hm, prøvde å sjekke timing i går på celicaen. Koblet timingslyset til, hektet "indukteren" rundt pluggledning 1, kortsluttet Te1 og E1 og glante ned på hjulet, akkurat som jeg gjorde på MR2'en tidligere. Utrolig lett å se gradeskiven med grademerker og tallet "10" og "0" så det var ingen tvil om hva som var hvor, men, når lyset blinket så jeg ingen hakk i hjulet i det hele tatt. Meningen er jo at hakket i hjulet skal da ligge akkurat ved den tappen ved "10"-merket, men, så overhodet ingenting jeg. Men, på helt på den andre siden av skalaen (ca 17-18 grader?) var det en rille i hjulet som lyste opp hver gang.. det kan nå umulig være den rillen vel? Så mer ut som en støpesøm enn som et timing-merke 17-18grader BTDC må jo være helt feil vel, motoren hadde aldri overlevd med noe slik timing?
så, neste steg er å jekke opp motoren og føle meg frem til merket i hjulet og så male det litt slik at det er mer synlig Kanskje litt greit å vite at timingen er ok før jeg skrur opp trykket?
så, neste steg er å jekke opp motoren og føle meg frem til merket i hjulet og så male det litt slik at det er mer synlig Kanskje litt greit å vite at timingen er ok før jeg skrur opp trykket?
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet