TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar lyd ved venstresving

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #147942  av BrennaRacing

Fikk bilen min hjem fra verksted i går...Toyota har fiksa masse ting, for at bilen skulle komme gjennom eu-kontrollen...

Men når jeg kjørte hjem så merket jeg at det kom en slags ule-lyd når jeg svinger til venstre... Noen som har vært borti det før?? Det høres litt ut som om det kommer fra høyre hjulet et eller annet sted...Det toyota har gjort foran er å bytte bremseklosser og skiver og fjærbeinslager på høyre siden...Kan det kanskje være noe av dette som ikke er gjort ordentlig??

Har tenkt til å ringe han mekanikeren, men gidder ikke å gjøre det nå i jula :D

#147969  av Beivakongen

Vanskelig å si.... men jeg har ville ventet til de hadde åpent igjen etter jul, å tatt me bilen tilbake til verkstedet å klaget på ulyden.
Sikkert noe som ikke ble gjort helt 100% :? .

:D God jul :D
 #147986  av Ter Bek

For meg så virker det som det kan være et hjullager som ikke er dratt til nok ettersom det er lyd bare når du svinger til høyre. :P
 #147987  av BrennaRacing

Ter Bek skrev:For meg så virker det som det kan være et hjullager som ikke er dratt til nok ettersom det er lyd bare når du svinger til høyre. :P
Lyden er der bare når jeg svinger til venstre....Å hjullageret er bare byttet bak, men det er jo mulig at lyden kommer bakfra...Litt vanskelig å høre
 #147988  av Ter Bek

selvfølgelig når du svinger til venstre for f........ det var det jeg mente. :P Huff disse julertider. Det går litt i surr.

#147989  av BrennaRacing

:lol: Ja, er lett for å bli litt mye ja :D

Skal ringe han mekanikeren på Tirsdag å høre hva han sier jeg :D

#148082  av Anders gullstein

Høres ut som et lager, men vet da aldri. Ihvertfall vært lager som har måttet blitt byttet når jeg har hatt slike lyder

#148084  av BrennaRacing

Ja, men syns det er litt rart...For jeg hadde den på verksted for å finne ut hva jeg måtte fikse for å få den godkjent...Når jeg hadde funnet ut det, så sendte jeg den til Toyota...Å ba han fikse feila, å hvis han fant noen andre feil så skulle han fikse det også...Å da er det litt rart at hjullageret eller noe foran har gått til .... uten at han har merket det...Men jeg må få han til å se på det i morra :D

Kan det være noe i dempertårnet eller no som ikke er festet ordentlig....?

#148090  av Mr2 Mk2

tipper det er i forbindelse med bytte av bremser....Lett for at det blir lyd da...

#148092  av BrennaRacing

Får håpe det er det :D

Men ABS`en min kutta også ut samme dagen som jeg fikk igjen bilen...Abs lampa har blinka veldig mye i det siste, men ABS`en har funka som vanlig...Men på lille julaften (da jeg fikk igjen bilen) så begynte abs-lampa å lyse, å når jeg da bremset hardt så funka ikke Abs`en...
Det er helt sikkert bare tilfeldig at det skjedde akkurat den dagen, men
klan det være noe mekanikeren har herpa??

#148328  av BrennaRacing

Da har jeg vært innom Toyota med bilen for å få skjekket hva den lyden var.. Å det var visst Kalipperen foran som ikke var helt god...

Så da måtte bilen inn igjen for overhaling av kalippern :D