TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har noen lakktips????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #112360  av CarinaGti

Hei!

Har en "snart" rosa Carina som jeg polerer og gnikker som faen.

Er så jævla dritlei den elendige rødfargen som Toyota har prestert å lakke bilene med......og jeg gidder ikke lakkere bilen på nytt.

Noen som har noen tips? Vil en skikkelig rubbing av en fagmann gi et resultat som varer....?

#112406  av Morten

Rubbing først og polering etterpå gjorde underverker på Poloen jeg hadde... en stund... Er det blitt rosa vil du uansett måtte polere en del oftere enn alle andre for å holde bilen rød (etter min erfaring, er ingen fagmann :wink: )

Rubba og polerte halve taket av gangen for å se forskjellen den gangen. Legger med et bilde:
Vedlegg
Halve_taket_lite.JPG
Halve_taket_lite.JPG (18.24 kiB) Vist 565 ganger

#112422  av CelicaTurbo

skikkelig rubbing/lakkrens er tingen, men bilen må vokses med skikkelig hardvoks etterpå for ellers blir den bare rosa på noen uker.. selve rubbingen er en skikkelig drittjobb om du ikke har maskin, så ikke prøv uten ;) Uansett hva du gjør med lakken vil den fort bli rosa igjen dessverre..

#112425  av Erlend

Hadde også rødrosa bil før, og kunne ikke vaske den på selvvask-stasjoner, for såpen der gjorde noen av panelene nesten hvite rett og slett :shock: Uansett, gikk nøye over bilen med lakkrens etter en god vask med min egen såpe, etterpå kjørte jeg på med voks (maskin) og så hardvoks for hånd. Så lenge du polerer jevnlig etter det, så blir ikke bilen din rosa igjen :)

#112461  av lasserj

ja du bør nokk rubbe bilen med maskin, jeg har gjort dette på mange røde biler.. sonax flytende bubbing er genial på rød lakk uten klarlakk, etter bubbing er det et must og waxe bilen, sonax hard wax er drit bra, den vant bilsports wax-test i år
 #112528  av CarinaGti

Da er jeg blitt en del klokere. Skal prøve tipsene!!

Kanskje jeg får et like bra resultat som bildet.........

Da er det bare å vente til drittværet er over.....