TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trekking av kabel til bagasjerommet i mr2?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #157875  av Raze_r

hei.
lurer på en ting:
når man skal ha forsterkeren i bagasjerommet på mr2 mk2. åssen trekker dere da ledningene? gjennom motorrommet? i rør eller noe?

takker for svar. har tenkt meg forsterker i bagasjen :D

#157956  av Raze_r

ingen som gjort dette før?

#157960  av @lpher

Chris, this is your wake up call! :D

#157991  av chris

@lpher skrev:Chris, this is your wake up call! :D
Yes! :P

Riktignok ingen bilder av motorrommet her da, men:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10855

53mm2 strømkabel er dratt gjennom motorrommet i bare en sort strømpe (for å gjøre det litt mer diskret), gjennom kabelgjennomføringen på venstre side fra kupe til motorrom, og lagt under dekselet på samme side, bak til veggen mot bagasjerom, borret hull, og dratt den gjennom der og ned bak teppet. Resten av kablene ligger på motsatt side, men på samme måte (er to kabelgjennomføringer fra kupè til motorrom, en på hver side, kan være litt småtrangt å komme til).. der ligger signalkabler og høyttalerkabler, rundt vifta til intercooleren. Anbefales å ha godt skjerma kabler ;) Jeg bruker Monster Cable signalkabler og Rockford strøm-og høyttalerkabler.

Kan godt ta et par bilder, om du føler trangen :)

Husk at det er Copyright på monteringen! :D

#158228  av Raze_r

takker crish.... bilder hadde vært helt yppelig:D

#158254  av chris

Her er et par bilder, vet ikke om de hjelper deg men..
Vedlegg
Img_3889.jpg
Img_3889.jpg (53.4 kiB) Vist 895 ganger
Img_3887.jpg
Img_3887.jpg (47.32 kiB) Vist 902 ganger

#158357  av Raze_r

takker :D men blir et ikke litt varmt for ledningene der?

#158389  av chris

Raze_r skrev:takker :D men blir et ikke litt varmt for ledningene der?
Har ikke opplevd det som noe problem jeg i hvert fall :) Men de trenger jo ikke akkurat å ligge borti turboen eller eksosen da :P

#158505  av Ace

Kan kaste meg på det Chris sier at dette er egentlig ikke noe problem.

Gjorde stort sett det samme som han : Kjørte høytalerkablene + strøm +styrestrøm igjennom hylsteret i de orginale gummihylstra på høyreside i kupe. disse kommer ut litt nedenfor luftfilteret. Festet ledning igjennom motorrommet med strips + limpistol. For å få disse inn i bagasjerom smørte jeg opp ledningen med litt fett og kjørte de igjennom de orginale hylstrene.( Minimalt med plass , så her må man smøre seg med god tålmodighet=)

Når det gjelder signalkabel tok jeg denne på venstre side, men denne ble kjørt ut igjennom hullene ut til karroseri nedenfor beltefestet. Ved hjelp av en slik fleksibel plastikk kabel med metal hette som man bruker til å strekke ledninger i hus. Fisket endel frem og tilbake og fikk den over hjulbuen og ender da bak i siden av bagasjerom.
(Kanskje en enklere variant hvis man har ork og tålmodighet å legge alle kablene her enn å gå igjennom motor,men da ikke signal på samme side som strøm)

Stikkordet er iaff, Ja dette er mulig med en god smøring + tålmodighet

8)

#158698  av Raze_r

takker for alle svar :D dette skal det nok bli en greier på skjønner du :wink: