TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vekt pÃ¥ mk2 turbo

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #115  av CelicaTurbo
 
Noen her (Markus?) som kan sjekke i vognkortet sitt hva vekten på sin mk2 Turbo er? Det er med tanke på beregning av avgifter til import og hittil har jeg regnet med at den veier 1300kg.

- Kristian -

 #117  av PÃ¥l
 
Hvorfor tar du ikke kontakt med (TG-Bil? De importerer jo MR2 fra Sveits og Tyskland. de har en rød turbo på lager, men jeg håper du ikke tar den, for den vil jeg ha :)

Fortell meg hvordan det går med importen og priser etterhvert da vel, er interessert i å importere selv.

 #119  av @lpher
 
jeg kjøpte faktisk Celican min dær jeg ;-)

og det vises til og med i trondheim at TG importerer mye
toyota...veldig mange av de importerte MR2'ene og celica'ene
her i trondheim er KT registrerte ;-)


@lpher

 #120  av CelicaTurbo
 
Så en svart Celica Turbo når jeg var i Trondheim i forbindelse med jobben sist så det kan jo stemme det :)

ellers, jeg vil ikke ha den røde turboen så Pål trenger ikke å være redd :)  Ikke noen annen grunn til det enn at jeg ikke er så glad i rød fargen egentlig (smaks sak da, ikke sant?) og heller vil ha en mørk blå eller en svart, eller drømme fargen er steel mist grey men den er jo helt umulig å oppdrive da. Men jeg vurderer å la TG-Bil importere bilen ja men jeg har faktisk aldri noensinne fått svar på noen epost som jeg har sendt til de og det er jo litt dårlig da? (Fikk et virus en gang men det teller nok ikke som svar :) ). Ellers er det ihvertfall to små "enmannsforetak" her i byen (Bergen) som kan importere for meg men jeg vet ikke om jeg heller skal la en større bedrift gjøre det.

- Kristian -

 #121  av MR2turbo
 
Hei!
Det står 1230kg+vekt av fører i vognkortet mitt, men jeg går ikke god for det, ....det har vært forskjellig vekt i alle vognkortene jeg har sett...  ???

 #127  av CelicaTurbo
 
1230?  hm, kanskje min er 1260 med fører da men jeg tror ikke det.. kanskje importøren din rett og slett har bøffet biltilsynet da? Men men, turbo-vekten er høyere enn NA vekten og jeg mener at 1260 er korrekt for min (sett tallet andre steder)..

- Kristian -

 #130  av MR2turbo
 
Trodde N/A en var 1230.. Mulig det er mer vekt i 93+ gerasjonen, ellers så mener jeg at det ikke er mer enn 1260 i hvertfall i min turbo. skal ta meg en tur på en vekt og sjekke neste gang jeg kjører forbi en.

 #131  av @lpher
 
Så en svart Celica Turbo når jeg var i Trondheim i forbindelse med jobben sist så det kan jo stemme det

det er blitt et par stykker etterhvert...omtrent de eneste GT4'ene som ble solgt nye her i trondheim,
var Åge Alexandersen sin første og den Mr.Adserø hadde
(tidligere eier/adm.dir. Toyota #### Bil AS) ;-)

>ellers, jeg vil ikke ha den røde turboen så Pål trenger ikke å >være redd   Ikke noen annen grunn til det enn at jeg ikke er >så glad i rød fargen egentlig (smaks sak da, ikke sant?) og >heller vil ha en mørk blå eller en svart, eller drømme fargen >er steel mist grey men den er jo helt umulig å oppdrive da.

enig der...visse biler kler visse farger...

jeg vurderer å la TG-Bil importere bilen ja men jeg har faktisk aldri noensinne fått svar på noen epost som jeg har sendt til de og det er jo litt dårlig da? (Fikk et virus en gang men det teller nok ikke som svar  ).

tror faktisk jeg sendte dem en forespørsel en gang..uten å få svar selv...not good ;-)

>Ellers er det ihvertfall to små "enmannsforetak" her i byen
>(Bergen) som kan importere for meg men jeg vet ikke om jeg >heller skal la en større bedrift gjøre det.

forhør deg litt...referanser på de firmaene...
letter å 'ta dem' HVIS noe skulle skje,
hvis de har lokaler i 'nabolaget' ;-)

jeg kjøpte av TG fordi de var de eneste så ut til å ha kontroll
på import av brukte toyota da.
var i hokksund å henta den sjøl....15.feb.1998 ;-)
de 60mila hjem gikk ganske radig tross steinharde tyske
piggfri dekk og drittglatt føre ;-)

@lpher

 #132  av @lpher
 
Jeez! ser dere ut til at det er 'auto sensur' på message boarden...på engelsk tilogmed! ;-)

'Toyota H£LL BIL AS'

den tenker jeg går igjennom jeg ;-)


@lpher
nå vet vi det og ;-)

 #134  av CelicaTurbo
 
Stemmer at det er autosensur ja men jeg har ikke lagt inn noe annet enn default engelske ord. Får ta det som det kommer for det kan være litt kjekt å ha for å unngå regelrett utskjelling mellom personer :)

men, når du sier det så er det mulig at 1992 (1993) modellen er tyngre da, den har trossalt større bremser og lenger ett-eller-annet i understellet (husker ærlig talt ikke hva det var som var forlenget der). Isåfall er det enda en grunn til at 91-modeller er så mye billigere enn 92-modeller (annet enn alderstrekk på avgifter).

Angående TG-Bil så man vel ringe de før man faktisk kan ha noe kommunikasjon med de da, men, om de har en turbo og jeg spør de om de kan importere enn annen så tviler jeg litt på at de gjør det. De risikerer jo å stå igjen med to turboer de ikke får solgt hvis ikke jeg vil ha bilen de importerte for meg da. Men, først selge min egen, har bestemt meg for å være "snillere" og kun ta 125,000 for den med stereoen.

- Kristian -

 #137  av @lpher
 
vedr. TG-Bil

tror ikke du trenger å bekymre deg for at de ikke vil ta inn en bil til deg, fordi de allerede har en på lager...

de er ganske imøtekommende

han ringte meg fra tyskland...for å høre hvilke av de han hadde funnet jeg ville ha ;-)

@lpher

 #138  av CelicaTurbo
 
ok, høres flott ut! Jeg har egentlig bare antatt at de ikke svarte pga at de er flinkere til "gammeldags" kommunikasjon enn med moderne epost :) Men først får jeg se om jeg får solgt bilen min til en fornuftig sum, hvis ikke så blir det ingen turbo på meg. Og så gå over regnestykket en gang til og bestemme meg for om jeg virkelig klarer meg i et par måneder uten bil :)

- Kristian -