreturen ... tror det kutta etter 1 1/2 min eller noe slikt.

Må bare slenge meg inn i gratuleringsrekken her : Dette er GROMBIL!! (Synd det ikke ble noen frekke "vaskebilder" i dag for det var så kaldt for dem å stå ute nesten uten klær :lol: )

#107914  av mk1 black limited

Gratulerer, Markus, dette står det respekt av.

Når får vi se deg på Rudskogen?

#107918  av TomG

Harru kjørt i stykker bilen Markus___?

#107963  av erling

Synes de tar seg bra ut de bremsene. :D

Bilde

#107964  av MR2turbo

Først takk for alle konge kommentarene her da! :D :D
CelicaTurbo skrev:Når får du skikkelig turbotrykk med den turboen der da?
Trykket kommer skikkelig på 4500rpm, dvs, at jeg kan gire ned til 2. når jeg skal kjøre forbi i 80'n... hehe
TomG skrev:Supre tall Markus, litt sånn halv stolt av deg jeg nå!
Harru dyno print eller, må vise gutta over her dette veit du!

T
:D Jeg scannet det og har lagt det ut nå :)
http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=107749
TomG skrev:Skaffe 950cc eller 1100cc dyser nu!!!

T
Skaffe 1600cc, tenker jeg ;)
Dalan skrev:SKal du på landstreff i sør på Dagali? Jeg måå se\høre\og kanskje sitte på også? :oops: denne maskinen :twisted: :twisted:

Har planer om å komme til Dagali, ja :)
så får vi se hvem som får sitte på.... er så dumt å love for mye på forhånd, men det er bare å spørre ;)
Arne rebel skrev:Får slenge meg på gratulasjonene!
Håper dette inspirerer andre motorbyggere til å gjøre seg ferdig... :wink:
Da dette er en "gatebil", bruker du bensinstasjon-bensin eller noe "sterkere"?....og hva har du stilt inn turtallsperra på?(9200rpm?)
hehe...
Jeg bruker 98-pumpebensin... foreløpig står turtallssperra på 9500 ;)
Pål skrev:Regner med at du bare kommer til å kjøre bilen nå i sommer. Du har ikke andre planer vel? Hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall holdt avtaleboka ren og pen (les:tom) de neste månedene :)
hmmm... blir vel mest bilkjøring framover, ja ;)
ArildM skrev:TRD har forresten speedoer som går til 300, menne de er vel forbeholdt høyrestyrte mr2...?

Må vel finnes som kan lage til orntli rpm og fartsmåler :)

Hud er kanskje et alternativ?
http://www.plasmaglow.com/index.asp?spa ... id=1253886
tror ikke det blir headup ;) men kansje no digitalt, skal se hva jeg kan finne :)
Takk for linken :)
GT_rider skrev:Må vel bli digital instrumentering for Markus tenker jeg 8) en dyd av nødvendighet :wink:
Greie data du oppgav etter testen det må jeg si. Mindre/mere enn forventet??
Tja , målet mitt har jo vært 500på hjula så det var jo under det, men er knall fornøyd alikevel :) motoren har jo et sykt potensiale ;)
chris skrev:Kanskje på tide å endre tittelen på denne tråden til "kameleonen er frisk og går som faen", markus? :P
:lol: jepp... ;)
Rallar skrev:WOW grattis markus! den der bilen her jo helt utrolig! men få fiksa film av den! :D
Takk! Det kjem ;)
sw20 skrev:kompis av meg tror e bare snakker piss når e forteller om denne bilen...
meiner han skal kjøre fra den med s2en sin... går ikkje ann å få så mange gamp i en risbil sir han... dersom han kommer på gatebil håper e du tar deg bryet med å flise han så han seller bilen å slitter å disse meg for di e kjører plastikk rakett...
hehehe...
hehe kan jo prøve ;)
Qee skrev:Mr2en hørtes ikke helt frisk ut i dag hvertfall, men den gikk godt på reve i går da hvetfall !! hva skjedde!
Skal se litt på det i dag, men dynamoen lader ikke skikkelig, så spenninga synker for langt ned... skal bytte dynamoen å se hvordan det blir da... så er det litt justeringer av spjeld og litt mapping på tomgang/cruising området som må gjøres...
mk1 black limited skrev:Gratulerer, Markus, dette står det respekt av.

Når får vi se deg på Rudskogen?
Takk :) jeg får bare spør tilbake ;) når er det kjøring der?
TomG skrev:Harru kjørt i stykker bilen Markus___?
hehe nope, bare litt "barnesykdommer" som må fikses før alt er 100% ;)
Var ute og fikk skikkelig varme i den for første gang på den lille banen på reve på lørdag, og da fant jeg noen små bug som måtte fixes...
Ellers så er det det som jeg nevnte med dynamoen...

#107976  av mk1 black limited

Første anledning er 31. mai, deretter 5. juli, 3. september og 19. september. 3. september blir rått, en hel lørdag med racing, utstilling og banekjøring!

#107984  av kaimagne

mk1 black limited skrev:Første anledning er 31. mai, deretter 5. juli, 3. september og 19. september. 3. september blir rått, en hel lørdag med racing, utstilling og banekjøring!
Jamfør http://www.bilmekaniker.no/teateam_bilmekaniker.htm så er det også kjøring 24. juni, 22. juli og 12. august, med de samme gode prisene som når jeg var der sist og kjørte...

#107989  av CelicaGT

Grattis med GROM dyno måling. Gleder meg til å sjå bilen LIVE :twisted: :D :D

#108013  av TomG

Sinnsyk feit dreimoment kurve da......ligger å svever høyt helt fra slutten på 3000 til 8500, det kjennes ganske greit ut tenker jeg!!!

T

#108020  av MR2turbo

hehe det merkes, ja ;)

Jørn, må prøve å få med meg hvertfall en av de kjøringene :)

La ut en filmsnutt på mediaforumet, her :) fra kjøringa på reve... :)

Ble visst litt drifting der.. hehe
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9004

#108025  av TomG

Se å komme deg online, må preike litt med deg.....

T

#108047  av mk1 black limited

MR2turbo skrev:La ut en filmsnutt på mediaforumet, her :) fra kjøringa på reve... :)
Herlig å se at en slik bil faktisk blir brukt på bane, og ikke bare satt på utstilling - slike gutter vil gamle Norge ha! :-)

#108048  av MR2WideBody

Syke syke menneske, lastet ned filmen nå. Så fett ut, men hvordan er det med sladding/burning i forhold til den vanlige motoren??
Lettere å hente inn igjen med litt pedalbruk?

#108049  av MR2WideBody

Mente egentlig den gamle motoren (Mest mulig original), litt dårlig formulert

#108083  av GT_rider

Ser du har planlagt litt kjøring rundtom i norges land. Hvordan transporterer du da gliset? På henger, med hiacen framfor?? mr2en er vel ikke så holdbar nå at du kan ta sjansen på å kjøre til og fra banekjøringene med den :)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 49