TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • clutch

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #11453  av memo
 
fikk vite at det var clutch'en min som var litt slitt, spesielt i 3 gir...(og jeg veit hvorfor :oops: ..lite uhell jeg hadde med feilgiring :x )

såeh...noen som veit hva det sånn ca. vil koste å skifte clutch på en celica gti 2.0 ?

må de opp med motoren?

i tillegg var det foringene som var gåen bakpå bilen, det ble 400kr totalt, inkl. arbeid hos toyota..

selv om clutchen sannsynligvis blir dyr, så er det sikkert billigere enn å få nye synkroniseringsringer(langt ord gitt)

så igjen...noen som veit ca. pris?

-memo

 #11455  av Bjørni
 
Betalte 2200,- for clutchen ekls. arbeid på MR'en...

 #11464  av Christian
 
Mener det var en her tidligre som sa ca 5500+mva tror jeg, ganske mye arbeid :?

 #11469  av CelicaTurbo
 
fort dyrt det der.. jeg betalte vel 5000,- for MR2'en mener jeg, og da slapp de ta ut motoren, når den må byttes på Celica Turbo er det ganske sannsynlig at motoren må ut og jeg grøsser med tanke på den prisen :? Men, din bil er ganske annerledes så det er godt mulig du slipper greit unna.. du vet ikke prisen før du spør.

funnet ut noe om knitringen?

 #11481  av memo
 
de sier knitringen nesten garantert er tenningen...jeg måtte prøve å kjøre noen tanker med 98, så skulle det fikse seg automatisk..


-memo

 #11486  av ST205
 
Det koster svin å bytte clutch på celica....

Har en kompis som jobber på toyota, synes å huske han nevnte 10-15k for clutchbytte.... Og 25-30 for skifte av girkasse....

Men ta det med en klype salt. Lenge siden jeg spurte... Det var vel noe med min hukommelse igjen. :lol:

 #11487  av memo
 
vel, det kan neppe stemme, siden de skal ha litt over 9000 for å fikse synkronringene i girkassa, og da må de ut med hele driten...
med mindre de tar 20.000 for girkassa og 5.000 for arbeidet :roll:

skal ringe å undersøke

-memo

 #11490  av CelicaGT
 
Kjenner ein som er kundemottaker på ein toyota forhandler, spurte han om clutch skifte på ein celica turbo. Han sa at dei brukte å ta ut motoren visst dei skulle skifte clutch eller reg reim pga at det er så trangt.Når dei hadde motoren ute for eit reg reim skifte skifta dei clutchen samtidig og omvendt. Det var ikkje nødvendig å ta ut motoren men dei valgte å gjere det pga at det vart billigare visst ein skulle kunn skifte clutch, og det var feks berre 1-2 år til reg reim skift tok dei alt samtidig....

 #11499  av chris
 
I følge Toyota sine lister tar det 9 timer å bytte clutch på MR2. Hvordan det er på Celica vet jeg ikke. De tok ikke ut motoren min i hvert fall, da de sa at det ville medført veldig mye merarbeid.
Men 9 verkstedtimer er dyrt :?

 #11516  av CelicaTurbo
 
de tok ikke ut motoren på min bil når de byttet registerreim ihvertfall, men trangt er det. Clutchen derimot må de fleste ta ut motoren for å klare, men det er mulig uten. Men siden en ordinær Celica har en annen girkasse og ikke firehjulsdrift så er det godt mulig det er mye lettere der. Men at det koster mer enn 7000,- kan jeg ikke tro. Forøvrig syntes jeg at 9000,- for overhaling av girkasse var unormalt billig?