TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt GTi -> 3 Gen. Turbo....Ferdig !

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #94272  av mr.two
 
Endelig går bilen igjen !

Kjøpte et rear clip av Markus i midten av Januar. Clipet så meget bra ut ! Prøver å legge ved noen bilder av det. Var veldig skeptisk til om jeg skulle begi med utpå dette med mine relativt begrensede mekke kunnskaper, men det gikk bra, takket være en ekstremt behjelpelig Markus som svarte på spørsmål både dag og natt.

Etter et par dager med litt mekking på kveldstid var motoren ute av clipet. Byttet alt av vanlige slitedeler og begynte så med GTi motoren. Fikk tatt den ut iløpet av en helg og satt inn Turbo motoren iløpet av neste helg. Det hele gikk smertefritt til min store fornøyelse. Må si jeg har aldri vært mere stolt, lol...Kanskje jeg har undervurdert meg selv for lenge, hvem vet..

Var hos Markus i helgen og han koplet det elektriske, da jeg har null peiling på elektronikk var det best å overlate dette til en ekspert :) Jeg glemte selvfølgelig ledningsnettet fra clipet, men Markus ordnet opp alikevel ( var litt langt å snu for å hente 65 mil.. )Perfekt kopling på første forsøk, eneste bom var en viss person som hadde glemt en pakning på bensinfilteret, og det førte til litt søl..men det gikk bra :) Markus hadde selvfølgelig en ekstra pakn. på lager ( hva er det den karen ikke har...) Fikk tatt en liten tur etterpå og jeg må si det overgikk all forventning...vanskelig å beskrive hvordan det gikk egentlig, men det flyttet seg rimelig bra !

Var endel mods på clipet som Blitz eksos, Blitz ECU og HKS filter, har satt på Aussie DP, HKS TT typ 1 og ny eksos med 1 :!: ( ja jeg syns det er fint, lol ) tupp...ble meget pen lyd. Planer nå er ny intercooler, Blitz pluggledninger, plugger og elektronisk boostcontroller.

Må få rette en STOR takk til Markus (Mr2Turbo ) for salg av et utsøkt rear clip, og en mer hjelpsom kar skal man lete lenge etter. Helt fantastisk hva han kan, og at han er villig til å hjelpe de som ikke kan så mye :wink: Hele handelen foregikk uten tull, og han tok alltid telefonen og svarte alltid på pm, sms og mms...I det hele tatt, veldig seriøst, og kjøp av motor/deler gjennom han kan trygt anbefales.

Nå gleder jeg meg bare til snøen går bort 8)

Edit ; Hyggelig å hilse på Morten også, som kom med noen gode tips når vi var i Sandnes !
Vedlegg
DCP01210.JPG
DCP01210.JPG (68.27 kiB) Vist 1451 ganger
DCP01209.JPG
DCP01209.JPG (79.42 kiB) Vist 1450 ganger
DCP01208.JPG
DCP01208.JPG (80.54 kiB) Vist 1452 ganger
Sist redigert av mr.two den 14 mar 2005 22:59, redigert 1 gang totalt.

 #94274  av ST205RR
 
hørtes jo meget bra ut !! karnsje du blir å se på ACR i sommer ?

ja kan også underskrive på at markus er en meget hjelpsom fyr som har rimelig peiling :D

 #94291  av mr.two
 
ST205RR skrev:hørtes jo meget bra ut !! karnsje du blir å se på ACR i sommer ?

ja kan også underskrive på at markus er en meget hjelpsom fyr som har rimelig peiling :D
Ja, må jo prøve på ACR..Mangler bare å få ut fingeren nå og melde seg på :wink:

 #94587  av kake
 
Gratulerer, ble sikkert meget bra!

Må innrømme at det frister! :)

 #94683  av MR2turbo
 
Glad for at du ble fornøyd ;) Åssen gikk turen hjem, da? :)

...fått skiltene nå? ;)

 #94773  av mr.two
 
MR2turbo skrev:Glad for at du ble fornøyd ;) Åssen gikk turen hjem, da? :)

...fått skiltene nå? ;)
Var sinnsykt glatt, men g500'en dro seg frem overalt så det var ikke noe problem..Holdt på å sovne noen ganger fra Arendal til Oslo, men kompisen min snorket sinnsykt høyt så jeg duppet aldri av..lol..Var hjemme rundt 6 tror jeg ? Husker ikke helt.

Får skiltene imorgen hvis alt går etter planen ! Bare å vente til solen har knekt snøen, før det skal herjes litt :) Driver å ordner med å få det godkjent også uten å måte betale avgiften, men det er bare kanskje..Hvis alt går bra...

 #117674  av blixern
 
Hei !
Skal igjenom det samme som deg til vintern...men har desverre ikke noe marcus i bodø...hehe..
Vet du om det er mulig å få tak i ett koblingskjema til dette eller ?
Har kun tatt vanlige karosseribytter å der er jo ledningsnettene som regel lik, så da er det plug and play... men regner med man må koble om litt osv fra 3sge til 3sgte osv.
Hvor langt fram skal ledningsnette , evnt HVA som må kobles slik det ikke var? Sikkert vært greiest med ei tegning...

pent clip hadde du værtfall fått! tipper du koser deg skikkelig med denne i sommer...

 #117770  av CelicaTurbo
 
mener å huske at Christian la ut noe dokumentasjon for dette byttet og wiring på forumet etter at han hadde gjort jobben, men det er flere år siden nå så du må søke langt tilbake i så tilfelle ;) Ett eller annet sted i forumets database er det info ihvertfall.

 #117824  av MR2turbo
 
Blixern; Send meg en mail så kan jeg se om jeg ikke klarer å hjelpe deg ;)

evt. så kan jeg nåes på tlf. 97024101

 #117835  av blixern
 
Mr2Turbo : Får gjøre det! (takk takk på forhånd) :D Skal riktig nok vente litt til vintern før montering, har jo nesten aldri kjørt mr2 før så får bruke di få mnd vi har igjen av sommern i bodø til å prøve med 156hk... kansje en runde på acr å i august også...