TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Corolla GZE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #91343  av yeah580
 
har vært litt slapp her i det siste. Dårlig med bilder har det også blitt....
Men Bilen er registrert nå. Går som bare F.
Er for tiden på leting etter et scoop som er stort nok. IC'n stikker ca 3cm over panser.
Var artig å leke med vinkelslipern må jeg si. hehe

Kan slenge med et dårlig bilde her.
Vedlegg
Vinkelsliper gjør underverker. :D
Vinkelsliper gjør underverker. :D
P2240066.jpg (13.62 kiB) Vist 2286 ganger

 #91511  av Tor
 
Bra at alt starter og går, men skal Icen din stikke over panseren permanent?

 #91516  av yeah580
 
Er på leting etter scoop som er stort nok til å dekke over IC'n. Det som fulgte med Cut'en var for skadet til å bruke. Trenger og et panser fra en Corolla Sedan.

 #91558  av Tor
 
Impreza Turbo Scoop er vel det beste og bruke da.

 #91576  av yeah580
 
impreza scoopet er for kort.. såvidt bredt nok. GT4 scoopet er litt for smalt... gah. akkurat fått inn Jap EPC. Blir nok å bestille originalscoop fra ae92 levin GT-Z. Hvis Toyota greier å skaffe det, that is.

 #95830  av larsst185
 
ok...da satt jeg på bilen til Anders i går,og den bilen går så syykt bra. :twisted: hadde ikke i min villeste fantasi forestilt meg det egentlig.

 #98627  av lasserj
 
noen som har erfaring me å en slik motor i AE92gt-i??

 #98652  av MR2turbo
 
lasserj skrev:noen som har erfaring me å en slik motor i AE92gt-i??
Spør morten på forumet her... hen har en ae92 gti med gze ;)

 #103771  av skody
 
Artig å lese. Jeg skal ikke spørre hva du ga for halfcutet, men kjøpte du det av Egon? Åssen frakta du det fra der og til deg? Kostnader på det? Og hva slags år og generasjon er din? Antar du har 165/170hk siden du prater på en speedosensor eller hva det var. Eller har 145hk gze det og?

Fikk du med C160 6 trinns kasse? Fortell litt hva du har gjort annet enn å sette i motoren. Har du hjernen i motorrommet eller under dashen f.eks?
Ã…ssen er det med speedo og turteller? Var det andre finurligheter?

Intercooler: Hvis du ikke har skåret hull i panseret alt, åffer ikke kjøpe en FMIC - frontmontert IC? Da får du mye bedre kjøling og effekt. Trenger ikke koste mer enn 1000kr fra f.eks en cossie.

Bremser: Hva specs har dem og hva var inkludert i vraket?

Jeg kjøpte et altezza cut og fikk knapt med motor og kasse. Satt igjen et øvre wishbone i forstillinga. Resten var ribbet. Spurte i Australia på japparts.com.au om 4A-GE 20V cut. De sa at det var litt varierende hva som fulgte med på hvert enkelt cut, men regelen er at man skal "alltid" kunne starte opp en motor i et cut.

 #136955  av skody
 
Bilde hva skjedde? *stille*