TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 mk1 "banebil"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #163880  av steffen karlstad
 
post slettet.


se kjøp og salg for ferdig resultat.
Sist redigert av steffen karlstad den 22 mai 2006 10:42, redigert 1 gang totalt.

 #163934  av cs2451
 
Dette høres ut som et kjempe prosjekt. Men legg ut flere bilder da. Det liker vi:D

 #164487  av steffen karlstad
 
cs2451 skrev:Dette høres ut som et kjempe prosjekt. Men legg ut flere bilder da. Det liker vi:D
dr bra bildene kommer når motor kommer fra motorteknikk og bilen fra lakk.. men skal legge ut bilder av nye delene..

gamle bilen til sindrej her på forumet...
Vedlegg
IMG_1992.jpg
IMG_1992.jpg (93.95 kiB) Vist 1629 ganger

 #164514  av lasserj
 
dette hørtes morro ut! men hvorfor fjærne T-VIS? dette blir jo en som bare går bra fra 4000rpm ++

 #164556  av Mr2 Mk2
 
steffen karlstad skrev:T-VIS er bare et hinder for luftstrømmen når man monterer kammer.
man øker turtallsperren opp til 8800 og motoren har ingen efekt før 4500 med hks kammene...
God grunn til å beholde t-vis systemet
steffen karlstad skrev:uansett sjeldent man ligger under 4000 på banekjøring og defor bare en luft hindring.
T-vis`en er jo ingen luft hindring på høyt turtall.

 #164559  av lasserj
 
T-VIS er jo til for og forbedre moment under 4500rpm, det gir høyere hastighet på innsugs lufta, det er hele vitsen med t-vis

 #164598  av steffen karlstad
 
.
Sist redigert av steffen karlstad den 22 mai 2006 10:44, redigert 1 gang totalt.

 #164601  av lasserj
 
jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?

 #165175  av steffen karlstad
 
.
Sist redigert av steffen karlstad den 22 mai 2006 10:45, redigert 1 gang totalt.

 #165176  av steffen karlstad
 
fikk motoren min i dag fra motor teknikk..

nydlig syn, ferdig polert og totoalrenovert topp, veiv og blokk nydelig!

bilder i kveld håper jeg..
Sist redigert av steffen karlstad den 07 apr 2006 06:17, redigert 1 gang totalt.

 #165464  av steffen karlstad
 
toppen og blokka.

fikk også vannpumpe, rotor, fordeler, tennplugger, tennkabler, registerreim, topp pakning (metall)
Vedlegg
IMG_2039.jpg
IMG_2039.jpg (181.96 kiB) Vist 1607 ganger
IMG_2040.jpg
IMG_2040.jpg (233.04 kiB) Vist 1614 ganger

 #165478  av sleeper
 
steffen karlstad skrev:
lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?
bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.

papirer skal legges ut.
kan ikke justere tenning med den....
en ting du og alle andre som mapper bilen om med air\fuel controller er at disse somregel kun endrer signalet motoren får fra luftmegdemåleren!
hvis du justerer motoren slik at den får mindre bensin så betyr det også at ecu vil tru den får mindre luft! dermed så justerer den også veldig ofte opp tenninga og dermed får du veldig lett tenningsbank!
(så det er ikke bare og justere benisinen til et bra nivå, må også huske på og sjekke tenninga og at det ikke banker!

 #165482  av steffen karlstad
 
sleeper skrev:
steffen karlstad skrev:
lasserj skrev:jeje, blir sikkert en morro bil å kjøre:) men forrsten trudde Toyota ECU`er var umulig å mappe?
bruker apexi air/fuel kontroller...
så mapping er vell litt å ta i men justere tenning og bensin i bremse benk skal gjøres løpet av april/mai.

papirer skal legges ut.
kan ikke justere tenning med den....
en ting du og alle andre som mapper bilen om med air\fuel controller er at disse somregel kun endrer signalet motoren får fra luftmegdemåleren!
hvis du justerer motoren slik at den får mindre bensin så betyr det også at ecu vil tru den får mindre luft! dermed så justerer den også veldig ofte opp tenninga og dermed får du veldig lett tenningsbank!
(så det er ikke bare og justere benisinen til et bra nivå, må også huske på og sjekke tenninga og at det ikke banker!
takker for gode tips, men hovedsak så skal den "lures til mere bensin" og derfor skal all justering av motor tas på bremsebenk.