TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SPL-prosjekt, nær 150dB-grensa!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#122395  av MR_T

bose skrev:hvorfor ikke bare klinke til med noen Seas Lotus 12 tommere eller noen JL Audio W7 12 tommere?
FÃ¥r du % for antall ganger du nevner de? :roll:

#122400  av teknikeren

MR_T skrev:
bose skrev:hvorfor ikke bare klinke til med noen Seas Lotus 12 tommere eller noen JL Audio W7 12 tommere?
FÃ¥r du % for antall ganger du nevner de? :roll:
Han har kanskje god erfaring med disse selv og vil anbefale de, eller så er det forde at de er dårligere og at herr knutsen er en konkurent i db drag :D *konspirere konspirere*

#122406  av @lpher

Oppskrift på (utprøvd) HØYT-spillende SPL-pakke :D

1 x Rockford Fosgate Power T10001BD
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1041
4 x Rockford Fosgate Punch Stage 2 P212S8
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=861

Tilsammen 14.380,-!!! Men...jeg kan i en begrenset periode levere dette til 11.000,-!!!! :D :D :D

...har benyttet denne konfigurasjonen en del ganger nå...og det funker som fjell hver gang gitt! :D

#122421  av chris

@lpher skrev:Oppskrift på (utprøvd) HØYT-spillende SPL-pakke :D

1 x Rockford Fosgate Power T10001BD
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1041
4 x Rockford Fosgate Punch Stage 2 P212S8
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=861

Tilsammen 14.380,-!!! Men...jeg kan i en begrenset periode levere dette til 11.000,-!!!! :D :D :D

...har benyttet denne konfigurasjonen en del ganger nå...og det funker som fjell hver gang gitt! :D
Hva med 2xT10001BD og 4xP312D2 ? :D

#122428  av @lpher

chris skrev:
Nåhh :D Da må du nok bytte ut T10001BD med en T20001BD ihvertfall :D

...og om cluet er "most bang for the buck" så er den pakken jeg skisserte den mest nådeløse innertiern!!! :D

#122464  av lexusmann

Bare som en liten utfyllende komentar: mitt innspill om billig forsterker og sub var offtopic, var ikke med på diskusjonen verdens mest høutspillende sub osv osv...

#122677  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:
Nåhh :D Da må du nok bytte ut T10001BD med en T20001BD ihvertfall :D

...og om cluet er "most bang for the buck" så er den pakken jeg skisserte den mest nådeløse innertiern!!! :D
Nei nei.. du kjører 1 stk T10001BD per 2 stk P312 :D

#123137  av k_one

når det gjelder "most bang for the buck" så skal det mye til for å slå Helix sin nye Deep Blue 1000.2, 2x 1138W RMS i 1Ohm stereo, eller 1X2237 W RMS i 2 Ohm mono(pass på,da trekker den friske 231A..stakars batteri... :wink: ) Den koster 6990,- så vidt jeg kan se veil, men det betyr jo at det lar seg skaffe billigere...Eller så er jo Audison LRx1.900 et knallbra valg hvis man vil ha mye kraft og samtidig få det til å låte fint...jeg for min del er litt ferdig med SPL konkurranser..fin lyd er så mye deiligere(men det var kanskje litt off topic ja...hehe)

#123189  av chris

Sikkert en kurant forsterker, men at den trekker 231A tror jeg ikke før jeg får se :)
 #123190  av MR_T

Herr Knutsen skrev:Heisann!

Hva ville DERE brukt for å oppnå 150dB med færrest og billigst mulig elementer - og hvorfor? Butikkpreik og svada fra promo-kåte selgere kan jeg få hos den lokale sjappa, så dere kan spare dere fra å delta i "debatten". :P

PS: Rockford, Cadence og andre "mainstream"-merker er uaktuelt i denne omgang. Vil ha noe ikke "alle" har enda :P
Har en kamerat som kom opp i ca 145Bd med 2 rockford 10" (i T serien og en STOR forsterker husker ikke modell) i en gammal sliten Polo, han brukte 2dager på å bygge den og fikk norgesrekord (tror det var en av de minste klassene) kassen er vistnok hemmelig design fra utlandet og er rimelig liten så det er ikke alltid størst og dyrest er best

#123191  av bose

var det den jeg så på bilstereoshowet på cb elektro?

#123219  av MR_T

bose skrev:var det den jeg så på bilstereoshowet på cb elektro?
Ja, den og den grønne pickup'n med 24" hjul som fikk bestlyd prisen

#123309  av k_one

chris:

dette tallet så jeg i tyske AutoHiFi sine målinger, du kan jo sjekke ut selv.
Jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere at dette er riktig..hehe...men det virker jo lovende iallefall.
Jeg er forøvrig veldig,velifg glad i Audison VRX'ene mine*kose*, kommer nok aldri til å bruke noe annet enn det. (1 x Audison VRx4.300EX + 1 x Audison VRx2.400EX trekker forøvrig 176A) :wink:

#123370  av chris

k_one skrev:chris:

dette tallet så jeg i tyske AutoHiFi sine målinger, du kan jo sjekke ut selv.
Jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere at dette er riktig..hehe...men det virker jo lovende iallefall.
Jeg er forøvrig veldig,velifg glad i Audison VRX'ene mine*kose*, kommer nok aldri til å bruke noe annet enn det. (1 x Audison VRx4.300EX + 1 x Audison VRx2.400EX trekker forøvrig 176A) :wink:
Tviler ikke på at det er en ganske så dugandes forsterker, spesielt pris tatt i betraktning. Men 231A strømtrekk er ganske mye da :)

#123478  av gt4cs

her spørr gutten om noen har erfaring med SPL Dynamics, Soundstream, MTX, Earthquake, Audiobahn etc.. også kommer dere ramsene opp med alt mulig annet.. hold dere til topic da!!!

Jeg kjørte med to stk Soundstream splx 12" og to stk Soundstream edge 1700 monoblokker. dette spilte jeg 149,1 dB med, norgesrekord i street B i fjor. kassa ble kasta inn i bilen dagen før norgesfinalen (da jeg satte rekorden) og elementene vil gjerne spille høyere! de er villige!!

Så ikke vær redd for å satse på Soundstream!! Styr unna Rockford.

Men hadde jeg vært deg, så ville jeg satsa på Digital Designs elementer jeg!!