TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av oljetrykksmÃ¥ler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150448  av larsst185

Jeg monterte oljetrykksmåler i A-stolen idag,men klarer ikke å bli helt fortrolig med å kjøre oljetrykk gjennom en plastslange og inn i bilen.Er det noen som har erfaring med om dette er stabilt og holdbart?.Hadde kobberrør på HKS måleren på den forrige bilen,virka litt mer solid.En ting til er at jeg har 0 bar (!!) på tomgang.hm,På ca 1200omdr har jeg 0,5 bar ca.iflg boka skal det være 0,3 på tomgang.er litt usikker på om det egentlig har så mye å si.
 #150512  av sleeper

larsst185 skrev:Jeg monterte oljetrykksmåler i A-stolen idag,men klarer ikke å bli helt fortrolig med å kjøre oljetrykk gjennom en plastslange og inn i bilen.Er det noen som har erfaring med om dette er stabilt og holdbart?.Hadde kobberrør på HKS måleren på den forrige bilen,virka litt mer solid.En ting til er at jeg har 0 bar (!!) på tomgang.hm,På ca 1200omdr har jeg 0,5 bar ca.iflg boka skal det være 0,3 på tomgang.er litt usikker på om det egentlig har så mye å si.
om det er måleren din som kødder løitt eller hva det er vet ikke jeg, men det er stor forskjell på og ha 0.3 og 0.... (litt smøring VS ingen smøring)

#150528  av T23 Turbo

Jeg ville købe en med elektronisk føler.Så er det kun ledning der skal føres op.
MVH Finn

#150535  av larsst185

Føler meg rimelig sikker på at det er det jævla mekaniske instrumentet som kødder.Oljelampa slukker jo liksom ikke hvis jeg ikke har trykk på tomgang,å det har den bestandig gjordt.Men blir automatisk usikker når den viser 0.hvilke typer målere bruker elektrisk giver?Blitz kansje?

#150548  av sleeper

autometer lager ivertfall..

#150555  av sindrejl

autogauge også.. koster liksom ingenting.. helt meningsløst med mekanisk inn i bilen ;)

#150564  av w-master

sindrejl skrev:autogauge også.. koster liksom ingenting.. helt meningsløst med mekanisk inn i bilen ;)
Kostere ca 300,- og veldig enkelt og koble opp :)

#150565  av GT4 CS

Har en ubrukt duppeditt du kan kjøpe av meg ;) Den er elektronisk. Kan skifte mellom en haug farger, den kuleste er lilla hehe, NOT

Er den i midten på A-stolpe holderen, satt der kun for og ta opp plassen da jeg aldri fikk somlet meg til og kobble opp resten pga jeg måtte modde brakett til ic for og få plass,
Vet blitz har elektronisk også
Vedlegg
høst bilder 009.jpg
høst bilder 009.jpg (28.11 kiB) Vist 581 ganger

#150573  av larsst185

De jeg har nå er motometer.autogauge har jeg prøvd å de var så unøyaktige at jeg synes de var ubrukelige.gt4cs:hvilket merke?

#150578  av GT4 CS

Sjekket istad, er faktisk autogauge :(
Så da er det vel bortkastet og prøve?
Om du vil kan jeg sende det oppover til deg gratis, skylder deg fortsatt for den adapteren til luftfilteret du sendte for leeeeenge siden,sånn ca2år

#150591  av larsst185

ok.må vel kansje rette meg selv litt.de målerne jeg hadde som jeg har dårlig erfaring med er autogauge,selges overalt nesten og er en kopi av autogage som skal være mye bedre.Hva skal du ha for selve måleren da?om du tenkte på gratis frakt.!?

#150939  av Tor

Gammel måleren min jo :)

#150941  av TheStig

auto meter er iallefall veeeldig bra.. Autogauge er vel mer pynt enn funksjon i

#150947  av GT4 CS

larsst185 skrev:ok.må vel kansje rette meg selv litt.de målerne jeg hadde som jeg har dårlig erfaring med er autogauge,selges overalt nesten og er en kopi av autogage som skal være mye bedre.Hva skal du ha for selve måleren da?om du tenkte på gratis frakt.!?
Send med pm med addressen din du:) Så sender jeg den så fort jeg finner igjen selve oljetrykksgiveren, den har lekt gjemsel med meg hehe

#151009  av larsst185

rettelse:jeg skrev jeg hadde motometer.Det jeg har er autometer,og som the stig sier trodde jeg også dette skulle være brae greier.