TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shims + verktøy til 4age

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #127196  av Jarl

Har litt store klaringer på noen av ventilene, lurte på om det var noen i Stavanger/Sandes/Sola og omegn som kunne vært behjelpelig med shims og verktøy? :roll:

#127440  av pkgrette

sikkert en toyota mekaninker som gjør detta svart hehe

#127470  av Morten

Tja, shims får du jo hos Toyota, må bare vite hvilken tykkelse du trenger.
Er vel heller ikke noe spesiellt vektøy du trenger for å bytte de? (Kam ut, bytte shims, kam inn) :wink:

Rett meg hvis jeg tar feil!

#127474  av Kaizern

Hehe, flere som har problemer med ventil kakkling ja..

En kompis av meg skal måle klaringen på ventilene på mandag for å se hvor mange og hvor tykke shims jeg trenger....
Var vel ikke en så innviklet jobb, av med kams, måle klaringen på ventilene på kald motor, sette på shims der det trengs og på med kams...

Tut og kjør uten diesel feelingen:D hehe...

#127612  av Jarl

Morten skrev:Tja, shims får du jo hos Toyota, må bare vite hvilken tykkelse du trenger.
Er vel heller ikke noe spesiellt vektøy du trenger for å bytte de? (Kam ut, bytte shims, kam inn) :wink:

Finnes verktøy til å presse ned ventilene, for så og plukke ut og legge inn shims... så slipper du av med kammene :wink:

#127627  av TOYPARTS

Embryo MK1 skrev:
Morten skrev:Tja, shims får du jo hos Toyota, må bare vite hvilken tykkelse du trenger.

Finnes verktøy til å presse ned ventilene, for så og plukke ut og legge inn shims... så slipper du av med kammene :wink:
tungvint

#127828  av pkgrette

er det tungvint og slippe og skru av kammene og må time opp registere på nytt der det ikek er trengt lizzom:P hehe trur det går fort spør en mekaninker på toyotoa om han kan ta med seg verktøy og skims hjem en dag vis du kjenenr noen da seff også gjør du det på en kveld..

#127843  av Mr2 Mk2

ehm du trenger noe å måle klaring med,shims og skrujern....er bare å dytte shimsen under kammen...