TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IRC-posting

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #10620  av Erlend
 
Noe som kalles "IRC-posting" har i det siste begynt å vise seg litt på forumet.

IRC-postingen tar gjerne utgangspunkt i at enkelte medlemmer begynner å føre samtaler seg imellom midt i en diskusjon, og da gjerne med en linje og et spørsmål/svar av gangen.

En-linjers poster er greit synes jeg, så lenge de er meningsfylte og tilføyer diskusjonen noe relevant, men ellers så er det viktig å holde seg til temaet.

Kan ikke si at jeg har vært kjempeeksemplarisk på å poste meldinger som omhandler temaet til enhver tid, men det hadde vært veldig deilig å fått noen regler inn på banen omhandlende dette, spesielt ettersom forumet begynner å bli større :) Enige noen?

 #10624  av erling
 
Japp. Helt enig.

Er så mye greiere når det startes en ny tråd hvis det er noe en lurer på, istedet for å fylle andre tråder med alt mulig rart. Så blir det så mye lettere å finne fram på søk senere. Man skal selvsagt ikke nøle med å spørre om noe, men start en ny tråd, etter man har søkt forumet etter en gammel tråd, hvis det skulle være noe man har diskutert tidligere.

PM kan jo oxo brukes av og til.

 #10630  av CelicaTurbo
 
høres ut som gode ideer ja. Jeg var sikker på at jeg hadde skrevet en post med regler når dette forumet startet for lenge siden men nå finner jeg ikke posten?

Men, skal få satt sammen noe slik at det er klarhet i dette, men hovedsaklig går det jo bare i "normal og fornuftig oppførsel" og "hold dere til emnet" (som jeg ikke selv alltid har vært flink til).

 #10659  av chris
 
CelicaTurbo skrev:høres ut som gode ideer ja. Jeg var sikker på at jeg hadde skrevet en post med regler når dette forumet startet for lenge siden men nå finner jeg ikke posten?

Men, skal få satt sammen noe slik at det er klarhet i dette, men hovedsaklig går det jo bare i "normal og fornuftig oppførsel" og "hold dere til emnet" (som jeg ikke selv alltid har vært flink til).
Er vel flere av oss som sklir ut litt der :oops:

 #10690  av Amund
 
føler meg litt skyldig jeg også... :oops:

 #10695  av CelicaTurbo
 
vel, allt skal ikke være dø-seriøst og kjedelig, men det er jo grenser for hvor langt fra temaet man kan skli også da :wink:

 #10709  av MR2turbo
 
Jeg føler meg og skyldig her.. sorry.. :oops:
Jeg skal bli flinkere, men tror at dersom det hadde vært en eller to moderatorer i tilegg til Webmaster, ville det være lettere å styre det og hjelpe til å få poster på rett plass..
Har egentlig ikke tenkt så mye over problemstillingen før det ble tatt opp her.. Men det er et meget godt poeng synes jeg...

 #10714  av CelicaTurbo
 
akkurat nå tror jeg ikke at vi trenger mer politi faktisk, men kun sette klar hva reglene er og at vi ønsker en generell faglig relevans til topicene. Jeg synes det er greit å spore litt av så lenge man sporer av det orginale emnet (rett og slett for å holde det mer fritt og personlig), men jeg er ikke like glad i avsporinger som omhandler noe totalt annet enn topic skulle tilsi..

blir det moderatorer blir det maks to personer pluss meg, da blir det noen som har lengre fartstid på forumet og har vist en form for stabil aktivitet.

 #10731  av Erlend
 
Sier meg enig med Kristian i den saken - sålenge det blir fastsatt regler, så burde ikke dette være noe problem...iallefall ikke på en stund :)

 #10734  av MR2turbo
 
Du har sikkert rett i det Kristian, syns at veldig mange er med på å gjøre dette til et seriøst forum, og så lenge du føler at du har kontroll er det jo ikke noe problem.. :)

Forresten,(en liten avsporing :mrgreen:) så syns jeg at du gjør en glimrende jobb for oss Kristian!!

 #10760  av CelicaTurbo
 
Har fått en del skryt i det siste, så takk takk alle sammen :)

 #10780  av henningl
 
dere er så få her at man overlever vel litt chat iblant :) folk kjenner jo hverandre..

 #10809  av CelicaTurbo
 
akkurat.. så lenge temaet er ca korrekt eller har rot i den orginale diskusjonen så er jeg fornøyd..