TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#159985  av larsst185

Ah.takk,har oljekjøleren ute nå.skal sjekke dette.

#160519  av larsst185

update:Fikk 2 siste lagrene onsdag,disse var pakka opp av en anna forhandler,prøvd,passa ikke,lagt i embalasjen uten beskyttelses plasten på og returnert toyota norge.Når jeg da fikk disse lagrene var de full av riper og hakk.UBRUKELIGE :evil:
Bestillte så to nye i pakke over natt til torsdag.men kom de torsdag??NEI.Sendt på vanlig måte,og skulle komme idag,lørdag,men linjegods har stengt så jeg ringte rundt å fikk de til å slippe meg inn på terminalen så jeg skulle få ut lagrene,joda,åpna eska og dær ligger ett lager,ikke to.
Siste lagret er i rest fra importøren.Jeg er veldig nær å bli sinnsyk akkurat nå :evil:
SKÃ…L folkens..

#160521  av sleeper

hehe.. akkurat på lager så er ikke toyota så veldig gode!!
en kammerat av meg fikk 4stk BRUKTE lager når han kjøpte på toyota!!

#160522  av larsst185

ja.er jo forhandlere som misbruker tilliten med å få ha retur på deler som er feilbestillt.jævli irriterende.

#160931  av larsst185

fikk gjort endel idag.satt inn alle lagrene,looking good!fikk også montert ny oljepumpe.Noen som har montert ny pumpe før som har erfaringer med å bruke pakningstoff i tillegg til pakningen som følger med pumpa,iflg verkstedhåndboka skal det ikke brukes pakningstoff,kun pakning,men jeg er litt skeptisk til at dette blir tett.
Vedlegg
DSC00883.JPG
DSC00883.JPG (148.77 kiB) Vist 1252 ganger
Ny downpipe.Noen som har hørt om dette merket?
Ny downpipe.Noen som har hørt om dette merket?
DSC00881.JPG (161.63 kiB) Vist 1261 ganger
DSC00874.JPG
DSC00874.JPG (188.4 kiB) Vist 1259 ganger
motor.JPG
motor.JPG (207.09 kiB) Vist 1273 ganger

#160942  av sleeper

når jeg monterte oljepumpa mi så brukte jeg LITT pakningstogg akkruat i skjøten av oljepumpa-blokka-mot pakningsflata til oljepanna!

IKKE BRUK PAKKNINGSTOFF NOEN ANNET STED PÅ PUMPA!! har sett noen eksempler på folk som har gjort det og det ser IKKE pent ut!! når du trøkker den sammen så presses det pakkningstoff inn i pumpa og dermed tetter det oljekanaler!!

#160986  av larsst185

Ja,hadde bare tenkt meg et tyyynt lag.meeen da driter jeg i det.Var det jeg helst ville. :) thanx.!

#161101  av larsst185

Lakka blokka i dag og fikk laga meg block of plater til egr`n.Det er regelrett godt å rive vekk unødvendig dritt fra motor rommet :) .Evap på kullfilter skal også bort før motoren settes inn.
Vedlegg
Ny Rotor,fordelerlokk og pluggledninger:)
Ny Rotor,fordelerlokk og pluggledninger:)
DSC00906.JPG (223.24 kiB) Vist 1251 ganger
egr block off 2
egr block off 2
DSC00902.JPG (168.94 kiB) Vist 1257 ganger
egr block off 1
egr block off 1
DSC00903.JPG (170.2 kiB) Vist 1255 ganger
egr borte
egr borte
DSC00901.JPG (196.39 kiB) Vist 1268 ganger
lakkert blokk
lakkert blokk
DSC00907.JPG (222.85 kiB) Vist 1259 ganger

#161105  av ErikG

Ser veldig bra ut detta!! Hvordan lakk bruker du på blokka? Er veldig likt mitt prosjekt det du driver med. Kjekt og vite hvem man skal henvende seg til når problemene dukker opp.

#161108  av larsst185

Hvilken type lakk det er vet jeg ikke helt,skal sjekke imorra.en type varmebestandig billakk.en på lakkavdelinga hos oss blanda.skulle vist sitte bra.Bare å spørre om du støter på problemer.håper på å fyre igang til helga eller iløpet av helga.Er litt utsultet på gt4 nå kan man si :)

#161114  av sleeper

pass på at uluftinga fra kullfilteret som du fjerner går UT av motor rommet da! (ikke så smart med bensingass i motor rommet!)

jeg koblet også inn et av de gammaldagse bensinfiltrene i serie sånn at det ikke kommer noe inn den veien!

#161131  av GT4 CS

Ang egr har jeg hørt det er visse fordeler og fjerne, senker bla innsugstemp. Men hvorfor fjerne kølfilteret?

#161132  av sleeper

GT4 CS skrev:Ang egr har jeg hørt det er visse fordeler og fjerne, senker bla innsugstemp. Men hvorfor fjerne kølfilteret?
fordi det er JÆVLIG stygt og tar masse plass! (og egentlig ikke gjør no fornuftig..)

#161154  av GT4 CS

Kjekt og vite, da jeg en vakker dag river ut min skal jeg lakke den rosa og sende den i posten til deg. Har du hagle kjører jeg opp til deg så kan vi avlive den :lol:

#161157  av sleeper

hehe..lurer litt på om det ikke er så veldig sunt og åpne den greia der! (litt som at det ikke er smart og åpne opp en katalysator!)

men er ikke sikker da!

nei, nå må vi slutte og stjele tråden hans her! :wink: :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13