TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er det noen her som har laget luftinntak selv?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #1268  av tahustvedt
 
Jeg har mailet Import-Tuning ang. Apexi filter. HÃ¥per de er billigere enn Blitz-filteret.

K&N-filteret er bare midlertidig, jeg gidder ikke å legge så voldsomt arbeid i bakplaten. :) Vi har utstyr for å "dimple" store hull, da. Ellers så kan man bruke en bass-port i luftinntaket.


Tor Arne

 #1273  av MR2turbo
 
Ja, Delene skulle lages førs (3-4 uker) og deretter sendes noe som tar 4-6 uker ....Det er virkelig til å bli utolmodig av! :)

Du bør absolutt spare til eksos, jeg synes det definitivt er verd pengene, bilen blir jo en helt annen oppover på turtall! og så er det jo lyden, da :wink: er det ikke sånn st lyden er halve opplevelsen? :D

 #1283  av CelicaTurbo
 
synes lyden er kjedelig i celicaen jeg, ihvertfall i forhold til MR2'en, men men, for å få skikkelig plass til et filter så må batteriet flyttes til bagasjerommet og det er jo en smule ekstrajobb da :?

 #1287  av erling
 
CelicaTurbo skrev:synes lyden er kjedelig i celicaen jeg, ihvertfall i forhold til MR2'en, men men, for å få skikkelig plass til et filter så må batteriet flyttes til bagasjerommet og det er jo en smule ekstrajobb da :?
Det går en GT4 (ST185) i Haugesund med saaftig lyd, Sånn eksos som detta:
Bilde
Han har sveisa inn BOV, har oxo open filter, men vet ikke hvordan han har gjort akkurat det. Iallefall go`lyd!
Sist redigert av erling den 06 aug 2002 00:37, redigert 1 gang totalt.

 #1307  av tahustvedt
 
Hehe...

Bilde

Vekten sier 1,3Kg. Litt tungt, men det gjør ikke noe. :)


Tor Arne

 #1310  av erling
 
Det så jo blankt og pent ut det, er det 3 toms? Eg bruke 4 toms takrennerør! :D

 #1314  av tahustvedt
 
Det er 2-1/2" samme som på innsuget på motoren.


Tor Arne

 #1352  av tahustvedt
 
Da har jeg bestillt et APEXi universalfilter fra import-tuning. :)

Skal bruke en fleksibel slange fra jobben til å koble det sammen. Det er en 2-1/2" slange fra gamle Bell UH-1B som har ligget på lager siden 80-tallet. :)


Tor Arne

 #1360  av MR2turbo
 
Det høres bra ut.. :) Apex'i filteret virker veldig bra...

 #1362  av tahustvedt
 
Må inrømme at jeg gleder meg som en unge som venter på julaften. :)


Tor Arne

 #1407  av MR2PÃ¥l
 
:wink: Hva er dimensjonen på det APEXi universalfilteret som du bestillte?? Tenker da på der røret skal stå.

:D MR2PÃ¥l.

 #1408  av tahustvedt
 
Filteret har en flat bakside med et 65mm hull (tror jeg) og fire gjengede hull for å skru skruer inn i. Jeg skal sveise på en stålring på enden av røret mitt som jeg bare skrur fast filteret på.

Jeg er ikke helt sikker men jeg tror man kan velge om filteret skal monteres med 65, 75 eller 85mm hull. Det finner jeg ut når det kommer. D


Tor Arne