TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Utstillingsplasser Gatebil Rudskogen 16-18/9-05

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#132053  av Neemi

Da var årets siste gatebil ferdig.

Takk til Kjelliken for hjelp med opprydding i utstillingen og Jostein og Christian for lån av plass til banneren vår. ;)

Lørdagen fikk vi samlet en bra gjeng på plassen der, og klarte til slutt å kvitte oss med det meste av de som hadde feilparkert.
Ikke minst har jeg et par fine ideer til neste års gatebiltreff og utstilling for å slippe så mye mas for å holde på plassene.
Skal innrømme at jeg ga litt f... på søndagen, for jeg var sent oppe, og mange dro allerede lørdag og ingen klagde over at de manglet plass så da lot jeg det være med det.

Håper alle hadde en fin gatebilhelg, og håper vi ses....gjerne enda fler på neste års treff også.

#132055  av uLL_soKKen!

Tok du noen bilder av forsamlingen da? *spent*

:D

#132059  av Christian

Da var i alle fall jeg hjemme igjen, blei ei lang helg dette :)

Fredagen var helt suveren, masse kjøring og mye morro. Arne Rebel slutta med hastighetskjøring så snart jeg hadde passert ham på banen noen få ganger, og gikk heller over til drifting. Eller "kjøring over evne" som han kaller det selv :lol: Det røyna hardt på dekka gitt, og endte med 2 punkteringer, morro!

Tommy (I sierra) greide seg også fint. Han gikk også over til drifting ganske tidlig på dagen, og greide faktisk å drifte fra slakteren og gjennom breisladdsvingen. Ikke dårlig for en gammel sugemotor 8)
En punktering.

Martin (I calibra) kjørte mye på banen og presterte noen gode tider.

Jeg prøvde stort sett å kjøre forbi alle som lå forran meg, med litt variabelt resultat og mye snurring. Føler vel selv at det i hovedsak går rimelig fort utpå der. Morro var det i alle fall :twisted:

Martin og jeg var også med på drag'et som ble arrangert fredagskveld.
Merkelig inndeling av biler synes jeg, men fikk da kjørt litt før jeg tapte for drag-monsteret. :roll:
Greide såvidt en heftig bmw også, som bare stod igjen og spant, noen som vet det var? Noen som mente den skulle ha borti 1000gamp...?
Vet i allefall om en ting som skal monterer til vinteren, og om jeg overaska endel biler nå, skal de bare vente til neste år :twisted:

Lørdagen sugde bigtime!!! Skal aldri reise dit på en helgedag igjen, om dette er slik de vil ha det. Hele gatebil opplegget er blitt så stort at det tar livet av seg selv. Lenge siden jeg har vært så frustrert trur jeg, å stå ved siden av banen uten å få kjøre var direkte plagsomt :evil:

Turen hjem til Arne Rebel ble også en høydare, satt stortsett og peip for meg selv i skrekkblandet fryd når jeg prøvde å henge på Arnegutt på turen til Drammen. Det var jo ikke akkurat vanskelig å yppe på seg endre biler som hadde vært på samme treffet. Arne mente også at det er obligatorisk å spinne en runde i alle rundkjøringer :lol: Det er vel den eneste gangen fartssperra har vært direkte plagsom.
Hadde vi møtt på sivilbil/kontroll hadde de ikke spurt oss om navnet engang før de dro oss ut i grøfta og ga oss ett nakkeskudd :lol:

Siden vi ikke fikk kjøre på banen begynte vi med driftetrening INNE i lageret til Ole Tommy. Vi hadde ganske akkurat 10m i diameter til rådighet, med diverse paller/vegger/gaffeltrucker og andre ting utenfor sirkelen. Det var trangt, men det gikk nesten helt bra, eller hva Arne? :lol: Bra det bare var en lettvegg! :lol: :lol: Hopping på fartsdumper var også morro, men ikke spesielt sunt for bilen :lol:

Alt i alt en kjempe helg, selv om lørdags dagen ikke var noe særlig.
Blei langt dette gitt...

#132096  av Arne rebel

Må si meg enig Christian, en ok helg :lol: Gatebil er et show-konsept, slik at det som trekker folk er heftige biler og halvnakne damer, så det nytter ikke å komme med en gammel orginal Toyota. Slik er livet, noen har mer en andre. Skal en kjøre gode tider kjører en ikke på Gatebil, for det er det for mye grisekjøring som grenser til det uforsvarlige, men det er blårøyk og brei stil som trekker mengdene.....For dem som så driftinga på fredagen så må jeg forsvare meg med at jeg kun kjørte 2ganger, så hadde jeg hatt et par turer til skulle jeg greid den :wink: Når det gjelder dragen så var den amatørmessig utført, sette så ulike biler mot hverandre skaper jo ikke spening heller, selv om utfallet mot Bmwen ble langt fra hva vi som så på hadde trodd. Bra kjørt av både Christian, Martin og den røde supraen. Og til slutt, bra vi har forskjellige klubber/team som leier Rudskogen/Våler slik at en kan velge kjørestil etter hvilke klubber/team som leier banen fastsetter....

#132099  av Kjelliken

8) JA må si meg enig her at Fredagen var den beste dagen for min del også. Fikk kjørt endel og fikk bittert merket at de oppgraderte bremsene burde vert montert for gatebil. Bremsevesken kokte etter bare 14 runder..

:twisted: Ikke så rart egentlig tenkte å gi meg etter ti av dem men så begynte jeg og ta igjen Arne Rebel og gjengen der og da måtte jeg bare fortsette.. Cristian var det ikke noe og gjøre med han bare fløg forbi meg på langstrekka men de andre i calibraen og sierraen ver det mer likt.

De var kansje raskere på langstrekket men i svingene holt corollaen bra.
Menge som sikkert ergret seg over de to corollaene som kansje ikke så så sprek ut lå utpå der og skubbet enkelte biler..

Husker vel best den røde BMW jeg passerte på utsiden av breisladd svingen.. I følge min passasjer så de vist rart på oss.. :twisted:

Lørdagen var en relativt stor skuff siden jeg trodde vi var tidlig ute ca 0930. og ikke fikk plass til og kjøre på banen.. Men da ble det full foto dag i stedenfor. og gikk rundt og knipsa hele dagen.

Søndagen ble det til at vi bare reiste rett fra hotellet og hjem.. :wink:

#132109  av Amund

fredagen gikk for min og jostein sin sak vekk til diverse andre aktiviteter, som jostein skal få komentere selv :wink:

Lørdagen var artig for min del, fikk sitte på med Ronny, (300zx). Og må si at den mannen kan kjøre! Ellers ble de mye filming, og skal nok greie å lage en dvd av de etter hvert.. 8) fikk også med meg litt av babe show'et lørdags natta, litt skuff i grunn, da de var litt vel mye fulle fjortiser der. Men damene var deilige! så de reddet hele greia :roll:

Søndagen kom vi akkurat i tide til å se gatebil extreme, og breisladden. Breisladden ble forøvrigt avlyst omtrendt midt i andre innledende. En bil var litt ut på grusen, og spant opp grus/stein, og traff to tilskuere. de ble kjørt vekk i ambulanse, så vidt eg fekk med meg. Så de var litt skuff... :?
Men Grunnen til at de avlyste var ikke kun det. Folk respekterte ikke sperringene, og kryssa de under hele breisladden. om de var biler ute å kjørte eller ikke, spilte tydeligvis ingen rolle... Folk er TJUKK I HUE!!!!!

#132160  av Neemi

uLL_soKKen! skrev:Tok du noen bilder av forsamlingen da? *spent*

:D
Desverre lå mitt kjære kamera igjen hjemme så jeg har ingen bilder overhodet fra dette treffet.
Noen andre som fikk tatt noen?

Ligger for øvrig en egen bildetråd med bilder generelt fra treffet en annen plass her inne :)

#132238  av SuperZite

Hei..

Her er noen liker til noen som har lagt ut litt bilder.
http://foto.vg.no/show_album.php?aid=884474
http://www.azzido.no/downloads/Bilder/g ... /index.htm
http://www.dmw-foto.com/test/gallery/vi ... =gatebil05 (Den siste kommer i kveld,det er en av gatebil fotografene som har tatt dem.)

Ellers må jeg si meg enig med Amund i at det er god del folk som ikke har vett i hue. Og det er ikke på gatebil man prøver å sette gode runde tider, er jo umulig å kjøre så lenge det er breisladd i alle svinger.

De skulle også ha hatt en anne organisering på de som blir sluppet ut på banen på lørdag var det folk som venta opp til 2 timer på å komme utpå.

Var ikke utpå selv men satt på med Norskbildelesenter sin bil. Gikk ikke akkurat som for venta men morro var det.

Neste gang får jeg være litt mere sosial og få flytta bilen min sammen med resten av TSOGN gjengen.

#132247  av grimfer

Det er vanskelig å få kjørt på banen på Gatebilstevnene. Det er ganske enkelt fordi det er for mange som vil!

Det kjøres så mye som mulig hver dag treffet holder på, men det vil likevel være mye venting.

Litt vanskelig balansegang blir det jo når man skal prøve å tilfredsstille både de som vil kjøre og publikum som bare vil se på!

#132267  av FireFox

Kom litt sent på fredagen da jeg ikke fikk igjen bilen min fra toyota før på slutten av dagen.

Fikk dessverre ikke kommet opp til resten av ts-ogn folket pga vaktene som ikke ville slippe meg forbi. Dem mente VIP kortet ikke fungerte denne gangen, så skulle jeg opp på banen og i tillegg stille ut måtte jeg punge ut med 650kr. Det var lixom ikke verd penga da bilen min ikke er ferdig enda så jeg stod parkert nesten helt nede ved veien.
Kan jo legge til at jeg syntes det er like jalla hver eneste gang gatebiltreffet arangeres at den "ikke har kontroll" eller "det er helt kaos"
og vaktene suser noe jævlig.. dette bør dem ha lært etter disse åra ass :evil: og han susepikken av en bergensvakt som var nede på kampen hvor jeg var sku aldri vært vakt.. sur drittsekk som trur han var så jævlig tøff siden han var vakt crew.

Men treffet var egentlig vellykket da, for engangs skyld drakk jeg en god del og var like før jeg frøys ihjel natt til lørdagen :D
(hadde kanskje noe med det at jeg og en kammerat havnet i bekken :roll: *kremt*)

Sleeper: synd at du ikke kunne komme.. bilen din er helt pervers! :D tror nok at det blir turbo motor på meg veldig snart oxo hehe. Fikk helt noja da du dro fra hydro`n når jeg henta felga hehe.. satt vel å lo mesteparten av veien tilbake. :)

#132275  av sleeper

FireFox skrev:Sleeper: synd at du ikke kunne komme.. bilen din er helt pervers! :D tror nok at det blir turbo motor på meg veldig snart oxo hehe. Fikk helt noja da du dro fra hydro`n når jeg henta felga hehe.. satt vel å lo mesteparten av veien tilbake. :)
hehe... var ikke så veldig fornøyd når jeg så tempmåleren steg til rødt på vei innover til gatebil! :? (kl 05.00 på natta!..)
men jeg kommer sterkere tilbake! da med nybygd motor og nytt understell! :D

#132368  av pkgrette

hmm ja jeg og eivind havna i bekken hehe (firefox gikk hardt utover sko hehe) deilig og sove varmt i celigan dagen etter da jeg haktisk sov når firefox(eivid våkna om på lørdags morran kom han ut av teltet med rim på skuldern .. nok an gang gidd med varm celica.. tok helga nesten helt ut var jo nesten helt ute og kjøre hehe men trur skal komme oss omm på gocart banen til nesten år sammen dem dere andre mye bedre.. :twisted:

#132370  av Sven

uLL_soKKen! skrev:Hvorfor må noen altid stå i veien?

:evil:

http://www.azzido.no/downloads/Bilder/g ... 69_JPG.htm
Ehhem... var mye minne å bruke på så lite stoff det der :wink:
Mene pene bilder, for all del, biler også 8)

#132374  av Magne

uLL_soKKen! skrev:Hvorfor må noen altid stå i veien?

:evil:

http://www.azzido.no/downloads/Bilder/g ... 69_JPG.htm
i veien for hva?.... fint bilde det der da... hvertfall den venstre delen... :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8