TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• prøvde 0.9bar trykk..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1390  av CelicaTurbo

Har fått prøvd 0.9bar trykk i celicaen nå: drar vesentlig mye hardere nå ja, men, ser at den ikke klarer å holde noe særlig trykk i første og andre gir (kanskje den hopper opp til 0.9bar men daler fort ned til 0.7bar). Er jo allikevel artigere på lavere gir da :) På høye gir holder den seg stabilt på 0.9 og trekker bra men trykket daler fra ca 5000 o.min. og ender på 0.7 på toppen av turtallet ser det ut til, så, jeg tror virkelig at jeg bør få byttet den eksosen slik at motoren ikke blir strupet så mye på turtall :?

ellers, fikk gasset mot en BMW 528 her, fra rundkjøring og ut på tofelts motorvei: dro jevnt og trutt forbi den og distansen økte fortere og fortere selv om det hørtes ut som om han prøvde hardt å følge med.. ser meg fornøyd med det ihvertfall selv om det kanskje ikke er den hardeste bilen jeg kunne ha brynt meg mot.. :-)

men, neste steg: eksos (burde vel egentlig vært første steg) :)
 #1394  av erling

CelicaTurbo skrev:Har fått prøvd 0.9bar trykk i celicaen nå: drar vesentlig mye hardere nå ja, men, ser at den ikke klarer å holde noe særlig trykk i første og andre gir (kanskje den hopper opp til 0.9bar men daler fort ned til 0.7bar). Er jo allikevel artigere på lavere gir da :) På høye gir holder den seg stabilt på 0.9 og trekker bra men trykket daler fra ca 5000 o.min. og ender på 0.7 på toppen av turtallet ser det ut til, så, jeg tror virkelig at jeg bør få byttet den eksosen slik at motoren ikke blir strupet så mye på turtall :?

ellers, fikk gasset mot en BMW 528 her, fra rundkjøring og ut på tofelts motorvei: dro jevnt og trutt forbi den og distansen økte fortere og fortere selv om det hørtes ut som om han prøvde hardt å følge med.. ser meg fornøyd med det ihvertfall selv om det kanskje ikke er den hardeste bilen jeg kunne ha brynt meg mot.. :-)

men, neste steg: eksos (burde vel egentlig vært første steg) :)
Exos gjør seg, heftig spool up og jevnt trykk.

Har du no planer om senkesett/understell?

Du har vel lyst på lite skilt bak og kanskje... :) Den skiltplata du har bak skal være godnok grunn til å få lite, det var nettopp derfor de begynte med små, pga amerikanerne å sånn.

#1395  av CelicaTurbo

jeg har slikt firkantet skilt bak nå men det er for stort ja så skiltet går utenfor kanten sin nede og står på skrått, så, tenkte å skaffe meg et mindre skilt ja, det er jo blitt lovlig på biler som har behov for det nå. Men, da må jeg nok til biltilsynet og få det skrevet inn i vognkortet og det tar jo sin tid med meg :)

ellers så har jeg vurdert senking pga at bilen er jo rimelig høy, er jo trossalt laget for rally. Men, de hjulene som står på bilen nå fyller hjulbuen veldig bra og om jeg senker den så kommer det gjerne bare til å se dumt ut? Så, forløpig ingen senking..

ellers, fant ut at BMW 528 har 192hk/280Nm og klarer 0-100 på 7.5sek. Trodde faktisk at den var litt kjappere jeg da.. :)

#1426  av MR2turbo

Kristian..
Jeg er helt sikker på at bilen din ikke kommer til å se dårligere ut med senking! Åsså blir den nok enda tøffere å kjøre og da!! Selv om bilen er laget for rally så skal vel ikke du ut og hoppe med den?? :lol:

Selv har jeg høydeskrekk og føler meg mye mer komfortabel i en bil som er nærme bakken... :mrgreen:

#1437  av CelicaTurbo

hehe, vel, jeg liker jo best lave biler men fronten er slik at hvis jeg senker den så forsvinner toppen av dekket opp bak hjulbuen mens sidene fremdeles er synlige, altså dekket følger ikke hjulbuen så veldig bra men ser mer ut som en av de gamle citroen (?) som har en luke som dekker halve bakhjulet :)

#1443  av henningl

Synes jeg kan huske jeg hørte dekket ditt ta i innerskjermen et hull i veien når du hadde sving på rattet jeg? eller tar jeg helt feil da... Er vel muligens en fare for at du har for breie dekk (innpress?) til å senke?

#1444  av erling

Det er jo en smaksak hvordan det ser ut med senking, men det er helt utrolig hva det gjør med kjøreegenskapene. Kombiner det med noen harde dempere og du får en utrolig veiholdning og styrerespons. Det er enormt viktig i en motorsterk bil og ikke minst svært moro.

Når det gjelder plass i hjulbuen går det jo an og valse mer plass, uten at det blir ytre synlig forskjell. :)

#1445  av CelicaTurbo

hvis fronten "stuper" ned fra en fartsdump så tar dekket borti skjermen inni ja, men tror ikke det blir noe problem om jeg senker for da blir jo bilen også stivere så dekket blir ikke presset like mye opp..?

men jeg synes utseendet er litt viktig og det er IKKE pent når dekket forsvinner opp ovenfor kanten i hjulbuen pga senking selv om det ser ut til at det er nye moten på styling i USA (på enkelte biler står jo 1/3 av dekket oppi hjulbuen) :) (ref. en artikkel fra USA i et nylig Banzai blad jeg kjøpte)

#1450  av henningl

Ser frem til kristian skal teste bilen sin på grusvei jeg ;)

#1452  av CelicaTurbo

gjorde faktisk det i helgen, grusveien ut til Langeneset (som Henning kjenner til), kompis (Frode) kjørte bak og ruset motoren sin så jeg gav masse turtall og slapp clutchen, den slapp såvidt litt tak på dekkene før den raste av-gårde-kåre bortover, kjentes/hørtes ikke ut som om den spant i det hele tatt når turbotrykket kom for fullt heller.. :)

begynner å forstå at det faktisk var mulig for WRC-celicaen å nå 0-100 på 4.5 sekunder på grus, slik det offisielle tallet var :)

#1458  av MR2turbo

Det høres jo litt gøy ut med grusvei racer og da :wink: , men jeg ville nok ha prioritert senking.. Men det er jo en smakssak..

#1460  av CelicaTurbo

jeg får leke litt med photoshop eller noe da, og se om jeg får til et sammenligningsbilde hvor hjulene er løftet omtrent 30mm opp... så kan jeg jo se hvordan det blir med hjulbuen.. :) men det får bli en annen gang for senking og nye dempere står uansett ikke som pri 1.