TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montere CS intercooler i vanlig gt4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #125922  av larsst185
 
har hatt litt framgang idag.montert luftfilter,varmeskjold og festa boostcontrolleren ordentlig.har tatt litt bilder.
Fikk meg en ekkel overaskelse når jeg skulle ut å prøvekjøre.
Det er jo originalt to slanger som går inn på slangen til luftmengde måleren.den ene er til veivhusventilasjon og den andre til bla tomgangsventilen.På den nye rørdelen som erstatter den gamle slangen har jeg ved en feil bare laga et uttak for slanger og satte slangen til veivhusventilasjon dær og tenkte at siden både denne slangen og den til tomgangsventilen ender opp i røret før turbo uansett så måtte det vel gå som en nødløsning å sette den andre slangen innom veivhusventilasjons slangen med et T-Stykke....Vel....Det fungerte dårlig.Kjørte ca 1km før jeg ga på litt og da sto røykskyen opp av panseret og oljenivålampa kom på :shock: kjørte inn på verkstedet igjen,og ser at bilen er innsausa i olje helt bak til midten av bilen.Et eller annet har altså ikke tålt at disse to slangene gikk innom hverandre.Men klarer ennå ikke helt å skjønne hvorfor det ble sånn og hvor i hel.... all olja kom fra.eneste jeg vet er at det er fra bakkant motor.
Etter å ha fått hjerte rytmen ned litt igjen (så nemlig for meg blåst toppakning) kobla jeg av slangen fra veivhus vent og lar denne gå ut i friluft.Lot den andre slangen stå igjen.Problem solved :) har kjørt en stund nå og alt er som normalt igjen. :)Det som sikkert har skjedd er at når turben har lada så har jeg fått trykk i slangen fra Tomgangs ventilen,og når denne da er satt sammen med pcv slangen med en T og ikke satt i Røret før turbo så har det vel gjordt samme nytta som tett veivhusventilasjon...Men hvor kommer olja seg egentlig ut i slike mengder i bakkant av motoren?
Vedlegg
Montering av filter 015.jpg
Montering av filter 015.jpg (185.02 kiB) Vist 1135 ganger
Montering av filter 009.jpg
Montering av filter 009.jpg (217.19 kiB) Vist 1136 ganger
Montering av filter 007.jpg
Montering av filter 007.jpg (169 kiB) Vist 1140 ganger
Montering av filter 003.jpg
Montering av filter 003.jpg (226.27 kiB) Vist 1133 ganger
Montering av filter 001.jpg
Montering av filter 001.jpg (226.68 kiB) Vist 1143 ganger

 #125924  av larsst185
 
Har ringa inn på bildet hvor jeg satte T-stykket og tegna hvor slangene står originalt.
Vedlegg
Montering av filter 015.jpg
Montering av filter 015.jpg (205.19 kiB) Vist 1152 ganger

 #125927  av Amund
 
om du ser inn i den tykke slangen som var før turboen din før, ser du hvorfor ting fungerer som de gjør... :wink:

 #125929  av larsst185
 
Hæ? :)

 #125932  av Amund
 
slangen til tomgansregulatoren er vel omtrent bare rett inn i den tykke før turbo, mens veivhus ventilasjonen har en skrå kant og er nesten blindet igjen, om eg ikkje husker feil. den skal jo ikke suge ut av veivhuset, men sørge for at de ikkje blir overtrykk der...

 #125936  av larsst185
 
Ja,det har du jo jaggu rett i,Blir jo nesten plukka nødt til å lage meg en til stuss der da...Men vil jeg få problemer uansett om jeg ikke får diameter på røret og vinkelen på det rett da?

 #125938  av larsst185
 
Eller.koble catch tank med pcv inn og bare et lite filter ut istede for slange inn før turbo,bør jo funke det...
hvorfor tenkte jeg ikke på det. :lol:

 #125958  av larsst185
 
Vil det by på problemer å ventilere catch tanken ut i friluft istedet for inn før turbo igjen?