TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Etterlyser tidligere eier av min -94 Celica 2.0 GT

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #143011  av celicapower

eg har nå kjøpt meg en nye celica en 2gt 94 mod. med registrerings nr tv68666 også la eg merke til d at den første eigeren på bilen er sikkert medlem her siden han reklamerte for ts-ogn. og etter eg kjøpte bilen så fant eg vannlekasje i bilen men kun på fører siden framme og bak var sikkert 2-3 liter vann i bilen

så d eg lurte på om bilen lekte inn vann når han solgte bilen?

det eg vet fra før er at han er i fra førde i sogn og fjordane..

håper på tilbakemelding
 #143017  av erling

celicapower skrev:eg har nå kjøpt meg en nye celica en 2gt 94 mod. med registrerings nr tv68666 også la eg merke til d at den første eigeren på bilen er sikkert medlem her siden han reklamerte for ts-ogn. og etter eg kjøpte bilen så fant eg vannlekasje i bilen men kun på fører siden framme og bak var sikkert 2-3 liter vann i bilen

så d eg lurte på om bilen lekte inn vann når han solgte bilen?

det eg vet fra før er at han er i fra førde i sogn og fjordane..

håper på tilbakemelding
Vær så snill å lag en skikkelig topic neste gang da, som gjenspeiler problemet du har.. Bør ikke være så vanskelig å få til vel? Jeg har forresten endret på denne.

#143065  av CelicaGT

Hei!

Sikkert meg du leiter etter. :-)
Eg hadde ikkje noke til lekkasje i bilen når eg hadde den.
Sjekk drenering for takluka.

#143677  av celicapower

nei det er ikke taklukå det kommer fra men jeg har tatt sigafleks rundt alle proper på gulvet så nå gjennstår det bare å vente. dessuten har eg skifta foringen i nedrelenkearmen og då måtte eg kjøpa heile stage nytt og det kosta 4500,- og eg måtte ha 2 stk. + begge fram demperene har eg skifta 2000,- for begge + startmotoren tok kvelen 1 uka etter eg kjøpte den.

så det ble en dyre bil til slutt :(

#143746  av CelicaGT

Vanlig å måtte skifte deler i forstilling på super strut opphenget. Surt at delene er så dyre.
Noke som er gjort med bilen etter eg solgte den da???

#143762  av celicapower

d vet eg ikke d er jdm baklykter "øyelokk" og aqua farge inne med displayet og alt er lakkert sølv inni + apexi filter men om du huske om du har bytte register reim ?

#143763  av celicapower

men om d er en st202 eller 205 eg har ?? forsikring selskapet sa eg hadde 205 og d var han sikker på for han hadde en celica gt4 selv så han kunne litt om om celica meinte han og toyota var litt usikker men kom fram til at d er en st202 eg har ka stemmer?

#143764  av Hyperion

st205 er gt-four fra 94 og opp... Den jeg har i avataren med runde lykter! 4wd og 242 hk!

#143769  av CelicaGT

celicapower skrev:d vet eg ikke d er jdm baklykter "øyelokk" og aqua farge inne med displayet og alt er lakkert sølv inni + apexi filter men om du huske om du har bytte register reim ?
Ser ikkje ut som det er gjort noke meir med den siden eg hadde den.

Eg monterte sideskjørt,hekkskjørt,lakka interiøret,neon i fotbrønnen,øyelokk,jdm baklys,corolla sideblinkers,apexi filter,tverrstag i bagasjerommet.

Fekk ein faks fra tyskland før eg kjøpte bilen der det stod kva som var gjort på bilen. Husker ikkje ka som var gjort, men eg meiner at han som kjøpte bilen av meg fikk med den faksen.

#144751  av celicapower

ja men han har mistet den. så eg lurte på om du eventuelt kunne funnet ut om d er byttet registerreim for viss ikke så MÅ den skiftes nå

#144777  av CelicaGT

Det var den einaste kvitteringa eg hadde. Eg har heller ikkje nr til forhandleren i tyskland som eg kjøpte bilen fra. :-(

#144778  av celicapower

ka har du skiftet noen slitedeler på bilen då?

#144845  av 94CelicaGT

er det ikke servicehefte med bilen da..?

#144861  av henningl

Står ikke i servicehefte om man gjør ting selv.. ikke alle som gidder ta en 12 år gammel bil til service.

Om reg-reim er byttet skal stå på et klistremerke under panser en plass. Det skal være påskrevet dato og km-stand for sist bytte.

#144863  av sleeper

på min så står det på toppen av reimdekselet!