TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Div klargjøringer til sommer:)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #125592  av CelicaTurbo
 
går jo radig unna det her ;)

 #125598  av Amund
 
hadde tatt ut et stempel for å se på ringene, og lager, bare for sikkerhets skyld :roll:

og de er enklere å ta ut hele motoren når toppen skal av, har greid de uten. Men de tar faktisk lenger tid enn å ta ut hele dritten :wink: og tro meg, eg har skrudd litt på celica etter hvert :?

men godt å se at du har kommet så langt i vert fall!

 #125649  av w-master
 
Da er det bare noen timer til jeg ska og sette på toppen :D

Tenkte jeg skulle legge opp noen bilder av toppen før eg begyn og monter stesj på den :wink:

Neste gang plukker eg ut hele motoren :twisted:
Vedlegg
ST205-Overhaling del2 003.jpg
ST205-Overhaling del2 003.jpg (182.12 kiB) Vist 1322 ganger
ST205-Overhaling del2 002.jpg
ST205-Overhaling del2 002.jpg (196.99 kiB) Vist 1321 ganger
ST205-Overhaling del2 001.jpg
ST205-Overhaling del2 001.jpg (150.92 kiB) Vist 1330 ganger

 #126157  av w-master
 
Da får jeg vel oppdatere litt :)

Fikk på toppen og kammene på onsdagen. Etter det begynte vi og montere på litt slanger og kontakter på batterisiden... Neste vi skulle gjøre var og få på ny reg.reim...men etter 3.5 timer den ene dag og 1.5 tima neste dag uten og ha fått den på så gav vi opp...desverre...hadde ikke lyst...men vi hadde prøvd alt...fikk den faen ikke på....

Blir og bestille time på toyota på mandagen for å få dem til og motere på den nye reg.reima...dem skal kun montere...resten skal jeg gjøre selv :P Prøve og holde det så rimelig så mulig :wink:

Så vi monterte på katta, turboen og eksosmainfoilen i går...det betyr at eg ikke har så mye igjen no :D

Legger no med noen nye bilder :wink:
Vedlegg
Her har jeg stått og holdt på en ukes tid nå...takker til ronny for at jeg fikk lov til og stå der og for all hjelp sålangt =)
Her har jeg stått og holdt på en ukes tid nå...takker til ronny for at jeg fikk lov til og stå der og for all hjelp sålangt =)
ST205-Overhaling del3 008.jpg (102.44 kiB) Vist 1322 ganger
Kammene påmontert...
Kammene påmontert...
ST205-Overhaling del3 005.jpg (195.86 kiB) Vist 1325 ganger
Legg merke til de porno hanskene eg brukte til og skrU med... =P
Legg merke til de porno hanskene eg brukte til og skrU med... =P
ST205-Overhaling del3 004.jpg (200.56 kiB) Vist 1323 ganger
Ny vannpumpe ;)
Ny vannpumpe ;)
ST205-Overhaling del3 003.jpg (200.06 kiB) Vist 1316 ganger
Toppen kommet på =)
Toppen kommet på =)
ST205-Overhaling del3 001.jpg (184.32 kiB) Vist 1324 ganger
Sist redigert av w-master den 20 aug 2005 11:59, redigert 1 gang totalt.

 #126158  av w-master
 
Flere bilder...
Vedlegg
...
...
ST205-Overhaling del3 014.jpg (195.14 kiB) Vist 1324 ganger
Katta, turboen og eksosmanifoilen kommet på...
<br />Toppdekslet ligger bare løst siden de på toyota kanskje vil se der når dem setter på reg.reima...
Katta, turboen og eksosmanifoilen kommet på...
Toppdekslet ligger bare løst siden de på toyota kanskje vil se der når dem setter på reg.reima...

ST205-Overhaling del3 012.jpg (229.29 kiB) Vist 1318 ganger
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
ST205-Overhaling del3 011.jpg (130.42 kiB) Vist 1319 ganger
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
ST205-Overhaling del3 010.jpg (142.43 kiB) Vist 1322 ganger
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
Bare for og vise hvor trangt der for og få på den jævla reg.reima så har jeg tatt et par bilder....
ST205-Overhaling del3 009.jpg (163.45 kiB) Vist 1315 ganger

 #126160  av larsst185
 
Ta å sett på reima du...Den skal fra veiva og over løpehjulet først før den går over vannpumpa.det er det du har gjordt feil.... :)
Altså,det eneste reima skal innom i bakkant mellom veiv og kam er strammer,Du prøver å sette den innom strammer og løpehjul i bakkant.det går ikke.

 #126167  av w-master
 
larsst185 skrev:Ta å sett på reima du...Den skal fra veiva og over løpehjulet først før den går over vannpumpa.det er det du har gjordt feil.... :)
Altså,det eneste reima skal innom i bakkant mellom veiv og kam er strammer,Du prøver å sette den innom strammer og løpehjul i bakkant.det går ikke.
Faen ke flaut...
Men bare for og si det...er min første gang jeg gjør dette....å jeg fikk ikke med meg da kompisen min tok den av...!!!!! :oops:

Har snakka med han som har hjulpet meg...han skjønner ikke at han kunne ta så feil...da han har gjort dette en gang før på lik motor :roll:

Menmen, jeg tar en skrufri helg og starter opp igjen på mandags ettermiddag!! :D

Er det mulig....

Men jeg må bare si det..takk for all hjelpa sålangt!! :)

 #126173  av larsst185
 
Flott at du fikk det til :D Var ute et øyeblikk så så ikke tlf :)

 #126175  av w-master
 
larsst185 skrev:Flott at du fikk det til :D Var ute et øyeblikk så så ikke tlf :)
Har ikke satt den på enda...men nå regner jeg med at vi får den slakken vi trenger for å få den på :)

Er det ikke noe som heter: Man lærer så lenge man lever eller noe... :wink:

Vi får se på mandagen åssn det går :twisted:

 #126453  av GT4 CS
 
Likte de hanskene dine ;)
Imponerende og begi seg ut på en slik operasjon når du selv sier det er første gang, men det er slikt man lærer og skru bil av :)
Og mange bilder er aldri feil, alltid artig og se på :)
Lykke til videre.

 #126746  av w-master
 
En liten oppdatering....

Natt til i går fikk vi ihop motoren ca 02:00....tok forresten bare 5 min og sett på reg.reima når man prøvde og sett den rett på :wink:

Når vi etterhvert startet opp så gikk ikke motoren så fint at det gjorde noe...pluss at vi fikk lys i motorlyse i desjen... Vi tok da diagnmosetest, og kom fram til feilmeldinga 54 som var noe med intercooleren... Vi stusset over det og resatte styringa med og ta av strømmen i 30 sek. Etter at vi startet opp da så gikk motoren som ei klokke...Litt feil på tenninga siden vi har hatt av fordeleren...men det justerte vi... Men alt er ikke som det skal være.... :?

Har ikke snøring hva som er feil nå....for å si det mildt så har jeg motorolje over hele motoren nå samt frontruta og eg har brukt nå jævlig med olje siden i går...

Motoren og bilen går utrolig fint straks man får litt turtall på den, men på tomgang går den for jævlig...veldig ustabil og nå på slutten før eg gav opp og stakk på jobb så hadde jeg problemer med at jeg plutsedlig mistet all kraft og motoren stoppet nå jeg trådde inn clutchen... Startet jeg den opp igjen så ligger den og er urolig på mellom 500 og 900rpm

Par ting til...nå har jeg trykk både i toppdekkslet og i bunnpanna...
Den slangen som går ifra toppdekkslet som lufter ut...der kommer det hvit damp\gass\røyk...er ikke sikker...men det er såpass trykk der at det kommer olje ut der...ikke nokk med det...den forandrer temperatur i takt med at aircondition agregate slår seg av og på innimellom og da går bilen mye dårligere...men når det ikke går så høres det ut som den går veldig fint....skjønnder ikke det...

Har flere teorier....jeg må bare tenkte på alt som kan være feil....

Hvis stempelringene skulle være veldig slitt eller kaputt...skulle du ikke ha merket det når man drar på? Bilen går som ei kule så lenge man ikke står i ro på tomgang...

Skal få tatt ny komp.test når eg får tak i målern...må bare en tur på biltema eller mekonomen...

Turboen...hva skjer når den ryker...hvilkne symptomer får man da? Kan den ha tatt kveld...den laddet i allefall 1,05 bar når vi var ute og testet litt etter noe forsøk nedi motorrommet...

Det skal vel være vakum i motoren....eller? i allefall ikke trykk oppe og nede... Hva hvis vi har kobblet feil på noen av vakumslangene...kan det da gjøre slik at det suges luft inn en annen plass og ut over alt...har en slange som er kobblet opp mot et lite fancy filter av en type...der suger motoren luft som bare faen...tetter vi igjen den slangen så stopper motoren...


Trenger en del hjelp her...
Men som sagt...hvis stemperingen er veldig slitte eller kaputte...da skal man vel merke det på drage? Bilen går jo som det suser av...

Tror mere på at vi har kobblet noe feil eller at turboen har tatt kveld...men ikke veit eg...e fortsatt bare en nybegynner eg...

Noen som vet om turboen ifra en 3s-gte 2.gen passer min 3.gen?? bare for og prøve...

Bare for og si det...så er kjølevannet fint og det forsvinner ikke noe... Men alikavell så er eksosen og den røken som komer ut av avluftinga på toppdekkslet hvit...?

Innimellom så går bilen fint på tomgang...men alikavel så kommer det hvit røyk ut her og der og det har litt og si om aircondition står på eller ikke om hvor mye som kommer ut....


Underlig...eg og ronny som har holdt på med motoren i en uke nå blir ikke klok av dette...

 #126747  av w-master
 
En liten oppdatering....

Natt til i går fikk vi ihop motoren ca 02:00....tok forresten bare 5 min og sett på reg.reima når man prøvde og sett den rett på :wink:

Når vi etterhvert startet opp så gikk ikke motoren så fint at det gjorde noe...pluss at vi fikk lys i motorlyse i desjen... Vi tok da diagnmosetest, og kom fram til feilmeldinga 54 som var noe med intercooleren... Vi stusset over det og resatte styringa med og ta av strømmen i 30 sek. Etter at vi startet opp da så gikk motoren som ei klokke...Litt feil på tenninga siden vi har hatt av fordeleren...men det justerte vi... Men alt er ikke som det skal være.... :?

Har ikke snøring hva som er feil nå....for å si det mildt så har jeg motorolje over hele motoren nå samt frontruta og eg har brukt nå jævlig med olje siden i går...

Motoren og bilen går utrolig fint straks man får litt turtall på den, men på tomgang går den for jævlig...veldig ustabil og nå på slutten før eg gav opp og stakk på jobb så hadde jeg problemer med at jeg plutsedlig mistet all kraft og motoren stoppet nå jeg trådde inn clutchen... Startet jeg den opp igjen så ligger den og er urolig på mellom 500 og 900rpm

Par ting til...nå har jeg trykk både i toppdekkslet og i bunnpanna...
Den slangen som går ifra toppdekkslet som lufter ut...der kommer det hvit damp\gass\røyk...er ikke sikker...men det er såpass trykk der at det kommer olje ut der...ikke nokk med det...den forandrer temperatur i takt med at aircondition agregate slår seg av og på innimellom og da går bilen mye dårligere...men når det ikke går så høres det ut som den går veldig fint....skjønnder ikke det...

Har flere teorier....jeg må bare tenkte på alt som kan være feil....

Hvis stempelringene skulle være veldig slitt eller kaputt...skulle du ikke ha merket det når man drar på? Bilen går som ei kule så lenge man ikke står i ro på tomgang...

Skal få tatt ny komp.test når eg får tak i målern...må bare en tur på biltema eller mekonomen...

Turboen...hva skjer når den ryker...hvilkne symptomer får man da? Kan den ha tatt kveld...den laddet i allefall 1,05 bar når vi var ute og testet litt etter noe forsøk nedi motorrommet...

Det skal vel være vakum i motoren....eller? i allefall ikke trykk oppe og nede... Hva hvis vi har kobblet feil på noen av vakumslangene...kan det da gjøre slik at det suges luft inn en annen plass og ut over alt...har en slange som er kobblet opp mot et lite fancy filter av en type...der suger motoren luft som bare faen...tetter vi igjen den slangen så stopper motoren...


Trenger en del hjelp her...
Men som sagt...hvis stemperingen er veldig slitte eller kaputte...da skal man vel merke det på drage? Bilen går jo som det suser av...

Tror mere på at vi har kobblet noe feil eller at turboen har tatt kveld...men ikke veit eg...e fortsatt bare en nybegynner eg...

Noen som vet om turboen ifra en 3s-gte 2.gen passer min 3.gen?? bare for og prøve...

Bare for og si det...så er kjølevannet fint og det forsvinner ikke noe... Men alikavell så er eksosen og den røken som komer ut av avluftinga på toppdekkslet hvit...?

Innimellom så går bilen fint på tomgang...men alikavel så kommer det hvit røyk ut her og der og det har litt og si om aircondition står på eller ikke om hvor mye som kommer ut....


Underlig...eg og ronny som har holdt på med motoren i en uke nå blir ikke klok av dette...

Ingen i områdene her som kan hjelpe meg? Evnt. som jeg kan ringe til?
På toyota kunne jeg ikke komme inn før langt uti september...

Skal føst finne ut hva som er feil med motoren før jeg tar den opp igjen eller kjøper ny eller gjør noe som helst...så det nytter ikke og komme med komentarer om at det er bare og kjøpe nytt med en gang...jeg vil vite hva som er feil før jeg gjør noe stort og dyrt...

 #126748  av CelicaTurbo
 
tørr ikke si noe om problemene du opplever, noen andre med mer solid kunnskap får komme med kommentarer om det. Men turboene på 2. og 3. gen kan byttes om hverandre ja, men det er forskjeller på braketter, men de trenger du ikke for en liten test, samt muligens oljerør bør følge med fra 2. gen motoren for testen men jeg er ikke sikker på det, og ellers mangler 2. gen turboen en bolt på eksosflensen til downpipe men det er jo ikke et problem, alle de andre boltene passer perfekt.

 #126751  av w-master
 
CelicaTurbo skrev:tørr ikke si noe om problemene du opplever, noen andre med mer solid kunnskap får komme med kommentarer om det. Men turboene på 2. og 3. gen kan byttes om hverandre ja, men det er forskjeller på braketter, men de trenger du ikke for en liten test, samt muligens oljerør bør følge med fra 2. gen motoren for testen men jeg er ikke sikker på det, og ellers mangler 2. gen turboen en bolt på eksosflensen til downpipe men det er jo ikke et problem, alle de andre boltene passer perfekt.
Da er det mulig at jeg får tak i en 2.gen turbo bare for og teste den :)

Alt må prøves nå...

 #126754  av TheStig
 
jeg tipper på gåen toppakning :p :p
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10