Kjøpte komplett clutch fra kollevold av merke Helix Autosport. Dette skulle være av det beste på markedet?? Pris: ca. 6 500,- for komplett clutch.
Fikk ut kassa etter mye banning og steiking. Monterer sammen, resultat: Clutchen frir ikke ut.... Kassa ut igjen fordi jeg trodde utløserlager hadde glidd ut av stilling. Inn med kassa igjen. resultat: Clutchen frir fortsatt ikke ut.... Kassa ut igjen, og vi begynner å måle. Utveksling på trykkplata fra Helix er en helt annen en på org. trykkplate.
Konklusjon: Den passer rett og slett ikke. gjett om jeg skal returnere clutch til Kollevold! NÃ¥ setter jeg tilbake orginal Toyota clutch, den er bra nok, og koster mye mindre.
Styr unna!
Fikk ut kassa etter mye banning og steiking. Monterer sammen, resultat: Clutchen frir ikke ut.... Kassa ut igjen fordi jeg trodde utløserlager hadde glidd ut av stilling. Inn med kassa igjen. resultat: Clutchen frir fortsatt ikke ut.... Kassa ut igjen, og vi begynner å måle. Utveksling på trykkplata fra Helix er en helt annen en på org. trykkplate.
Konklusjon: Den passer rett og slett ikke. gjett om jeg skal returnere clutch til Kollevold! NÃ¥ setter jeg tilbake orginal Toyota clutch, den er bra nok, og koster mye mindre.
Styr unna!
- VW golf Rallye G60, 89 mod, ca. 200hk. Morsom bil
X Toyota Celica GT4 Carlos Sainz 1992/94 nr. 3269, CT20B turbo (solgt)
1.2 bar ladetrykk. Apex'i SAFC (piggyback)
2.5" komplett mongoose. Koni/luft
- 01 Peu Partner 2.0hdi (130hk)
X Toyota Celica GT4 Carlos Sainz 1992/94 nr. 3269, CT20B turbo (solgt)
1.2 bar ladetrykk. Apex'i SAFC (piggyback)
2.5" komplett mongoose. Koni/luft
- 01 Peu Partner 2.0hdi (130hk)