TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica GT-Four 93->?????

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #8405  av ToyRacing
 
Hei er det noen her som har erfaring med disse bilene? Vil høre alt som er pluss og minus med disse, hva jeg bør se opp får ved kjøp. Lurer på å kjøpe en slik i løpet av sommeren :D Kom gjerne med linker til bra sider på nette å.

Mvh ToyRacing

 #8407  av CelicaTurbo
 
tja, er vel ikke så mye å vite om dem egentlig. Er ganske få av de men er du ute etter hvilke erfaringer folk har med disse bilene er vel Yahoo Groups sin britiske GT4-liste et godt startsted for den bilen er vesentlig mer vanlig der. Bilen er egentlig ganske identisk med den tidligere modellen med unntak av karosseri så klart, har en 3. gen 3S-GTE motor og vannkjølt intercooler, er litt lettere i vekt enn tidligere modell og litt kraftigere motor så den hevder seg bedre mot andre biler.. Drivverket og hjulopphenget er omtrent uforandret fra tidligere modell såvidt jeg har sett av folks kommentarer på internasjonale diskusjonsgrupper.

Ellers har vi vel ett medlem med en slik bil men det er over ett år siden han var på forumet sist men søker du i forumet skal du kunne finne en post fra ham med et bilde av bilen, han har en WRC-modell og den eksisterer det ikke mange av.. :)

 #8412  av mk1 black limited
 
Den er forøvrig til salgs nå, av en ny eier. Se siste Autofil (bladet).

NB: Bilen har vært av veien, hele den ene siden er rettet og bilen opplakkert, ringte på den for noen måneder siden.

 #8417  av CelicaTurbo
 
vel, om bilen har vært av veien vil jo det redusere prisen noe da, men da må du virkelig forsikre deg om at det er gjort bra jobb med reperasjonen også :?

 #8422  av ToyRacing
 
Jeg skal nok prøve å finne en som ikke har vært av veien :) Eller noen som har noen om disse bilene?

 #8441  av CelicaTurbo
 
prøv denne yahoo gruppen: http://groups.yahoo.com/group/GT-Four-Owners-UK

De har en smule mye bedre med ST205 i England enn det som er her til lands, synd, men det betyr også at du får en meget sjelden bil om du henter en slik en da :)

 #8462  av arild
 
Den som er i autofil-bladet nå, har vært innom mange eiere de siste årene etter det jeg har skjønt.. mulig det er en grunn til det..

 #8469  av Goose
 
lån bilen og kjør den innom teknisk kontroll hos naf, dem finner feiler, eller ta en teknisk kontroll hos en toyota forhandler som har peiling på GT4. (få av dem)

 #8481  av CelicaTurbo
 
er vel ingen forhandlere som har peiling på GT4 egentlig :(

 #15732  av larsst185
 
Joda.undertegnede!Toyota Nordvik avd Sortland :P

 #15738  av CelicaTurbo
 
litt langt for meg å dra egentlig :)

 #15739  av @lpher
 
Vet Toyota Hell Bil i Trondheim har en og annen expert som kunne sjekket den NØYE også om Sortland blir for langt unna ;-)


@lpher

 #15748  av CelicaTurbo
 
det her er en ganske gammel tråd som ble funnet frem igjen så jeg tror ikke diskusjonen som såden er reell lenger..