TheStig skrev:ikke ofte at en ny toyota motor blir skjært da. Ellers er ikke innkjøring så viktig som det var før
Men gasser du noe med kald motor? Viktig at du ikke er over 3-4000 rpm de første 15 min ca ... Er vel ikke oljetemp måler i bilen? Isåfall er en tommelfingerregel at oljen bruker dobbelt så lang tid som kjølevannet på å nå optimal drifttemp.. Da først kan du gasse friskt
men dette vet du kanskje ?
Tidligere kjøretøy som jeg har trimmet har jeg alltid latt stå i 5-10 min før jeg har begynt å kjøre i det hele tatt... Er ekstremt forsiktig så lenge motoren ikke er varm for veit hvor farlig dette kan være, all logikk tilsier jo at dette kommer til å gå til helvete
Veien til byen fra meg er 5 km lang sånn cirka, bruker ihvertfall 10 min bare på å komme meg ditt, gasser aldri på før ihvertfall dette, hadde jeg prøvd før så ville det ikke vært mye understell igjen på bilen

Litt dårlige veier kanskje
Kjørte temmelig rolig hele den første månden med bilen faktisk (kjører mye så det blei langt

), og som du sier, innkjøringa er ikke så viktig lenger, er tross alt bare de første timane som er de ordentlig sårbare
Personlig mener jeg dette må komme fra en produksjonsfeil, toyota motorer er ikke kjent for å skjære seg akkurat, og ihvertfall ikke så nye... Har kjørt 12-13 mil med den nye motoren nå, aldri vært over 4k rpm enda, og dette har vært på varm maskin

Denne gangen skal det kjøras ekstremt bra inn før jeg skal begynne å bruke gassen igjen

Men er litt vanskelig når det kommer bmwer, 200 sxer++ å ligger oppi ræva di

men har holdt meg hittil
---------------------
Audi felger er fine, kikka på noe av det samma jeg også

Blir enten no sånt, eller momo gtr (eller kanskje noen av de nye seriane), trur det blir momo siden dette gir mest farts utrykk, bilen skal kle en bane

Personlig vil jeg nok prøve å legge litt penger i dekkene med en gang, for hater de dekka jeg har nå blant annet... Bilen min skal ikke sleppe når jeg går inn i slake svinger i stor fart, nå ligger jo ræva å logrer som en sprek bakhjulstrekker
Er enig med deg (maarten) i at bilen trenger litt mer hester i bånn, men tru det eller ei, kjør 90 hestern i stasjonvogn et par uker, da synes du den går bra på bånn av registeret

hvis du får deg chip så må du komme med en god og grundig forklaring på hvordan det funker for deg++