TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nankang NS II - 225/35-18

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#131558  av lexusmann

Det kommer vel litt an på hvilken bil de står på? Har et sett i dimensjon 205/40-17 og syns de virker helt greie, hverken mer eller mndre...Kjørte jo tur/retur Dagali da de var helt ferske, og de virka bra da...Litt dekkstøy er det jo, men det må man vel forente...noe som igjen er avhengig av hviken forfatning asfalten er i..

#131562  av blixern

tja...dekkene er sikkert OK egentlig...jeg drev med litt aktiv kjøring vær dag, langt til og fra jobb, middels asfalt, mye svinger.
Men bilen hadde korekkt hjulinnstiling, rett dekktrykk osv.
Men ble ikke imponert....
Skal jeg anbefale ett "billig" dekk så må det være Kumho Ku31 .... DIGG dekk.... neste sesong blir det å kjøre på med Kumho sine gategodkjente "sliks"..... dem har fått mye skryt for holdbarhet å veigrep.
Noen år siden var Kumho noe av det dårligste.... men nå så er det faktsik ett VELDIG godt dekk...har kommet seg veldig mye for det nord-europeiske markedet. Har mye å si hvor dekket blir produsert , hvor det blir utviklet får osv...

#131588  av Maverick

Jeg kjørte tidligere på Nankang 205/50-16 ..
Dekkene var vel å merke kjørt en sesong, men kan likevel ikke beskrives enn svak .. Klart, vi opplever alle dekkene forskjellig, men min opplevelse av Nankang var virkelig ikke bra!

#135530  av al

2fast4u skrev:Her må man vel snu tommelen ned for slike dekk, eller ....... :?:
En sliter ut dekk på 2 mnd og deler løsner,
en annen sliter ut dekka på 5000 km,
og en tredje beskriver kjøring på regnvåt asfalt som kjøring på nysnø :!:

Hmmmm.... Billig er og blir billig :lol:

:wink:
Må si meg enig med deg. Måtte ha nye dekk og for å gjøre det enkelt og billig stakk jeg innom CI og kjøpte nye Hercules bakdekk (var tomt for nankang). Er sinnsykt glatte på vått føre!! Har brukt å kjøre Goodyear F1 tidligere. STOOOR forskjell. Billig er og blir bare billig........