Skulle hjem fra jobb i dag så kjørte jeg i ca 5 minutter uten at det kom noe varmluft fra varmeanlegget. Dette syntes jeg var merkelig. Temperaturmåleren på dashbordet viste normal driftstemperatur, ca midt på. Jeg stoppet bilen for å fylle bensin. Når jeg skulle kjøre videre ser jeg at det ryker fra motorrommet.. (vanndamp) det første jeg tenkte var: FAEN! Nå er det hose form hell som har sprukket igjen! Jeg ser da samtidig at temperaturen kommer OVER halv, noe den aldri gjør. Så jeg stopper bilen med en gang og går ut for å sjekke. Lar den kjøle seg ned litt før jeg tar av radiatorlokket på påfyllingstanken i motorrommet. Der kom det masse damp ut.. Jeg fikk tak i noe destilert vann som jeg helte på, ca 1 liter..
Startet bilen igjen men fremdeles ikke noe varme i varmeanlegget. Jeg kjører litt fremover, og da kommer varmen med en gang... Temperaturen på vannet er normalt, og jeg kjører midt nede i de undersjøiske tunnelene nå. Jeg trykker inn chlutchen og triller nedover, og joda, da blir det ISKALDT igjen, all varme forsvinner fra varmeanlegget.. jeg slipper chlutchen og gir på litt, og da kommer varmen igjen med en gang...
Hva i ALLE dager er det som skjer????...
Startet bilen igjen men fremdeles ikke noe varme i varmeanlegget. Jeg kjører litt fremover, og da kommer varmen med en gang... Temperaturen på vannet er normalt, og jeg kjører midt nede i de undersjøiske tunnelene nå. Jeg trykker inn chlutchen og triller nedover, og joda, da blir det ISKALDT igjen, all varme forsvinner fra varmeanlegget.. jeg slipper chlutchen og gir på litt, og da kommer varmen igjen med en gang...
Hva i ALLE dager er det som skjer????...
- MR2 TURBO -