TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor mye hk?????

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #15783  av kennethx
 
Den reaksjons tid er vel så som så. Tiden starter ikke fra det er grønt lys, men fra du starter å kjøre. Reaksjonstid er vel tiden fra grønt til du kjører, og egentlig helt uinteressant. Men jeg kan jo ta feil....har gjort det før :)

Det ville i allefall forklare en høyere "reaksjonstid" enn 60 tid.

 #15792  av CelicaTurbo
 
hm, faktisk er det godt mulig det stemmer det der for jeg mener de bablet noe slikt første gang jeg var på streetlegal..

 #15803  av erling
 
Stemmer at det er tiden fra grønt til man reagerer. Og det har mye å si like som de andre tingene man taper tid på. Klokka starter jo på grønt lys.

 #15805  av funkes
 
Reaksjonstid er absolutt ikke uinteressant :)
Husker siste street legal oppi her...
Var sånne småjenter med "mopedbiler" som så ut som top fuel biler som fikk lov til å kjøre litt, og hun ene jenta på 11 år kjørte reaksjonstider på fem tusendeler!

Det står det respekt i hos en 11 åring!

 #15811  av CelicaTurbo
 
dæven ja :)

 #15812  av kennethx
 
Joda, men jeg mener det er bevegelse/fotoselle sensor som starter tiden ikke grønnt lys. Har sett klipp der biler starter 2-3 sekunder etter sin motpart og vinner selv om de kommer i mål etter. De bare kommer i mål raskere! Så det kommer helt ann på reglene som gjelder det da. Starter tiden fra grønnt, eller fra når du starter å kjøre.

 #15822  av CelicaTurbo
 
det er også en "bracket" klasse hvor en motstander får et forsprang bestemt utifra sin forrige kjøring, meningen er vel at biler med forskjellig motorstyrke skal kunne konkurere mer direkte mot hverandre.. altså at føreren får mer å si for resulatet :) På Eikås kjører man blandt annet denne klassen på street legal.

Men jeg mener også at klokken starter når bilen beveger seg og ikke når treet lyser grønt, men det er jo mulig at dette varierer fra sted til sted? Jeg mener ihvertfall dette ble forklart første gang jeg var på eikås :)