TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • El.anlegg, stereo Celica T 4WD

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #10299  av CelicaT4WD
 
Hallo , er det noen som har oversikt over 1990 Celica Turbo 4wds elektriske anlegg, en tegning som ligger ute på nett et sted el.lignende?

Har litt problemer med den motoriserte antennen. I tillegg klarer jeg ikke å finne igjen antennekabelen enda jeg har endevendt bagasjerommet og hatt ut baksetet. :?

Any tips?

 #10306  av jensi
 
Sjekk under filer og manualer fra startsiden.Jensi

 #10310  av CelicaTurbo
 
Jeg er usikker på hvor antennekabelen går men trolig er det under en av dørlistene så ta av dem og titt under om du ser en tykk svart kabel. Om du har problemer med å styre antennemotoren så kreves det at du kobler to ledninger fra orginalwiringen til den blå ledningen fra din nye spiller for at dette skal fungere.

Her står det svar:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ne+ledning

søk om du vil ha det mer detaljert, det skal være linker til diagrammer et sted også (men ingen av disse diagrammene forteller hvor antennekabelen går).
 #10334  av CelicaT4WD
 
Takk, jeg fant det ut etter hvert dette med de to ledningene! :) Så nå går den både opp og ned.
Ekspedisjon Antenneledning vil pågå i løpet av helgen. :wink:

 #10357  av CelicaTurbo
 
Jeg sjekket i Chiltonsmanualen om det stod noen hint der men det gjorde det ikke.. sikker på at kabelen ikke bare ligger godt gjemt nedi dashen? Er ganske åpent bak der og ting kan fort falle utenfor synsrekkevidde, prøv å se bak dashen fra fotbrønnen til passasjeren og se om den ligger over ECU eller noe :)

 #10382  av CelicaT4WD
 
Joda, jeg har funnet den. Den ligger under dørlista på førersiden. Inne i den "elektro-kanalen" der. Men den var tvers av... så da er jeg like langt! :-)

 #10387  av CelicaTurbo
 
tvers av? Jeg skjønner ikke grunnen til at noen skulle ønske å klippe den kabelen egentlig? men, det går vel ann å skjøte på et vis men kanskje litt stress med støyskjermingen?

 #10413  av CelicaT4WD
 
Har dårlig erfaring med skjøting og rep av antennekabler. :roll:
Bedre å legge inn en ny en.

Noen som har noen tips på hvor man får tak i Momo eller Sparco ratt til en grei pris med nav og hele pakka?

 #10439  av CelicaTurbo
 
er vel et problem å få til skjøting av skjoldet/skjermingen ja, men ser for meg at det er en kjedelig jobb å bytte hele kabelen også :?

 #11188  av @lpher
 
Skjøting av antennekabel er nok en big no-no ja.. :D

Legg ny du... :)

@lpher