TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk1 86 mod, noe om bygd til 87+ med 4agze fra 88

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #133407  av SuperZite

Har vel nesten blitt ferdig med bilen så jeg får vel legge ut litt info.. Tok litt tid før jeg ble kjent med forum og slikt, men ligger herved ut mitt prosjekt. Får vel også blir litt mere aktiv i forumet ettervært, men som alle vet ting tar litt tid

Legger ved en lik til profil siden min da den inneholer det meste jeg har gjort og den blir oppdatert..

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/garage.php? ... cle&CID=50

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/album_perso ... er_id=1052

Håper vi sees på noen treff..
Vedlegg
mr2_comp.jpg
mr2_comp.jpg (48.24 kiB) Vist 3375 ganger
Sist redigert av SuperZite den 23 aug 2006 23:51, redigert 4 ganger totalt.

#133675  av Ronny

Ser jo veldig bra ut den der!! Bra det er flere som holder til i follo distriktet som kommer inn på forumet her! Holder selv på med å bygge sammen min mk1 etter at den forrige AGZE`n skar seg. Bilen har stått i "dvale" i snart to år, men har nå kjøpt ny motor som skal inn. Hva slags mazda tok du skjermbuene ifra?, må bytte de jeg også.

#133681  av Mr2 Mk2

Ronny skrev:Ser jo veldig bra ut den der!! Bra det er flere som holder til i follo distriktet som kommer inn på forumet her! Holder selv på med å bygge sammen min mk1 etter at den forrige AGZE`n skar seg. Bilen har stått i "dvale" i snart to år, men har nå kjøpt ny motor som skal inn. Hva slags mazda tok du skjermbuene ifra?, må bytte de jeg også.
du kan bruke fremskjermene til mk1 også,de er litt bredere :)

#133744  av SuperZite

Hvor fra Follo er du Ronny?

De tok jeg fra en mazda 323 husker ikke årsmod, men mener det var rundt 86, har pratet med Peter som selger noen på http://www.toyota-heaven.de. De kommer fra en opel astra, men han ville ikke si meg hva for årsmodel, de ser ut til å passe mye bedre enn de jeg brukte, ble mye tilpassing for meg.

#133791  av Ronny

Bor på Nesodden, en drøy mil i fra Drøbak. Det er nederst på skjermbuen mot kanalen at skjermene mine er nærmest "kjeks", veit ikke om jeg skal begynne på det før til våren, har ikke tilgang på noen oppvarmet garasje, så det blir nok bare motor bytte nå i høst.
 #135078  av SuperZite

Da har jeg fått bytta forniger,, Ble jo nesten som å ta bilen ut fra butikken på nytt. Måtte bytte ett strud bar også det som satt på hadde noe sveisa og det var bøyd..
Vedlegg
Nye foringer bak montert klar for settes inn i bilen.
Nye foringer bak montert klar for settes inn i bilen.
Nye forniger bak.jpg (30.41 kiB) Vist 6022 ganger
Gamle foringer bak. Litt feil lagt opp men men.
Gamle foringer bak. Litt feil lagt opp men men.
Gml foringer bak.jpg (37.44 kiB) Vist 3347 ganger
Sveisa og bøyd strud bar med gamle foringer. venstre fram
Sveisa og bøyd strud bar med gamle foringer. venstre fram
Sveisa Strud Bar2.jpg (24.95 kiB) Vist 6024 ganger

#191589  av SuperZite

Lenge siden jeg har oppdatert noe her..

Men kortfortalt så hadde motor brann i under min første tur på veien i påsken så da bestemte jeg meg for å få tak i en rear cut med 4 agze, fikk til slutt tak i fra Egon men var i kontakt med hele verden for levering. Leving tok ca 2 mnd da egon ikke hadde noen inne med måtte skaffe en fra japan.

Siden det hadde brent i motor rommet måtte jeg sandblåse alt og bytte alle kabler

Har nå satt inn motor og driv verk i bil alt fra rear cuten jeg fikk tak i men sliter nå med å få tie rod til å pass på de spindler fra 87+ som denne rear cuten er jeg har 86. Men har fått startet opp og testet motor så den går som den skal.

Skal få tatt noe bilder og lagt ut også.

Skal få lagt ut noe bilder etterhvert.

#191615  av Anders gullstein

Fant du ut hvor brannen startet? Lurer på om jeg skal investere i et lite apparat til neste år.

#191622  av SuperZite

Nei, men ser ut som den har hatt olje lekasje fra toppdeksle pakning over eksos manifoil, der er det mye olje som jeg kan se. Trudde først det var en råde som hadde tatt snarveien ut, siden jeg hadde noe rare lyder like før det skjedde. Stoppa å sjekke motor men alt var ok med tanke på vann olje nivå osv.

Har faktisk vært inne på tanken å legge opp rør og slik for å ha ett fast montert slokke anlegg i motorrom med manuel utløser bryter.

#191775  av SuperZite

Div bilder under opppussing etter motor brann..
Vedlegg
Litt mørkt men driver å prøver å få inn motor. Den ville ikke inn pga motor fester på 87+ er forskjellige fra 87- så måtte bytte om på fester for å få det til å passe. Vis det da ikke er forskjell kun fra NA til SC
Litt mørkt men driver å prøver å få inn motor. Den ville ikke inn pga motor fester på 87+ er forskjellige fra 87- så måtte bytte om på fester for å få det til å passe. Vis det da ikke er forskjell kun fra NA til SC
DSC00356.JPG (200.41 kiB) Vist 3341 ganger
Motering har begynt
Motering har begynt
DSC00355.JPG (204.05 kiB) Vist 3341 ganger
Lakkert
Lakkert
DSC00353.JPG (194.56 kiB) Vist 3344 ganger
Motor rom syregruna etter sandblåsing
Motor rom syregruna etter sandblåsing
DSC00352.JPG (96.57 kiB) Vist 3351 ganger
 #192750  av SuperZite

Ble litt feil rekke følge på disse bildene, hadde litt problemer med å finne dem. Måtte jo bare få lagt dem ut slik at man ser at man ikke skal ha motor brann uten brann forsikring for det er en dritt jobb å rydde opp i.
Vedlegg
Rusta litt kan man si. Stått hos viking i en uke, før jeg fikk tid til å hente den.
Rusta litt kan man si. Stått hos viking i en uke, før jeg fikk tid til å hente den.
Mr2 Brent i motor rom 18.4.06 003.jpg (55.3 kiB) Vist 3351 ganger
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 012.jpg
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 012.jpg (54.92 kiB) Vist 3338 ganger
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 010.jpg
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 010.jpg (49.42 kiB) Vist 3342 ganger
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 008.jpg
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 008.jpg (36.97 kiB) Vist 5611 ganger
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 006.jpg
Mr2 Brent i motor rom 12.4.06 006.jpg (31.06 kiB) Vist 5614 ganger
 #192751  av SuperZite

Var inne i bilen mens den brant og tok ut alt av bilstereo så det berga jeg heldig vis.
Vedlegg
Bak pass. sete der hvor det var værst brent inne i cupeen
Bak pass. sete der hvor det var værst brent inne i cupeen
bilstereo_mr2_Ferdig 003.jpg (18.52 kiB) Vist 5610 ganger
Bass kasse bak pass.
Bass kasse bak pass.
bilstereo_mr2_Ferdig 001.jpg (16.69 kiB) Vist 5610 ganger

#193647  av SuperZite

Begynner endlig å se ut som bil igjen
Vedlegg
Bare å håpe jeg får tak i meg nytt skilt lite traktor skilt er det vel som passer der eller hva det heter. Og fått på SC motor luke
Bare å håpe jeg får tak i meg nytt skilt lite traktor skilt er det vel som passer der eller hva det heter. Og fått på SC motor luke
motorrom 003.jpg (30.47 kiB) Vist 5566 ganger
Cusco stab stag montert.
Cusco stab stag montert.
motorrom 002.jpg (43.85 kiB) Vist 5567 ganger
motorrom 001.jpg
motorrom 001.jpg (38.46 kiB) Vist 5566 ganger

#195522  av SuperZite

Var å tok av bunnpanna, gir kasse og eksos manifoil i går på den gamle motoren: Bak manifoilen var det vist noe rart, ett eller annet hadde vist laget hul "råde" ikke rart det tok fyr.
Sist redigert av SuperZite den 30 nov 2006 11:05, redigert 1 gang totalt.

#197793  av SuperZite

Endelig er det på veien igjen..

Fikk tatt Eu kontroll på den i dag fikk 2 ener feil. Skilt lys som ikke funka, rart har ikke kobla på og ikke satt in pære hehe.. Og rygge lys, fiksa det mens jeg var der kontakten på girkassa hadde løsna. men han glemte å ta den bort fra skjema men det har jo ikke noe å si den ble godkjent

Neste nå er å få motor godkjent i vognkort. Er vel sikkert ett kapitel for seg selv det men har fått vite at dette er blit gjort før så da skal det vel gå.