TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skjørtebank med smidde stempler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #148777  av larsst185

Bilen min har smidde stempler som ble montert inn hos FMS i 2003.blokka ble da samtidig borra.jeg har merket meg at jeg har banking fra motoren når den er kald.bankinga vedvarer til motoren er helt driftsvarm men blir da borte.Det har vert sånn helt siden jeg kjøpte bilen,verken blitt bedre eller verre men jeg synes det høres helt for jævlig ut når jeg starter opp i 15 minus.Er det noen andre som har smidde stempler i sin bil og kan bekrefte at man faktisk kan få ganske mye skjørtebank med sånne stempler?

#148783  av Christian

Hadde det samme på min forrige motor, ikke noe unaturlig det om du har smidde komponenter i motoren. Er bare veldig viktig at du ikke belaster motoren før den er varm.

#148785  av larsst185

Nei,var egentlig det jeg trodde.synes bare det var påfallende mye.høres jo ut som en gammel sjark.menmen.litt må man vel ofre for å ha en motor som tåler litt.

#148857  av GT4 CS

Har og en bankelyd i min motor til den blir varm, har ikke sjekket om jeg har org innmat eller noe annet. Enste jeg vet at motoren har overlevd alt som vanligvis skulle drept den :)
Men den bankelyden har vært der siden jeg kjøpte bilen,kjørt over 60000km siden da.
Men den lyden er irriterende,og mest fremtredende da det er kaldt ute.