TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høytalere i MR2 MK1

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#166048  av @lpher

4" eller 10cm om du vil :)
 #166054  av sindrejl

pezman skrev:Noen som vet hvor store de orginale høytalerene er i MK1'n?
4" oppe der og så får du vel inn noen ikke alt for dype 6x9" i døra om du vil :) en grei løsning.. men 4" er egentlig håpløs for høy musikk.. blir for mye bass i de små knertene..

mr2

#166066  av proson

10cm foran, går vel an å bruke 17cm i døra (6x9" blir vel stående litt i veien chris?). Jeg har i tillegg 6x9" Pioneer høyttalere bak stolryggen i 22mm MDF kasser (vendt oppover) Og så har jeg bygd meg en høyttalerkasse som jeg har satt i en 8" Bass, som er plassert mellom setene. (formet som en T)

Ble meget bra! :twisted:

Pioneer kommer snart på med en 8" Sub som er meget flat! Passer også bak stolryggen! Skal bytte ut min Rockford sub når den kommer på markedet :) Kommer i løpet av vår/sommeren.

Hvem sa det ikke gikk an å lage bra anlegg i MR2 uten å ødelegge bilen??? :wink:
Vedlegg
DSC00138.JPG
DSC00138.JPG (221.53 kiB) Vist 1089 ganger
DSC00042.JPG
DSC00042.JPG (215.43 kiB) Vist 1089 ganger
DSC00041.JPG
DSC00041.JPG (271.84 kiB) Vist 1102 ganger
 #166097  av @lpher

proson skrev:(6x9" blir vel stående litt i veien chris?)
Neida, går fint det :) Men det innebærer selvfølgelig litt mer inngrep i bilen enn mange er villige til å godta :)
 #166099  av @lpher

proson skrev: Pioneer kommer snart på med en 8" Sub som er meget flat! Passer også bak stolryggen! Skal bytte ut min Rockford sub når den kommer på markedet :) Kommer i løpet av vår/sommeren.
Eh...trenger ikke synke helt ned til Pioneer for å få til en 8" der vel?! :mrgreen:
 #166126  av proson

@lpher skrev:
proson skrev: Pioneer kommer snart på med en 8" Sub som er meget flat! Passer også bak stolryggen! Skal bytte ut min Rockford sub når den kommer på markedet :) Kommer i løpet av vår/sommeren.
Eh...trenger ikke synke helt ned til Pioneer for å få til en 8" der vel?! :mrgreen:
Du disser Pioneer bare fordi vi KNUSER dere prismessig på Pioneer produkter :lol: :roll: :wink:
 #166173  av @lpher

proson skrev: Du disser Pioneer bare fordi vi KNUSER dere prismessig på Pioneer produkter :lol: :roll: :wink:
Ehh...tror ikke det gitt :D Er vel mer det faktum at de ikke er like flinke på høytalere og subber...som de er på spillere :mrgreen:

#166183  av CreeVal

MÃ¥ da si at de har gjort en god jobb med SPL subene sine da :)
TS-W121SPL syns jeg selv er helt konge, rett og slett fordi jeg har 2 av dem selv.
Kjøpt på Bilradiospesialisten ;)

#166197  av @lpher

CreeVal skrev:MÃ¥ da si at de har gjort en god jobb med SPL subene sine da :)
TS-W121SPL syns jeg selv er helt konge, rett og slett fordi jeg har 2 av dem selv.
Kjøpt på Bilradiospesialisten ;)
Joda...de skal ha ros for at de har begynt å tatt bass seriøst igjen :) For de var svære på dette feltet for mange år sia...også ble det en del år med dvale...men nå ser det ut til at de kommer tilbake for fullt :) Men...de er nok ikke i mål enda :wink: Har vært litt for høy feilprosent på SPL-subbene til at jeg vil kalle dem kjempebra...men theyre definately getting there :D
 #166247  av proson

Feilprosenten på SPL subbene er vel seriøst ikke spesielt dårlig da! Jeg har jobbet på Torshov i 7 mnd nå, og vi selger MYE SPL subber, og vi har ikke fått inn en eneste en mens jeg har jobbet her :wink: Så det stemmer nok ikke helt Alf... Mulig det var mye feil med dem før..?

Vel, det kom inn en 3004SPL, men kunden hadde kjørt et skrujern rett gjennom høyttaleren! :lol:

Synes SPL subbene er kjempebra jeg :wink:

#166251  av Amund

hadde en 8" boston pro sub bak hvert sete jeg. fungerte utmerket!
enig med @lpher, at pioneer høyttalere ikke er verdens beste. biltema til halv pris er bedre faktisk. (som bilradiospesialisten her i bergen måtte inrømme...)
 #166276  av @lpher

proson skrev:Feilprosenten på SPL subbene er vel seriøst ikke spesielt dårlig da! Jeg har jobbet på Torshov i 7 mnd nå, og vi selger MYE SPL subber, og vi har ikke fått inn en eneste en mens jeg har jobbet her :wink: Så det stemmer nok ikke helt Alf... Mulig det var mye feil med dem før..?

Vel, det kom inn en 3004SPL, men kunden hadde kjørt et skrujern rett gjennom høyttaleren! :lol:

Synes SPL subbene er kjempebra jeg :wink:
Vi har dessverre fått endel av både 1212 og 3004 i retur vi...og vi har solgt endel av de vi også... Problemet ligger i at de går varm om du belaster dem over tid...noe de bør tåle...men det gjør de altså ikke :wink:

Men....til den prisen...så er de ett godt kjøp...man må bare være klar over at det finnes "mye" bedre ting til "litt mer" penger :D

#166286  av @lpher

Amund skrev:hadde en 8" boston pro sub bak hvert sete jeg. fungerte utmerket!
enig med @lpher, at pioneer høyttalere ikke er verdens beste. biltema til halv pris er bedre faktisk. (som bilradiospesialisten her i bergen måtte inrømme...)
LOL :D SÃ¥ ille er de vel ikke vel?! :D

#166296  av Amund

I det tilfellet var det faktisk det. begge subbene ble prøvd i bilen min, på en genesis forsterker. pioneer 12" subb til dobbel pris av biltema saken, i pioneer kasse.
biltema subben i min hjemmelagede kasse.
var faktisk merkbar forskjell, tro det eller ei....
-kanskje en grunn til at den biltema subben gikk ut av salg rimelig fort? de må ha tent lite penger på den... :roll: