TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsjellig lysstryke i sprederne

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #131886  av Sven

Bytta pære i den en sprederen i dag, men så var det jo kjempe stor forsjell i styrken på den nye og den i det andre lyset. Begge er på 55W, er det så stor forsjell på vanlige pærer og sånne blue pærer?
Vedlegg
Spredere.JPG
Spredere.JPG (177.04 kiB) Vist 1463 ganger

#131888  av Master

Bytt begge pærene når du først er i gang ;)

Ja, nye pærer er ofte 50% kraftigere. Sier dem hvertfall... :roll:

#131889  av Sven

Er den nye som er svak :?

#131890  av Master

:shock: :shock:

hmm... er det ikke bluevisionpæra som har det mest hvite lyset på bilde? Altså på passasjersiden?

Må da være noe galt hvis den på førersiden er en ny bluevision... de er jo ikke så gul

#131893  av Sven

Den på førersida er vanlig. Den andre vet jeg ikke. Men det var jo det jeg lurte på, om bluevision pære lyser så mye mer enn en vanlig selv om de er samme effekt.

#131897  av toyota_mr2

hei
de er ikke reflektoren som er gåen da??¨
:?

#131898  av gt4 carlos saintz

Du har ikkje tilfeldigvis fått ei 24v pære??? dei er mykje svakare lys av :wink:

#131912  av Sven

Nei, 12V 55W, samme som den andre.
Og er ikke reflektoren, pæra gikk her om dagen. Var fin før det.
Tror jo det er en bluevision pære, men visste ikke at det var så stor forsjell. Blei litt usikker... :roll:

#132033  av KK-ma70

er det ikke bare den ene lykta som lyser litt mere nedover en den andre. Det var det til meg da jeg bytta...

#132135  av Anders gullstein

Den ser da ganske "cool blue" ut den som er skarpest da. Sikker på at det ikke er den du bytta :wink:

Merke er det du kjøpte da? jeg har Osram Cool Blue på begge mine biler, og det er ganske skarpt lyst lys. stor forskjell ifra vanlige lyspærer.

#132195  av chris

Tror det er det som kk-ma70 sier jeg.. at lyktene er justert skjevt..

#132207  av angrykid

tvilsomt. :-| jeg hadde forskjellig lysstyrke i mine lykter da jeg bytta lykt og pære.. ordnet seg da jeg byttet pære i den gamle lykta.

#132268  av Peak

Ikke montert pæra feil? :roll:

#132299  av KK-ma70

KK-ma70 skrev:er det ikke bare den ene lykta som lyser litt mere nedover en den andre. Det var det til meg da jeg bytta...
Lett å finne ut av da, bare still deg et stykke ifra en vegg og slå på lysene.
Da vil du lett se om de er forskjellig stilt. Enkelt og GRATIS :D